Geert J.
Member
Hallo allemaal,
Tijdens deze tijden van isolatie ben ik maar weer eens de garage ingedoken en kwam daar mijn kapotte Peugeot Vivacity 2-takt (2005) weer tegen.
Deze scooter was mijn eerste en ik heb des tijds met mijn domme kop maanden lang euro95 e10 zitten tanken. Zoals je raadt is deze nu kapot. Al een lange tijd.
Hij houdt in en loopt soms 30 km/u en meestal 5 km/u. Kon voorheen 60 km/u. Hij kan de koppeling net laten draaien zeg maar. Hij maakt dan een heel zeurend geluid.
Afijn, vandaag weer laten lopen na een tijd en hij start gewoon binnen 3 seconden (na anderhalve maand stil staan!). Hij loopt stationair top, maar zodra je gas geeft stottert hij.
Nu denk ik dat de cilinder niet goed meer is. De rest heb ik allemaal al bekeken (carb, elektra etc.) Dit is ook een bekend doelwit van e10. Nu is mijn vraag: Wat kan ik het beste vervangen? Alleen de zuigerveren, de zuiger als geheel of de complete cilinder?
Sorry voor het lange verhaal, verveling doet wat met mensen...
Tijdens deze tijden van isolatie ben ik maar weer eens de garage ingedoken en kwam daar mijn kapotte Peugeot Vivacity 2-takt (2005) weer tegen.
Deze scooter was mijn eerste en ik heb des tijds met mijn domme kop maanden lang euro95 e10 zitten tanken. Zoals je raadt is deze nu kapot. Al een lange tijd.
Hij houdt in en loopt soms 30 km/u en meestal 5 km/u. Kon voorheen 60 km/u. Hij kan de koppeling net laten draaien zeg maar. Hij maakt dan een heel zeurend geluid.
Afijn, vandaag weer laten lopen na een tijd en hij start gewoon binnen 3 seconden (na anderhalve maand stil staan!). Hij loopt stationair top, maar zodra je gas geeft stottert hij.
Nu denk ik dat de cilinder niet goed meer is. De rest heb ik allemaal al bekeken (carb, elektra etc.) Dit is ook een bekend doelwit van e10. Nu is mijn vraag: Wat kan ik het beste vervangen? Alleen de zuigerveren, de zuiger als geheel of de complete cilinder?
Sorry voor het lange verhaal, verveling doet wat met mensen...