cilinder begrenzing?

WW-70

Member of SRC Tuning Team
Hey mensen,
mij word net verteld dat er ook een soort begrenzer in je cilinder zit, klopt dat? En zo ja, waar zit die en hoe krijg ik die eruit? ( dremel en dan opschuren ofzo? )

Greetz,
Gavin!
 
Advertisement - register to remove this

is dat maantje niet voor de koppel te begrenzen? naja, ik haal hem gewoon eens eruit, misschien scheelt het een klein beetje.

Greetz,
Gavin!

PS. waar zit dat maantje?
 
Originally posted by WW-70
is dat maantje niet voor de koppel te begrenzen? naja, ik haal hem gewoon eens eruit, misschien scheelt het een klein beetje.

Greetz,
Gavin!

PS. waar zit dat maantje?

Bij de uitlaatpoort van je cil!! Die is voor de helft dicht!!
 
ik kijk gewoon eens hoe dat ding eruit ziet en hoe ik er aan kan komen, anders kan ik hem misschien met een dremel weg slijpen ofzo..
Als ik het gedaan heb, dan laat ik jullie wel weten of het wat scheelt of niet..

Greetz,
Gavin!
 
Originally posted by WW-70
als je het niet uitprobeerd weet je het niet hè:)

Hoe heb je die eruit gehaald dan?

Greetz,
Gavin!

dremel.

wel je cil er ff af halen he 8P

ik ken iemand die dat dus niet deed bij zijn mina :p
bij hem naaide die gelijk vast hahaha :D
 
ja, zover was ik al, :)
Dus gewoon de cilinder in de bankschroef zetten en gaan dremelen? Moet ik voor de rest nog ergens rekening mee houden? ( poort beetje rond afslijpen ofzo? )

Greetz,
Gavin!
 
niet te ver gaan... uit kijken dat je niet tever naar binnen dremeld. Gewoon een beetje mooi rond maken en uitkijken voor de wand. Dus nogmaals : niet tever naar binnen gaan.
Als het goed is is ie daar al rond.
 
loopt dat van binnenuit naar buiten dan een beetje op en zit daar dan die maan of wat?
naja, ik kijk er morgen wel even naar, en dan kijk ik eens wat ik weg kan halen..

Greetz,
Gavin!

Tips voor welke opzetstukken ik het beste kan gebruiken?
 
gewoon beginnen met een freesje en daarna ff mooi maken met zo'n schuurpapier ding geval :p

als het goed is loopt de vernauwing van ( dik ) buiten naar (dun ) binnen. ( binnen loopt ie schuin af. Zit zeg maar geen wand op de halve maan....
 
maak als het kan, anders ff een foto, en zet hem hier ff neer(als je digitale cam hebt en wat ruimte op internet natuurlijk)

Zou voor veel mensen handig zijn die dit ook wel eens wille probere/doen...
 
Originally posted by WW-70
als je het niet uitprobeerd weet je het niet hè:)
Mar durft 't risico niet te nemen om 't uit te proberen met m'n f12 die 5 maanden jong is. :p Gast die ik ken zei dus ook gewoon tegen mij: Nee joh, cilinder hoef je er niet af te halen als je da doet... :p :|
 
Men deze vraag vaker op dit forum tegen gekomen en veel lui beweerden dat het weinig uitmaakt, want het is helemaal geen begrenzing. Hij zou eerder voor de flow van je uitlaatgassen dienen (makkelijk eruit, moeilijker erin).

Als je t toch doet. Ik ozu een groot roze steentje pakken. Wel een bril op ivm rondvliegende ijzer/alu deeltjes.
Als hij zo goed als weg is opschuren tot hij spiegelglad is (van schuren tot polijsten dus, zie optisch forum). En daarna je cilinder GOED schoonspoelen.
Denk dat je hem het best kunt spoelen met benzine, ookal geeft dat wel n tiefus zooitje :p
Zorg dat er geen ijzer/alu deeltjes in je cilinder achterblijven....
 
Nah het helpt dus echt wel. Ik heb dit met m'n standaard luchtgekoelde cilinder gedaan samen met kop een beetje vlakken en het scheelde dus echt wel, vooral in kracht. Ik heb het gewoon uitgeboord/gevijld/gefreesd.
 
Originally posted by maik
Nee joh, cilinder hoef je er niet af te halen als je da doet... :p :|

Hoeft ook niet want het is nutteloos om te doen.. Die poort ligt onderin, meestal al je een poort vergroot doe je dat naar boven, zodat je timing bruter staat... Maar naar onder :? Heeft gewoon weinig nut, kans is als je teveel doet dat het fout gaat dus laat lekker zitten die troep..
 
Back
Top