citta opvoeren???

M

Mr*magic

Guest
ik heb nu laatst mijn citta opnieuw gespoten en heb er een andere uitlaat onder gelegd(leovincie) maar nu rijd ie nog maar 35:?, er ligt wel een erg grote poelie op bijna 10 cm :? maar de vorige eigenaar zei dat die er altijd op gelegen heeft. Nu vroeg ik me af hoeveel het zal schelen als ik naar een poelie van 60 mm ga ofzow. Hoeveel km zal dat schelen denken jullie? en hoe zou ik hem anders harder kunnen laten rijden behalve een nieuwe cilinder.....

graag jullie meningen en suggesties :)
 
Advertisement - register to remove this

Waarom wil je eigelijk geen andere cilinder? 2e hands hoeft het bijna niets te kosten hoor. Je zou ook een vario kunnen denken. Verder is een 13/13 carbje ook erg leuk. Ik reed btw met leo krul, std cil, 60 mm poelie dacht ik en 13/13 carb zo'n 60 digitaal.
 
aaa das mooi, ik heb ook leo krul, poelie kost tog nix, en carb die kan missien bij een vriend wel over kopen:D
 
Als je een andere carbu koopt is het wel handig om ook ff je inlaat vant carter wat uit te vijlen.

Opzorp: Door een vario gaat je top toch juist omlaag als ik me niet vergis?
 
heb dit weekend ff een 60mm poelie enondergedaan ipv mijn oude 100mm:?. denk dak nu ook nog een andere carb. eronder leg. wat kost zon ding eik??? mzzl
 
:d het is gelukkig al geregelt. een vriend van mij gaat een site overkopen waar een 13/13 opligt en hij wil er een originele op dus dan kunnen we mooi ruile;)
 
Originally posted by Ties
Als je een andere carbu koopt is het wel handig om ook ff je inlaat vant carter wat uit te vijlen.

Opzorp: Door een vario gaat je top toch juist omlaag als ik me niet vergis?

allebei goed :D

Carter inlaat is van een citta snor 10 mm. heb je een brom blok dan hoef je niet te vijlen.
Als je je carters uit gaat vijlen moet wel ff je blok splitsen he... heb een keer meegemaakt dat iemand ging vijlen met ze as enzo er nog in... :|
Je moet (van de binnenkant gezien) het gat ovaal maken (heel erg uit gerekt naar boven en beneden)

Met een vario krijg je een brute trek kracht (als de citta hard ging met een poelie) , je top gaat enorm laag liggen. (vergeleken bij wat het was. )
 
maar je kan niet zomaar gaan vijlen..:D

ik heb toen een keertje een How-to gemaakt voor een citta-site, k heb em eff snel opgezocht...
moet je maar efftjes kijken, het komt erop neer, dat je met een boor van 13mm breedte, 18mm diep de inlaat vanaf de buitenkant in mag...
je moet er niet lomp doorheen vijlen of boren, want er is aan het eind(dus aan de binnenkant van het carter) daar zit als het ware een rechthoekig ingangetje, en geen rondje zoals je aan de buitenkant van de inlaat kan zien...
deze moet je niet raken, mocht je deze wel gewoon meenemen, verdwijnt je carterdruk en heb je zo goed als niks meer aan je carters...

hier is die link..:
http://morepower.themole.nl/upload/filez/carter_tuning....doc

owhjah en nog iets.. als je denkt van: owh.. vario dat trekt lekker op..(doet het ook:)) en hoef ik alleen een vario voor te hebben...
maar dan moet je wel weten, dat je dan in de achterklok van de citta ook een langere as moet aanschaffen en een achterkoppeling van een vespa si (volgens mij van een si, weet nie helemaal maar precies..) hebben...
 
:D heb een 'probleempjuh', die k*t citta van mij rijdt nog steedsvoor geen ruk, heb nu kleinere poelie, carb 13/13 en nu rijdt ie nog maar 45 :S:S:S
 
k kan ook van iemand een 65cc krijgen gratis, maar dan heb ik weer een andere zuiger nodig, weet iemand wat zo'n ding kost en waar ik um ook 2dehands kan halen???
 
Back
Top