Citta hapert tijdens rijden

dikkelama

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een gilera citta gekocht. En na een half jaar ongeveer ging hij in 1x haperen tijdens het rijden. Dit wil zeggen dat de citta steeds langzamer gaat rijden en bij stilstand of gas loslaten afslaat. Dan start hij gewoon weer goed, maar blijft hij wel haperen. Ik had al langer een probleem bij stilstand dat de kans er was dat de motor afsloeg.
Het lijkt er overigens op dat hij dat haperen alleen doet als het koud is, dus in de winter wordt het lastig rijden.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Zou eventueel kunnen, maar ik ga niet als een kip zonder kop meteen een nieuwe cilinder kopen..

nee , maar je kunt het altijd even lospakken ;)

verder kun je kijken naar de contactpunten.

ik zou bij zo'n blokje gewoon even het hele blok eronder weghalen in iig de contactpunten even vervangen en afstellen , tevens de cilinder even bekijken , carburateur en luchtfilter ook meteen even schoonmaken.

het is een erg simpel blokje , en onderdelen zijn gewoon spotgoedkoop , dan kun je dus voor weinig vertrouwd rijden.

wat ook nog kan btw is een verstopte uitlaat..

bougie zou ik iig even vervangen.
 
Oke jongens,
harstikke bedankt, ik heb zelf niet zoveel verstand van brommers, maar denk dat met behulp van internet en een maat van mij, ik er wel uit kom.
Dan nog een klein vraagje. Ik heb nou een Techno uitlaat met krul. Waardeloos ding dus. Ik wil een nieuwe uitlaat, wat adviseren jullie? Ik heb ongeveer 50 euro over voor nieuwe uitlaat
 
gewoon een std snel model is het allermooiste , dan heb je een redelijke trekkracht en toch nog redelijke snelheid , en je valt niet op..
 
Back
Top