This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Circuit rijden

Runnert

EPC user
Hey mensjes..
Is hier niemand die ook, zoals ik, met zijn auto regelmatig circuits
onveilig maakt? Mensen met race-licenties hier?

Ik ben in de zomer/lente (als het weer beter is) haast elk weekend te vinden op de Nurburgring, dit is echt telkens weer opnieuw een zEEr mooie ervaring (Nordschleife, 22km lang)
Een echte aanrader voor de autoliefhebber om daar eens naar toe te gaan, al is het alleen maar om al die mooie/heftige auto's en motoren te sjekken, Ferrari's, Porsche, Lotus, Impreza's en Evo's en ander zeer snel spul. Regelmatig exoten, McLaren en Lambo's. Elk weekend opnieuw 8P

Vanaf maart zal ik beginnen met een licentie voor Zolder.

Hieronder ikzelf in actie

http://server4.uploadit.org/files2/170104-ik1.JPG

http://server4.uploadit.org/files2/170104-ik2.jpg

Tsja niet echt snelle auto, maar tis natuurlijk de kunst om dagene WAT je doet ook goed te doen..en dat is moeilijk op een circuit zoals de Nurburgring. Veel zeer gevaarlijke plekken en op veel plaatsen is de vangrail maar 2meter van je verwijderd :#
Als het een beetje druk is wordt je compleet omver geblazen door al die Porsches enzo, maar er is genoeg concurrentie zoals vele Alfa's, Kadett's en Golfje's.

Meer info op www.Nurburgring.nl
 
Is je auto daar ook voor omgebouwd? Zoals rolbar en andere veiligheids maatregelen?

En natuurlijk wat kost zoiets?
 
Jah Paskal ken ik, die gaat er hard/goed overheen
Maar die heeft ook veel meer ervaring op de Ring. Je zult wel weten dat je beslist minstens 30 rondjes gedraaid moet hebben voordat je Uberhaupt weet waar en wanneer de volgende bocht komt Je ziet het vaak gewoon niet aankomen, blinde bochten en zeer veel berop/bergaf.

Erg veel NL-ers ook, met idd veel Peugeot/Alfa's
 
Over het ombouwen;
Het is natuurlijk erg verstandig als je echt serieus wilt gaan rijden om allerlei zaken aan te pakken, denk hierbij aan;

Remmen, remmen, remmen en nog eens remmen
Rolkooi/veiligheidskooi
Schokdempers/veren , ligt er wel aan op welk circuit je rijdt, op Zolder moet ie bijvoorbeeld weer stugger zijn dan op Nurburgring vanwege de vele bergen/hobbels op de ring. Is ie hier te stug, tsja dan stuiter je van het circuit af
Banden zijn ofcourse ook erg belangrijk.

Ik heb momenteel vrijwel niets aangepast, afgelopen jaar was meer een "kennismakings-jaar" en daarbij heb ik een serieus probleem en dat is te weinig vermogen Dus eerst kijken voor iets anders met wat meer vermogen..

Kosten, tsja je kunt het zo duur maken als je zelf wil. 1 rondje rijden kost je 14Euro, maar let op dit is dus wel ff 22km ! Als je pas begint en geen ervaring hebt doe je hier, afhankelijk van je auto/vermogen/wegligging tussen de 10/15 minuten over.
Als je crasht heb je natuurlijk meer kosten, dat moge duidelijk zijn.
 
Nordschleife is echt uber baan, ben er al een paar keer geweest met mn vader in een clio 2L sport. Hetzelfde geldt voor spa francorschamps, eau rouge, de mooiste bocht ter wereld
 
Ben ook al een paar keer met m'n vader op de Nurburgring geweest. Zoals sommige hier al weten rijdt m'n vader mee in de NSX & Honda sportscar Trophy.
Vorig seizoen 1e geeindigd in z'n klasse en dit jaar 2e.
Ik zal ff kijken of ik nog wat mooie foto's kan opsnorren
Hij rijdt op circuit zoals: Magny Cours, Spa-Franchorchamps, Dijon, Monza, Lausitzring en nog wat andere grote circuits.

Z'n auto en setup:

Honda NSX

Comptech Supercharger
Comptech Supertrapp uitlaat (straatgebruik DC Sports)
Comptech Headers
Comptech Test Pipes
NSX-R Close ratio bak
Dali Racing koppeling
Dali Racing swaybars
Dali Racing ECU
Gele Koni's (veren weet ik niet meer)
Brembo big brake kit

Momo stuur
Sparco stoelen
Sparco riemen
WingsWest sideskirts
Technomagnesia race velgen (magnesium velgen)

Dat was het wel zo'n beetje
Verder hoop zooi eruit om 'm wat lichter te maken

Alles goed voor een sprint naar de honderd in 4 seconden
Top van 320
van 80 - 120 in ongeveer 2 seconden
 
Hey
Ik rij zelf bij de z-a-c. Dan op zandvoort, zolder, assen en spa. Je moet maar eens op m'n website kijken voor info. ( als dit spam is moet men dit zinnetje maar even weghalen )

Als je gaat rijden op zolder, ga je dan de ERAN dagen doen? Of iets anders?
 
Jaaaah,

Ik doe ook aan circuitdagen. Zandvoort, Zolder en een enkele keer Assen. Eerst een keer zandvoort gedaan met een Audi Coupe Quattro, daarna meerdere dagen met een Alfa 164(ligt nog best strak met aangepast onderstel ).
Ben sinds kort een "raceteam" begonnen met een studiegenoot en we zijn nu hard op zoek naar sponsors.
De auto die we hebben is een Alfa 75 2.0TS. Op moment grotendeels gestript en er moet nog veel aan gebeuren. Dit jaar wordt eerst nog een hoop testen en afstellen op circuitdagen, eind van het jaar de licentie(s) halen en in 2005 beginnen in de ZAC.

Eerste circuitdag nu is 12 maart op Zolder. Moet nog ff hard aan de Alfa gesleuteld worden. In april staat nog een dagje Zandvoort op de agenda... Dit zijn beide door studenten georganiseerde dagen. Kost wel wat, maar je kan dan ook de hele dag onbeperkt rijden. (van 9:00 tot 18:00)

De Ring lijkt mij ook heel mooi om op te rijden, maar met de alfa lukt dat ff niet. Is nu geschorst en dus geen APK+verzekering...
 
Ik rij zelf eigenlijk nooit op een circuit, maar heb wel een soort van race/voortgezet rijden cursus gehad op het circuit van Assen.

Heb op die dag verschillende dingen gedaan, slalomproef, slip"les", circuitrijden met race-swiftjes (vooral lijnenrijden), meerijden met een coureur (ben zijn naam ff kwijt, was in een getunede 328i ), en als laatste een paar rondjes in een formule arcobaleno auto (licht formule autotje met een r1 blok, toeren maken dus :W )

Was echt vet, wel duur, gelukkig heb ik het gekregen van mijn vriendin, maar je leert er ook veel van.

Paar piccies:


Ik aan het slippen


de slachtoffers


Ik kruip in een Swiftje


hmm beetje krap


maar het past toch


leuk leuk leuk..


hier mocht je in meerijden
 
Re: Re: Circuit rijden

Originally posted by Tommeh

Als je gaat rijden op zolder, ga je dan de ERAN dagen doen? Of iets anders? [/B]

Yep, via ERAN, ik ben er afgelopen jaar al een keertje wezen kijken en het sprak me wel aan. Paar rondjes gereden met een vriend van me en het circuit heeft wel een paar leuke doordraaiers en zit technisch leuk in elkaar, je kunt jezelf hier goed trainen.
 
Soms gaat het ook wel 's mis....




Hier de race NSX @ Mas Du Clos





In de pits @ Monza


1e plek @ Magny Cours


In de pits @ Dijon - Nevers
 
Originally posted by Runnert
Ken ik jou misschien? Wat voor vehicle?

Ik denk het niet, blauwe GSX-R600 btw 8). Beetje mazzel een GSX-R750 binnen niet al te lange tijd.

Waarmee knal jij over de ring?
 
Originally posted by StreetMaster
Soms gaat het ook wel 's mis....

Auw, zonde :'(

Weleens schade gehad met de NSX eigenlijk? Laat het anders ook eens weten als je weer naar de ring gaat :!.
 
Originally posted by Erik
Ik denk het niet, blauwe GSX-R600 btw 8). Beetje mazzel een GSX-R750 binnen niet al te lange tijd.

Ah joh die motoren lijken allemaal op elkaar

Waarmee knal jij over de ring?

Met een Corolla hatchback 1.6 16v :#
Zie de foto's in mijn 1ste bericht.

Maar er komt een andere voor in de plaats, met wat meer vermogen, waarschijnlijk een TwinCam. Die wat ik nu heb heet helaas maar 93pk's. Maar wel Toyota pk's Dat scheelt. })
 
Zo'n NSX vindt ik trouwens wel heel erg mooi zeg.
Ik heb er op het JapansAutoFestival toen ook eentje mogen bewonderen, heel mooi. Hoe zit dat nou met die nieuwe nsx, worden die nu gemaakt of nog niet?
Tijd voor een nieuw model Supra !