pandoriaantje
Pro bricoleur
hey mense,
Even een vraagje over het afstellen van vario/poulies/koppeling.
Ik heb al wat lopen searchen op't forum, maar in meeste topics zie ik alleen maar "wat moet er nou in", "welke veertjes moet ik nou", welke drukveer moet ik nou"...
Ik ben wat bezig met een nieuwe setup en wou die graag eens goed gaan afstellen.
Dus, volgende heb ik begrepen:
Het afstellen van de overbrenging gebeurt in deze volgorde:
Maar nou snap ik niet echt de theorie hierachter.
Als ik even denk aan een schakel, ga je ook niet vertrekken in 2e versnelling, maar hou je'm onderin.
Dus waarom stel je dan je koppeling niet eerst af, wanneer de cilinder het meeste koppel geeft, met een geblokkeerde vario (die dus onderin blijft = laagste versnelling) en ga je dan je rollen/drukveer aanpassen zodat je snaar pas gaat klimmen als de koppeling volledig is aangegrepen?
Zit ik nou zo verkeerd te denken?
Kan iem mij eens de theorie van combi vario/drukveer/koppeling uitleggen dan?
Even een vraagje over het afstellen van vario/poulies/koppeling.
Ik heb al wat lopen searchen op't forum, maar in meeste topics zie ik alleen maar "wat moet er nou in", "welke veertjes moet ik nou", welke drukveer moet ik nou"...
Ik ben wat bezig met een nieuwe setup en wou die graag eens goed gaan afstellen.
Dus, volgende heb ik begrepen:
Het afstellen van de overbrenging gebeurt in deze volgorde:
drukveer afstellen ,dan de rollen en dan op het laatst de trekveren
Maar nou snap ik niet echt de theorie hierachter.
Als ik even denk aan een schakel, ga je ook niet vertrekken in 2e versnelling, maar hou je'm onderin.
Dus waarom stel je dan je koppeling niet eerst af, wanneer de cilinder het meeste koppel geeft, met een geblokkeerde vario (die dus onderin blijft = laagste versnelling) en ga je dan je rollen/drukveer aanpassen zodat je snaar pas gaat klimmen als de koppeling volledig is aangegrepen?
Zit ik nou zo verkeerd te denken?
Kan iem mij eens de theorie van combi vario/drukveer/koppeling uitleggen dan?