Cilinder kapot? Schrapend/krassend geluid (incl filmpje)

Hey mensen,

Het is (gelukkig) al een tijdje terug dat ik hier een vraag heb moeten stellen over mijn gilera runner 50cc.

Maar nadat ik het gevoel had dat mijn scooter wat minder vermogen had, heb ik besloten vandaag het membraan en spruitstuk eraf te halen om te kijken of ik hier wijzer van kon worden. Deze zagen er verder prima uit, maar toen bedacht ik me dat ik meteen even kon kijken hoe mijn zuiger en cilinder eruitzagen.

Op de zuiger zie je wat krassen zitten en op het filmpje zie je aan de achterkant op de cilinderwand ook een flinke kras. Maar ik maak me vooral zorgen over het geluid dat hij maakt wanneer ik aan de vario draaide, dit was echt een krassend geluid.

filmpje:

Wat denken jullie? Zou dit mijn gebrek aan vermogen kunnen verklaren omdat hij simpelweg minder compressie heeft?

Ik hoor heel graag van jullie!
 
Advertisement - register to remove this

Dat Filmpje is geen beoordeling waard,
Cilinder Demonteren zegt meer lijkt mij .

BTW.... Km Stand ??..
Bedankt voor de reactie, alleen vind ik de cilinder eraf halen alleen om te kijken wel een rigelreuze handeling.
Helemaal eens met @Brute-Force , lijkt mij alleen een behoorlijke kras te zitten , op de nu onderkant cilinder
Dat er een kras zit snap ik, maar dat verklaart het geluid nog niet toch?
 
Kan dat de veren dat geluid veroorzaken , op een niet glad oppervlak , maar het kan wel verklaren , dat je gebrek aan compressie hebt , heb je de compressie gemeten ?
 
Compressie meten is nergens voor nodig. Dat je voelt toch met het kicken wel of er een groot verschil is tussen de keren ervoor. Maar ik zie of hoor niks vreemds hoor. Gewoon een cilinder die gebruikt word. Zo'n veegje wil ook helemaal geen reet zeggen. Maak je carb en filter een keer extra goed schoon en een nieuw bougietje doen wonderen.

En het idee van minder vermogen komt uit je onderbewust zijn dar je iets wil vertellen....

Namelijk dat je dat ding zou moeten opvoeren. Althans dat is uit mijn studies gebleken
 
Enige juiste antwoord is cilinder dr ff af halen om alles goed te bekijken, die veeg meteen ff oppoetsen kan geen kwaad en als je dan toch bezig bent een nieuwe zuigerveer

Is het toch verder naar de klote dan verwacht heb je het meteen los om te laten honen/nieuwe zuiger of gewoon de boel meteen te vervangen (is soms goedkoper)
 
Toch een compressiemeter besteld omdat me dit voor in de toekomst ook handig leek. Nu heb ik een heel aantal meer gekickt en komt er maar 4,5 bar uit. Dit is heel laag toch? Dacht dat het tussen de 6 en 9 ofzo moest wezen.

Nu had al wel gezien dat er geen spruitstuk pakking aanwezig was, kan dit de compressie ook verlagen. Daarnaast ziet mijn koppakking er ook nogal zielig uit dus ben benieuwd hoeveel compressie ik heb nadat ik alle pakkingen heb vervangen.
 

Attachments

  • IMG_4968.jpeg
    IMG_4968.jpeg
    132.7 KB · Views: 6
Back
Top