Cilinder lek?

timking

Aprilia King
Hallo,

Ik heb net m'n zuiger vervangen, en alles weer terug erop gezet, om te kijken of hij het weer deed. Nou doet hij het wel, alleen komt er een tievus herrie uit m'n cilinder, klinkt gewoon alsof de uitlaat lek is, maar dat is hij niet, heb nl. ook al een andere uitlaat geprobeerd, maar maakte geen verschil. De koppaking zit gwn waar die moet zitten, en zou niet weten hoe hij anders moet zitten.

Iemand enig idee waar die herrie vandaan zou kunnen komen?
 
Advertisement - register to remove this

heb de uitlaten wel goed gemonteerd. Nee niet met een uitlaatpakking, maar ik heb altijd zonder uitlaat pakking gereden. Orgineel was mijn scooter ook zonder uitlaat pakking
 
Als een kegel, zoiets: / \

Rechts onder (Als je het kunt zien):
50469.jpg
 
Bedoeling van zo conische aansluiting is dat je juist geen pakking gebruikt.

Gewoon gelijkmatig de boutjes aandraaien, en niet 1 bout eerst helemaal vast en dan de andere pas.
Allebij de boutjes stukje voor stukje.
 
nee, eerst alles los in elkaar draaien
en dan omstebeurt alles vastzetten.

anders zet je m eerst vast bij de flens, en dan moet je je uitlaat nog helemaal tegen je blok aandraaien waardoor die dus onder spanning gemonteerd word.
en dan breektie af.
 
Sorry dacht dat dat algemeen bekend was. Ik zelf draai altijd eerst de bouten van de ophanging een stukje erin zodat de uitlaat daarop hangt, dan zorg ik dat hij recht voor de cilinder zit en draai ik de bouten van de ophanging nog wat verder erin totdat er nog zo'n 3-4mm speling is en dan zet ik hem op de cilinder helemaal vast. Vervolgens de ophanging nog aandraaien en dan zit hij goed. Altijd zo gedaan en nog nooit last gehad van een lekkende uitlaat.
 
Back
Top