contactslot neos zonder kabelboom

aer0X-rsd

Well-Known Member
hallo, is het mogelijk om het contact slot aan te sluiten zonder dat ik de kabelboom gebruik? uit het contact slot komt een stekker met 4 draadjes erin en nog een apart los draadje die is zwart-wit.

kan je die aan sluiten dat die gwn werkt alleen met sleutel erin en dat je hem uit zet als je de sleutel omdraaid.


alvast bedankt:D
 
Advertisement - register to remove this

En waarom moet dat zonder kabelboom.. het kan vast wel hoor, dan moet je hem op de kabel die uit je onsteking komt aansluiten of op de kabel tussen cdi en bobine oid denk ik. Maar het is waarschijnlijk evenveel werk om het probleem met je kabelboom op te lossen. Of gewoon geen scooters meer jatten :p
 
nou hij is niet gejat hoor haha maar ik heb gwn geen kabelboom omdat het een sprinter is maar ik ga nu mee op straat rijde haha en wil wel dat verlichting enzo werkt en ik ben bij een scooterzaak geweest, kabelboompje bestelle kost 245 euro dus ik dacht ja dan probeer ik zelf wel wat:P
 
heb je een rotor? of originele ontsteking?
met rotor moet je direct op je accu aansluiten en dus elke keer je accu opladen.
 
jha heb ik wel maar die is niet egt helemaal compleet want sommige kabeltjes zijn door geknipt op zitte geen stekkertjes meer aan en ik weer niet waar ik dat allemaal op moet zette net als die spannings regelaar en waar dat een zekering moet en die relais enzo
 
mja , als je dat nu al niet weet is het niet zo eenvoudig om zelf een kabelboom te maken , he makkelijkste om te doen is een goeie kabelbokm aan te sluiten en deze langzaam te ontleden , tot je alleen de kabels overhoudt die je nodig bent.

of iemand moet al een makkelijk schema hebben die hetzelfde al gedaan heeft.
 
Voor de verlichting heb je ook een spanningsregelaar nodig.
Kun je zelf die kabelboom niet maken?
Ik heb even op MP gekeken en er staan zat onderdelen voor de neo's te koop.
staat een compleet frame voor 90 euro te koop evt ook in onderdelen.
zit vast wel wat tussen.
Je kunt het elctrisch shema ook dowloaden,zie je gelijk waar alles hoort.
 
hmm jha als ik een complete had dan hoevde ik er juist geen zelf te maken maar ik denk dat ik maar gwn die kabelboom bij me scooter doe en naar een scooter zaak breng hier in de stad, hun zijden dat ze dat wel konden maken. zo duur zal het niet zijn lijkt me maarja tog bedankt voor de hulp, ik dacht dat het misschien eenvoudiger zou zijn dus daarom had ik die vraag hier gesteld:P
 
en het is wel beetje een sprinter maar ik rijd er gwn mee op straat met kenteken en verzekering enzo dus ik wil wel dat mijn licht werkt en me contact slot want nu moet een een draadje telkens los trekken bij me bobine om hem uit te laten gaan, vandaar:P
 
Effe HEEEEEEL snel basis bedrading getekend om contactslot te hebben EN
lichten (die niet op de batterij zijn aangesloten)
Het enige wat ik nu niet kan nakijken is de volgorde hoe de draden op de regulator toekomen. DIT MOET NATUURLIJK op de JUISTE volgorde gebeuren. Maar ik ben er zeker
van dat iemand wel een kleine moeite kan nemen om even naar zijn regulator te kijken en
op te schrijven hoe de draden aangekoppeld zitten.

Bij mina heb je 2 verschillende regulators,
1 waar de vier draden naast elkaar zitten: - - - -
2 waar ze 2*2 zitten in blok vorm: - -
*************************: - -

Groeten.

EDIT: ik ben tekst vergeten te schrijven op de regulator. Dat is dus die grote vierkant waar GEEN tekst in staat.
Verder:

Rood/witte kabel is de kabel van de Pick/Up zet je hier parralel met de massa een condensator over heb je een afstelling.

Zwart/Rode kabel is de voeding voor de CDI

Witte kabel: Is de voeding voor de stroom regulator, zonder deze kabel werk hij niet, indien aangesloten zal je op de rode kabel +12v DC krijgen

Rood/Gele kabel is de kabel van de lichten, zonder regulator loopt de spanning hierin op tot +/- 50v de regulator beperkt de spanning op deze
kabel tot 12v AC

Zwarte kabels zijn de massa, die moeten dus aangesloten worden, best rechtstreeks op het motorblok

Wit/Zwart kabel, als je hier massa aanlegt zal de bromfiets stil vallen (dat is dan wat je contact doet, laat je deze kabel gewoon los zal de
bromfiets starten zonder sleutel)

Oranje kabel is het signaal van de CDI naar de bobijn voor de ontsteking

Rode kabel is 12v DC afkomstig van de regulator (regulator en contact kan verbonden worden als je wil)

Bruine kabel is 12v DC als het contact OP staat (en de rode kabel van het contact staat in verbinding met de regulator)



Voor een goede werking van de regulator is het best dat deze met zijn behuizing op een massa punt word aangesloten!
uit ervaring weet ik dan ze anders durven stuk gaan.

EDIT2: Mijn excuses voor mij spelfouten. Ik heb GEEN dislectie ik heb gewoon geen zin om het na te lezen (te lui dus)

2poz5fq.jpg
 
Last edited:
Owja, dit is voor het geval je een onsteking hebt van VOOR 2003!
Vanaf 2003 zijn deze veranderd.
Dan zit je met een onsteking die gevoed moet worden met 12v DC en klopt het schema helemaal niet meer.

En aan het contactslot zit ook nog een grijze kabel.
Deze diend om het olielampje te controleren.
Als je de sleutel tussen ON en OFF zet brand het olielampje indien alles nog orgineel is.

Maar aangezien jij aan je contactslot een zwart/witte draad heb heb je de oude ontsteking voor 2003.
 
Back
Top