Clamp sportstuur

Falcon3301

Laser xPRO
Hoi,

Ik heb net een nieuwe clamp voor mijn sportstuur erop gezet maar ik kan hem niet vast zetten omdat de imbusschroeven niet doordraaien en doordat ik kracht erop gezet heb, zijn de schroeven beetje hol geworden aan de kant waar je de imbuss erin steekt.

Hoe kan ik die schroeven nu eruit krijgen of hoe kan ik nu mijn stuur vast krijgen ?

Hoop op een snel antwoord.
 
Advertisement - register to remove this

Hoi mensen.

Hier even een foto van de clamp/pen:
1292432097-580.jpg


Het gaat voornamelijk om de imbus met de GELE 'cirkel' erom heen.

Het stuk waar je de imbus in doet is hol, voor de rest is de schroef nog goed.

Eventuele tips om die eruit te krijgen zonder uit te boren ?

Mvg.
 
pak een grotere imbus en sla met een hamer een nieuwe vorm. als je niets ziet veranderen stoppen en idd uitboren. ze zitten er al in tog? je kan niet met een vijl de buitenkand plat vijlen en dan met een bahco er uit draaien?
 
pak een grotere imbus en sla met een hamer een nieuwe vorm. als je niets ziet veranderen stoppen en idd uitboren. ze zitten er al in tog? je kan niet met een vijl de buitenkand plat vijlen en dan met een bahco er uit draaien?


De optie met een grotere imbuss kan ook, ben daar alleen niet zo een fan van.

De optie van buitenkant plat vijlen snap ik niet helemaal, zo je die iets beter uit kunnen lichten?

De imbussen zitten er inderdaad in, het probleem is dit:

Het stuur zit erop, de imbussen moeten dus ingedraaid worden zodat het klemt, maar doordat ze stroef gingen heb ik meer kracht gezet (imbuss paste overigens prima) maar door voor mij nog onbekende reden is de kop van de schroef hol gedraaid. Nu kan ik het stuur er wel gewoon opschuiven enzo (met een beetje kracht) maar vast zetten kan niet, dus moeten er (lijkt mij) nieuwe imbussen in, maar ja dan overduidelijk eerst die oude eruit.

Uitboren en nieuw draad tappen daar ben ik niet zo een held in dus het zo geweldig zijn als het ook op een andere manier kan.

Answers ??
 
die clamp is gewoon goed, enkel zijn de ringen die onder die inbusbouten zitten te groot en de boutjes te lang, je krijgt hem dan niet vastgezet en gaat het forceren.., kortere boutjes met passende ringen erin doen en het is opgelost.
 
Back
Top