cilinder koppakking

Status
Not open for further replies.

SDG

Robin
hallo,

ik had is ergens gelezen dat door een dubbele pakking je verbrandings ruimte groter word waardoor meer cilinder inhoud.
IN theorie zoe het kunnen kloppen maar wat zeggen jullie?

maar mijn vraag is nu hoe veel pakkingen kan je opelkaar doen ( maximaal )


groeten robin
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

DAt vraag ik toch niet
post gewoon niet als je zulke posten heb
ik had het ergens gelezen die jongen had het wel gedaan en goed resultaat waar weet ik het niet meer

Als jij niet wilt luisteren, moet je ook niets vragen...

Het gaat ten eerste ook niet om de totale cilinder inhoud, maar om de verplaatsing (boring x slag x pi / 4000) (alle maten in mm's).
In het Engels heet dit "displacement" wat feitelijk ook een veel betere benaming voor het beestje is, dan het Nederlandse "cilinderinhoud".
Die kan je alleen maar vergroten door een krukas te monteren met een langere salg, of een grotere zuiger te monteren. Beide opties zijn in jouw geval niet aan de orde.

Wat jij waarschijnlijk wilt is een hogere timing, door gebruik te maken van meerdere voetpakkingen. Tegelijkertijd moet je dan eenzelfde hoeveelheid als dat je aan voetpakkingen plaatst, de kop weer afdraaien.
Zodoende blijft dus zowel cilinderinhoud, als kop inhoud gelijk (en dus de compressieverhouding), maar komen je poorten wat hoger te liggen.
Vooral bij de latere Piaggio cilinders die laag getimed zijn kan dit positief uit pakken.
 
ik probeer gewoon te zorgen dat me scooter wat harder gaat dus ik was gewoon aan het zoeken of ik iets zou kunnen vinden
Een speedfight zonder begrenzers en een malossi uitlaat zal minimaal de 80 moeten halen
ik vond dit over ophoging endergelijk en ik vroeg het.
maar ik krijg nu allemaal de zelfde reacties van dat het niet kan

oke dus ik ben er nu achter dat het gewoon boelsjit is

maar nu had ik een reactie geplaatst op wat melf#50 vroeg
misschien zeggen jullie dit of dat is kapot kijk er is naar
ik zit zelf zonder ideeen

groeten robin
 
een SF zal luchgekoeld ongeveer 85 gaan op de teller onbegrensd , een watergekoelde zo'n 90/95 , met ongeveer 11 a 11,5 gram rollen (niet altijd omdat geen enkele scooter helemaal gelijk is)

een speedfight zal met een andere uitlaat niet echt sneller/beter lopen btw , alleen maar moeilijker af te stellen en meer toeren , meestal loopt de std uitlaat het beste , makkelijk af te stellen en blijft ook langer goed.

waar je nu mee bezig bent moet je je helemaal niet mee bezig houden , je hoeft helemaal NIKS te veranderen aan een gemiddeld scooterblok om het goed te laten lopen , hoogstens de carburatie en de variodelen.
 
van zwaardere rolletjes ga je niet sneller he?
of had je je scooter gewoon nog niet afgesteld?
(neem aan van wel omdat je precies weet welke trek/drukveer en rolletjes er in zitten)
 
ik had eerst een andere uitlaat op mijn scooter (gianelli extra)toen reed hij 60/65
maar nu heb ik een malossi uitlaat gekocht 2e Hands en die doet het nog niet geod die moet nog worden afgesteld.

als ik nu rijd zit er een dikke dip in tussen de 30 en 45.

ik hoop dat als ik hem goed heb afgesteld hij ook wat harder gaat

hij rijd nu rond de 65
 
ik weet alleen dan het een malossi is het type weet ik niet
de uitlaat heeft wel een grijze demper

vandaag 8 gram rollen er in hij trekt wel sneller op
top is ook een klein beetje sneller ( 2 km/h)
ik denk dat er zelfs 8,5 0f 9 in kan
 
ik heb weer een probleem
ik kom er zelf niet uit

als me scooter koud is en ik rij weg trekt hij gewoon snel op
als me scooter eenmaal warm is
dan trekt hij hem weg en opeens een soort van terug val heel weinig toeren en daarna gewoon weer snel verder trekken
wat kan dit zijn ?

groeten robin
 
Last edited:
er zit een 66 sproeier in
pas nieuwe gele druk veer

alleen het rare is dat met 7 gram de zelfde dip is alleen die duurt dan langer
met 8 gram is hij heel kort :S

zou het kunnen dat ik te slappe trek veertjes heb ?


Edit:

ik heb standaard trek veertjes(dronker grijs) waarvan er 1 beetje erg is uitgerekt is.
ik ging naar de scooter shop hier in de buurt en die had ze niet meer er gaf me witte trekveertje
maar als ik die er in heb maakt me scooter te veel toeren
 
Last edited:
bij mijn zit er een sterk verschil tussen

als ik gas geef met die witte trek veren gaat hij eerst niet vooor uit en opeens voltoeren en dan rijd hij weg

maar ik ga maandag weer is dingen proberen van het weekend heb ik geen tijd :(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top