cilinder koppakking

Status
Not open for further replies.

SDG

Robin
hallo,

ik had is ergens gelezen dat door een dubbele pakking je verbrandings ruimte groter word waardoor meer cilinder inhoud.
IN theorie zoe het kunnen kloppen maar wat zeggen jullie?

maar mijn vraag is nu hoe veel pakkingen kan je opelkaar doen ( maximaal )


groeten robin
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kijk, als je heel veel pakking op elkaar doet, kun je net zo goed een ophoogplaat kopen. Dan is het effect dat je een langere drijfstang moet nemen, omdat anders de zuiger gewoon niet hoog genoeg komt. Er is dus een bepaalde waarde hoe hoog je zuiger moet komen. Daarom zijn er dus ook pakkingen van verschillende diktes, zodat je die waarde precies in orde kunt maken. Edit; tering, dit topic gaat niet over voetpakking natuurlijk

even offtopic: waarom heet jij SDG?
 
oke ik koop morge wel een KOP pakking en kijk wel wat er gebeurt bedankt voor de info

ik laat het wel weten


offtopic - SDG staat voor Strijen De Gekste ( me woonplaats is strijen en het is gewoon een top dorp dus we zeggen sdg :P

maar ik wou robin doen maar die was bezet :P


EDIT:

het is een 50 cc gewoon standaard
 
Last edited:
Juist ja, daar was ik al bang voor :P

Maar hoe wou je 2 koppakkingen op elkaar doen? Die zijn toch rond, en 2 rondjes boven op elkaar, krijg je een 8 vorm zeg maar.
 
Ja, je kan gewoon bij Dick de Lijster bestellen ofzo. Fred motoren heeft ze wel op voorraad denk ik.

Maar wat wou je ophogen dan, een standaar cilinder? Wat ik ken geen Robin hier in het dorp met een beukende cilinder :P Als je een ophoog plaat wilt, moet je dus ook je krukas er uit halen omdat je een langere drijfstang moet monteren.
En dat kost ook nog aardig wat.

Wat voor blok heb je?
 
een peugeot speedfout 2

ik wou er voor zorgen dat ik een grotere verbrandingsruimte zou krijgen
dus dacht ik ík kan ook een extra pakking doen

en i khad het ergens gelezen
 
zolang je geen andere krukas plaatst op deze cilinder zal je niet meer cc krijgen ook al steek je er 17.5 koppakingen tussen.

(Als je je cilinderinhoudt wil vergroten moet je of een grotere cilinder plaatsen
of een krukas met een grotere slag, of natuurlijk beide.)

het enigste dat groter wordt is de verbrandingskamer, waardoor je minder compressie krijgt. en ik denk niet dat dit in jou geval voordelig gaat uitpakken, is natuurlijk altijd mogelijk van wel, maat het verschil zal echt minimaal zijn.

Groeten
 
m'n scooter wilt ook niet sneller

alle begrenzers er uit
malossi uitlaat

en toch maar net 65 :S

maar ik probeer morge nog wel is andere rolletjes er in ( er zit nu 7 gram in en ik heb nog 6 gram liggen en 8 gram)
 
zolang je geen andere krukas plaatst op deze cilinder zal je niet meer cc krijgen ook al steek je er 17.5 koppakingen tussen.

(Als je je cilinderinhoudt wil vergroten moet je of een grotere cilinder plaatsen
of een krukas met een grotere slag, of natuurlijk beide.)

het enigste dat groter wordt is de verbrandingskamer, waardoor je minder compressie krijgt. en ik denk niet dat dit in jou geval voordelig gaat uitpakken, is natuurlijk altijd mogelijk van wel, maat het verschil zal echt minimaal zijn.

Groeten

juist , eindelijk iemand die meteen verteld hoe het zit...

@ topicstarter , dat ie niet sneller ligt waarschijnlijk niet aan de onderdelen alleen , ik denk juist grotendeels aan het afstellen en in elkaar zetten van de onderdelen...

en zoals jij praat weet ik ook wel zeker dat jij niet weet hoe een scooter goed in elkaar moet zitten.

vertel ons eerst eens precies wat voor scooter ,wat voor onderdelen exact (merk/type) , wat voor afstelling etc. , mischien kunnen we je dan ook daadwerkelijk helpen met het oplossen van je probleem ZONDER onnodige poespas zoals je nu van plan bent.
 
IK doe zelf een opleiding voertuigen techniek dus ik heb er in iedergeval verstand van

mijn scooter: (zo ver ik weet wat er op zit hij is 2e hands gekocht dus ik weet niet wat die vorige eigenaar er mee uitgespookt heeft)

peugeot speedfight 2

lucht gekoeld
50 cc standaard
malossi uitlaat ( heb ook nog een gianelli extra liggen en standaard leovince Allemaal het zelfde resultaat)
standaard koppeling
standaard vario
7 gram rollen
gele druk veer
donker grijze trek veertjes
standaard carburatuur
sproeier 70
standaard krukas
net nieuwe zuigerveren +- 1000 km

uitlaat begrenzer er uit en vario plaat er uit

hij loopt ongeveer 60 65 Op de teller

gr robin


EDIT: ik heb ook nog diverse onderdelen thuis liggen misschien zeggen jullie dat moet je is proberen

witte trekveertjes

6 gram rolletjes
7 gram rolletjes
8 gram rolletjes

54 66 70 sproeier

donker groene druk veer
gele druk veer

17,5 carburatuur ( alleen deed niets op mijn scooter )

gianelli extra uitlaat
malossi uitlaat ( weet alleen niet welk type)
leovince uitlaat standaard
 
Last edited:
hallo,

ik had is ergens gelezen dat door een dubbele pakking je verbrandings ruimte groter word waardoor meer cilinder inhoud.
IN theorie zoe het kunnen kloppen maar wat zeggen jullie?

maar mijn vraag is nu hoe veel pakkingen kan je opelkaar doen ( maximaal )


groeten robin

Als je zoiets op je examen zou zeggen ben je direct gebuist
 
DAt vraag ik toch niet
post gewoon niet als je zulke posten heb
ik had het ergens gelezen die jongen had het wel gedaan en goed resultaat waar weet ik het niet meer
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top