Cilinder advies

Roan12345

Member
Goeiendag

Ik heb advies nodig over mijn cilinder. Ik haal de cilinder net van me blok af en zie boven de uitlaat poort ( als het goed is) een kras zitten… hij is ook voelbaar maar niet heel diep.. nu vraag ik me af wat het beste is om nu te doen..

En ook lekt de cilinder aan de onderkant altijd al zwarte olie. Zit vloeibare pakking, 2aluminium pakkingen tussen maar nog steeds doet ie lekken. Hierdoor loopt t in me ontsteking etc

Fotos
Post automatically merged:

De grote en goed zichtbare kras is niet voelbaar, de kleine kras wel
 

Attachments

  • IMG_1543.jpeg
    IMG_1543.jpeg
    127.3 KB · Views: 24
  • IMG_1544.jpeg
    IMG_1544.jpeg
    129.7 KB · Views: 25
  • IMG_1545.jpeg
    IMG_1545.jpeg
    129.7 KB · Views: 25
  • IMG_1546.jpeg
    IMG_1546.jpeg
    122.6 KB · Views: 25
  • IMG_1547.jpeg
    IMG_1547.jpeg
    148.1 KB · Views: 22
  • IMG_1548.jpeg
    IMG_1548.jpeg
    131.6 KB · Views: 23
  • IMG_1549.jpeg
    IMG_1549.jpeg
    119.1 KB · Views: 20
  • IMG_1550.jpeg
    IMG_1550.jpeg
    233.1 KB · Views: 19
  • IMG_1551.jpeg
    IMG_1551.jpeg
    181.4 KB · Views: 17
  • image.jpg
    image.jpg
    162.8 KB · Views: 19
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hier de zuiger..

Nu kan ik een complete nieuwe cilinder halen, nieuw of 2 e hands.

Of voldoet alleen een nieuwe zuiger ook?
Als ik de zuiger veer erin doe heeft ie op 1 punt echt een pixel licht maar dat is echt MINIMAAL. Zelfde met de kras die is ook echt minimaal voel baar.

Wat zouden jullie doen? En hoe kan dit gebeurd zijn?

Reedt 1/50 met castrol rs met 98
 

Attachments

  • IMG_1554.jpeg
    IMG_1554.jpeg
    172.7 KB · Views: 14
  • IMG_1555.jpeg
    IMG_1555.jpeg
    184.3 KB · Views: 19
Opzich kan je de cilinder laten honen, maar of je de kras eruit krijgt kunnen ze je daar wel vertellen, gietijzer leent zich er wel goed voor.
Daar zou ik beginnen, en als dat lukt volgende keer ook je uitlaat vastzetten
Post automatically merged:

(y)
 
Opzich kan je de cilinder laten honen, maar of je de kras eruit krijgt kunnen ze je daar wel vertellen, gietijzer leent zich er wel goed voor.
Daar zou ik beginnen, en als dat lukt volgende keer ook je uitlaat vastzetten
Post automatically merged:

(y)
Uitlaat zat vast, het lijkt wel uit onder me cilinder te komen. Zitten pakkingen tussen en dit goed vast, kan het aan de carters liggen ofzo?

Die kras is echt niet heel diep dus met honen zou het weg moeten kunnen. Waar zou ik dit kunnen laten doen? En wat kost zo iets..?

Als het 100 euro kost kan ik net zo goed nieuwe cilinder kopen? Zuiger moet ook vervangen worden namelijk en dat kost ook 80 euro..
 
De zwarte troep komt doordat jij een uitlaat met losse flens hebt.

Er staan goedkope TP cilinders op MP, wellicht kun je er wat mee.

Je kunt ook gerust de zaak monteren en kijken of het mooi loopt.
 
Hij is flink heet geworden?
Jep dat is al eerder geweest, zaten de koelslangen verkeerd om…. Toen had de cilinder geen schade dit is echt vrij nieuw.
Post automatically merged:

De zwarte troep komt doordat jij een uitlaat met losse flens hebt.

Er staan goedkope TP cilinders op MP, wellicht kun je er wat mee.

Je kunt ook gerust de zaak monteren en kijken of het mooi loopt.
Hier zat ik ook aan te denken.

Ik weet dat hè ( normaal ) rijdt want heb gister avond hiermee gereden en niks geks gemerkt. Alleen beetje bij optrekken maar dat komt omdat het niet is afgesteld. Haalde blok uitelkaar omdat ik me krukas lagers vervangen wil omdat me keerring steeds blijf lekken….

Nu is de vraag, kan ik alles gewoon zo terug monteren zonder dat het erger wordt of alles nognmeer kapot loopt? Want dan is dat voor mij de beste optie!
 
Last edited:
Ja kan het prima terug zetten en als je hem niet start weet je zeker dat het niet erger wordt.

Ik zou dit alleen niet zo snel doen. Als je toch ziet dat er iets niet pluis is dan los je dat toch op?
 
Hoezo krukas lagers vervangen als je keeringen telkens blijven lekken?? Die staan er compleet los van??

Oh ik hoorde dat dat mss het probleem zou kunnen zijn… hoe kan t dan??

Ook weet ik dat ze sws aan vervanging toe waren
Post automatically merged:

Ja kan het prima terug zetten en als je hem niet start weet je zeker dat het niet erger wordt.

Ik zou dit alleen niet zo snel doen. Als je toch ziet dat er iets niet pluis is dan los je dat toch op?
Jep alleen als het het voor nu nog goed doet, schade is minimaal. Ben 15 en moet ook werken voor me geld
 
Is complete onzin, het betekent niet als je keeringen lek zijn dat ook je lagers naar de kloten zijn.. als je hulp nodig hebt mag je me toevoegen op snap..
 
Is complete onzin, het betekent niet als je keeringen lek zijn dat ook je lagers naar de kloten zijn.. als je hulp nodig hebt mag je me toevoegen op snap..
Reedt een tijd onafgesteld met echt veeeel te veel toeren 16k fzo… dus die lagers hebben wel al wat meegemaakt..!
Post automatically merged:

Denk dat ik nu ff rijdt met deze cilinder en dan over een maandje wel kijk hoe t rijdt en of ik een nieuwe haal.

Setup is:

Malossi vl14 + 5mm ophoog plaatje
Malossi overrange
Stage 6 spruitstuk
Hpi ontsteking
Yasuni c16
Doppler endurance p10
Dellorto 21mm phbg

Dus als iemand nog aanraders heeft voor anderen cilinders die goed zullen presteren op deze setup of op deze setup met nog een kleine aanpassing laat het graag weten!!
 
Hoezo krukas lagers vervangen als je keeringen telkens blijven lekken?? Die staan er compleet los van??
Je lagers staan compleet los van de keerringen? Dan heb je echt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Post automatically merged:

Is complete onzin, het betekent niet als je keeringen lek zijn dat ook je lagers naar de kloten zijn.
Ja, dat betekent het meestal wel. Wat jij zegt is complete onzin.


Het is gewoon naar de klote. Als je iets voelt is het gewoon over. Maar we zetten het gewoon weer in elkaar. Natuurlijk. Waarom heb je het dan in de eerste plaats uit elkaar gehaald? Waarom vraag je hier advies?

Nou, we zien je volgende week wel weer als alles in de soep gelopen is.
 
Last edited:
Je lagers staan compleet los van de keerringen? Dan heb je echt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Post automatically merged:


Ja, dat betekent het meestal wel. Wat jij zegt is complete onzin.


Het is gewoon naar de klote. Als je iets voelt is het gewoon over. Maar we zetten het gewoon weer in elkaar. Natuurlijk. Waarom heb je het dan in de eerste plaats uit elkaar gehaald? Waarom vraag je hier advies?

Nou, we zien je volgende week wel weer als alles in de soep gelopen is.
Snap niet dat u hier zo druk om maakt, ja de cilinder is niet meer zo goed maar rijdt het.. ja. dus zal ik er nog ff mee moeten doen. Als u alles gelezen heeft weet u waarom ik het uit elkaar heb gehaald. Namelijk ik wou me lagers vervangen. Toen merkte ik een klein krasje in me cilinder. Nou zo gezegd zo gedaan, vraag hier voor advies hoe ernstig het is en hoor dat het niet optimaal is maar ik er evt wel ff mee door kan..

Tot volgende week
Post automatically merged:

Als een keering lek is , betekent niet dat gelijk een Lagers naar de Klote is .
Heb 3x keerring vervangen en heb m telkens echt netjes geleidelijk erin getikt maar toch elke keer als ik check en voel ligt er wat olie.
 
Back
Top