Cilinder kit

gelearea

Dr.Dweep
Ik wil een nieuwe (70cc cilinder) bestellen voor m'n area 51, ik zat te denken aan een airsal 70cc voor 269,95 bij j-p-s.nl

maar welke pen maat heeft de zuiger?
en past ie op m'n originele krukas of
zou het slimmer zijn om er een andere
krukas in te zetten

rijd nu met een

Gianelli nrx
Hebo race koppeling
malossi multivar

als ik deze cilinder neem, hoef ik dan niet meteen een nieuwe carb. te hebben gewoon nog ff met de originele carb rijden?

en later een andere kopen?


greetz

niels
 
Advertisement - register to remove this

Koop gewoon meteen een 19mm carbu of anders wacht je tot je weer geld hebt, maar monteer em dan wel samen met de cilinder.
En ik dacht dat ie geleverd werd met een pen10 zuiger, maar je kan dan vragen of je em kan omruilen voor een Piaggio zuiger (= pen12) voor die cilinder. Moet volgens mij wel passen
wink.gif

En het is sowieso verstandiger om een andere krukas erin te zetten. Een Yamashi pen12 krukas is wel goed
wink.gif


Greetz
 
Krukas zal weinig schelen in prestaties, hoogstens meer trekkracht bij lagere toeren vanwege betere cartervulling...

Airsal maakt vaker cilinders van belabberde kwaliteit, het enige voordeel is dat ze van alu zijn... Leuk weetje: een MK Pro Race en Sport Production-cilinder zijn eigenlijk Airsal-cilinders...

Koop inderdaad een DR-cilinder, deze is goedkoper en loopt na tuning hard, deze is zeker beter afgewerkt dan die Airsal-prut...
219,= @ scootparts...

Een grotere carb. is niet perse noodzakelijk, de investering is alleen niet hoog en aanzienlijke trekkrachtverbetering... Ook krijg je betere koeling door de grotere hoeveelheid mengsel, maar dat is niet zo belangrijk voor jou aangezien het L.C. is...

Greetz.
 
Je kunt beter eerst een andere uitlaat kopen, die gaat echt niet goed werken op een 70cc. Ik raad je aan om zeker een aluminium cilinder te kopen, gietijzer is brak.
 
Heb m'n spullen binnen

:p

Yep ik heb m'n spullen binnen!,

Heb nu een 70cc dr cilinder liggen (ongetuned)
dell orto 19mm carb
en een doppler race krukas,,

Hoe zit het nu met het tunen van die dr cilinder want
ik heb van iemand gehoord dat er een halve maan in de uitlaat poort zit, maar die zit er helemaal niet in kan m'n wijsvinger er met gemakt doorheen steken!,

heeft iemand nog tips voor het tunen van deze cilinder?

Greetz

Niels
 
ik was laatst bij JPS en zat ff met die Jarno te lullen en die was nogal erreg te spreken van die nieuwe airsal cilinder, niet die oude, maar dat nieuwe model was echt super.

mzzzl 9||6 Raymon 9||6
 
Originally posted by Raymon_K
ik was laatst bij JPS en zat ff met die Jarno te lullen en die was nogal erreg te spreken van die nieuwe airsal cilinder, niet die oude, maar dat nieuwe model was echt super.

mzzzl 9||6 Raymon 9||6

Airsal T6, schijnt wel redelijk snel te zijn
 
Re: Heb m'n spullen binnen

Originally posted by gelearea
:Hoe zit het nu met het tunen van die dr cilinder want
ik heb van iemand gehoord dat er een halve maan in de uitlaat poort zit, maar die zit er helemaal niet in kan m'n wijsvinger er met gemakt doorheen steken!

KLOPT DAT ER GEEN HALVEMAAN DINGES IN ZIT. DAT GEVAL ZIT ALLEEN IN DE UITLAATPOORT VAN DE STD CIL.

heeft iemand nog tips voor het tunen van deze cilinder?

OPSTUREN NAAR IVO (IS-TUNING)
MAILTO: ivosp@hotmail.com

Greetz

Niels

Greetz
 
Back
Top