cilinder begrenzing?

WW-70

Member of SRC Tuning Team
Hey mensen,
mij word net verteld dat er ook een soort begrenzer in je cilinder zit, klopt dat? En zo ja, waar zit die en hoe krijg ik die eruit? ( dremel en dan opschuren ofzo? )

Greetz,
Gavin!
 
Advertisement - register to remove this

even een vraag, zit dat ook in een 70cc? of alleen in een ori 50cc?
Want heb nog een gare 70cc liggen, anders probeer ik het daar eens mee, gaat het goed, kan ik nog altijd met die 50cc beginnen :)

Maar ik denk zelf eigenlijk dat ik het beter door iemand met ervaring kan laten doen of niet?

Naja, ik ga eens naar mijn dealer die heeft vaak wel kapotte cil's liggen, kijken of ik daarmee kan experimenteren :)

als het gelukt is maak ik er een foto van, dan kan iedereen zien hoe het zit!

Greetz,
Gavin!
 
komen ze weer met DR70:S
Ik heb een SYM, daar is helaas gene voor te krijgen, ik moet het doen met Malossi of Polini, en daar heb ik al 2 van die het niet meer doen naar behoren.. Dus ik moet iets beginnen met mijn ori 50cc cilinder helaas...

Greetz,
Gavin!
 
Wat voor blok ligt er onder een SYM?

Een reden waarom het wel zou kunnen uitmaken is dat de uitlaat gassen makkelijker weg kunnen komen, waardoor je een grotere onderdruk boven je zuiger krijgt, vers mengsel makkelijk kan worden aangezogen, en je zuiger dus met minder weerstand kan bewegen.

Maar ik denk dat dat maantje de functie heeft om deels te voorkomen dat de uitlaat gassen die terugkomen uit je expansie zo je verbrandingskamer weer inrennen....
 
SYM heeft morini blok.
En ik heb er best een snelle uitlaat onder ( Polini ForRace ).

Maar ik laat me die maan eruit halen, een keer uithonen met nieuwe zuiger en dan gelijk de inlaatpoort vergroten en de timing veranderen.. Ik ga nergens aan kloten, laat alles doen :)

Ik maak wel foto's als het geheel klaar is, en wat ik voor verschil heb vernomen, zal alleen nog ff duren, geld is er nog niet:(

Greetz,
Gavin!
 
maar wat ik alleen niet snap, als dat maantje ervoor is om te zorgen dat die uitlaatgassen niet meer zo makkelijk terug kunnen naar de verbrandingskamer, waarom hebben dan alleen originele cilinders dat maantje? en de snellere cilinders niet?

Greetz,
Gavin!
 
Hmm.. zit wat in. Dan zal dat het wel niet zijn =)

Scootparts had in februari een 70cc voor morini in de aanbieding. Weet niet of dat n DR of Polini was... maar misschien dat je dr wat aan heb :p
 
Back
Top