citta loopt niet meer,oude bezine?

aprilia22

Freak-sr
hallo

Ik heb een vriend met een citta.
Hij wil hem gaan verkoopen maar na een week ging die steeds moelijker loope.
De citta heeft lang still gestaan in een schuur en ik denk dat de oude bezine is gaan stolle en nu zijn carbrateur vool zit met troep 8P

Ik wil binne kort ff carbrateurtje er af haale en ff kijke, en schoon maaken heeft iemant verstand van die dinge(citta)
 
Advertisement - register to remove this

nja ts had geen duidelijke vraag gesteld, wat bedoel je met slecht rijden, stotteren, gaat langzaam, valt uit?
Dat de benzine in 1 week slecht is geworden (want aan het begin van de week werkte alles begrijp ik) lijkt mij iig sterk.
 
Ja klopt, maar als TS verder geholpen wil worden zal die misschien wat duidelijker zijn probleem moeten omschrijven.
beetje loos topic tot nu toe maar oke we beginnen overnieuw:
aprilia22, wat doet de citta precies wel/niet?
 
het is gewoon een oude citta van een vriend van me.
die heeft hij gehad van zijn oma maar de citta heeft een heele tijd still gestaan.
hij liep een een paar daggen goed en toen ging het achter uit
en nu is die niet meer te starten dus ik denk dat de carb nu verstopt zit?
:hij heeft met zijn slimme kop er een fiets pomp op gezet :S
dus nu zal het wel heelemaal erin geperst zijn.
 
gewoon even de tank leeg maken , dan de carburateur schoonmaken , dan nieuwe benzine erin en een poos rijden (er blijven resten achter in de tank die je toch ook nog eerst op moet branden) , dan gaat ie vanzelf beter lopen.

het kan zijn dat je gewoon even een nieuwe sproeier erin moet doen, de oud sproeier kan weleens behoorlijk verstopt zitten , en een sproeier kost niet veel.


verder moet je er ook even rekening mee houden dat het zo kan zijn dat de contactpunten ook slechter zijn geworden van het stilstaan , ga je er dan mee rijden branden ze zo in.

mja , probeer dus eerst maar even nieuwe benzine + carb schoonmaken , eventueel nog een nieuwe bougie.
 
Tank helemaal leeg laten lopen en spoelen MET BENZINE, NIET MET WATER!!!!!!!!!!

Carborateur goed schoonmaken met een klein borsteltje (tandenborstel oid) en benzine, GEEN WATER OF ANDERE ZOOI

Bougie vervangen, Boegiekap vervangen, Bougiekabel evt vervangen en dan zou hij het weer moeten doen.
 
Back
Top