Circuit rijden

De 'nieuwe' (is gewoon een face-lift) kan je gewoon bestellen bij de Honda dealer :)
Alleen is natuurlijk alleen de Type-R in Japan leverbaar...

typer-atshow1.jpg


En ja, ook met de NSX gaat het wel 's mis. Op Magny Cours, 2 jaar geleden, 3 meter voor de finish eraf gevlogen. M'n vader was aan het vechten voor de 3e plek en hij remde die gast eruit voor de bocht. Maar die kerel lette niet goed op en stuurde 'm zo in op de auto. Toen stonde ze vlak voor de street in het grind...
Op Zandvoort een keer in de Nissan bocht, 3 zuigers opgeblazen en olie op de achterwielen... Zag er wel spectaculair uit! Kostte alleen wel een nieuw blok.
Op Dijon vlak voor het rechte stuk eraf geduwd door een Integra... Die gast remde gewoon niet en beukt zo binnendoor :(
Maar ja, dat hoort ook bij het racen!
 
Ik ben 2x op de ring geweest, niet zelf gereden maar wel meegereden met Knot. Zegt die naam je wat? Hij komt veel op gummen.org geloof ik.
Toendertijd met een blauwe astra, hij is nu alweer 10 auto's verder geloof ik 8P
 
Of ik mijn Licentie ga halen weet ik nog niet, is nogal duur en ik wil eerst een auto hebben die ik ook naar mijn wensen kan aanpassen :) Via ERAN ga ik wel aan een cursus meedoen op circuit Zolder. Dat houdt in dat je 1dag cursus krijgt en daarna , tegen betaling, op het circuit je rondjes mag draaien. Na succesvol afsluiten van die cursudag krijg je een pasje en met dat pasje kun je 1 jaar lang op Zolder rijden.

@ Mol; jah Knot ken ik wel, "vroeger" op de mailing-list leerde ik hem kennen met die strakke acties van hem, scooters in de fik zetten enzo haha, op Gummen.org kom ik ook veel, erg veel humor daar :) Maar Knot heb ik nog nooit op de Ring gezien.
 
Knot is nu denk ik 5-10x op de ring geweest en is wel van plan vaker te gaan met mooi weer. (mits hij een geschikte auto heeft ipv een astra 2.0TDI met chip (lease)). :D
En ik was degene die de scoot in de fik stak :X
 
Originally posted by RUBEN R
Jaaaah,

Ik doe ook aan circuitdagen. Zandvoort, Zolder en een enkele keer Assen. Eerst een keer zandvoort gedaan met een Audi Coupe Quattro, daarna meerdere dagen met een Alfa 164(ligt nog best strak met aangepast onderstel :D ).
Ben sinds kort een "raceteam" begonnen met een studiegenoot en we zijn nu hard op zoek naar sponsors.
De auto die we hebben is een Alfa 75 2.0TS. Op moment grotendeels gestript en er moet nog veel aan gebeuren. Dit jaar wordt eerst nog een hoop testen en afstellen op circuitdagen, eind van het jaar de licentie(s) halen en in 2005 beginnen in de ZAC.

Eerste circuitdag nu is 12 maart op Zolder. Moet nog ff hard aan de Alfa gesleuteld worden. In april staat nog een dagje Zandvoort op de agenda... Dit zijn beide door studenten georganiseerde dagen. Kost wel wat, maar je kan dan ook de hele dag onbeperkt rijden. (van 9:00 tot 18:00)

De Ring lijkt mij ook heel mooi om op te rijden, maar met de alfa lukt dat ff niet. Is nu geschorst en dus geen APK+verzekering...

Ik ben 2 keer met Roeb meegeweest. Keb in de Audi, Alfa en in een oude polo gereden op Zolder. Ik was de beste :rolleyes:
 
Ik kom ook regelmatig op op de Nurburgring8)
Mijn neef en oom racen in de MG race competition. En zeiden dat ik ook maar eens mijn race licentie moest gaan halen.
In 2005 of 2006 (als ik meer rij ervaring heb) dan ga ik denk ik beginnen. (drifcursus lijkt me ook zeker leuk om te doen).

Mij zul je ook zeker wel 1 keer per maand zien op de nurburgring.
In maart gaat ie weer open en ben ik ook van de partij:)

GREETZ

Yvo
 
Back
Top