Cil+Zuiger Probleem.

Bobbeh

Well-Known Member
He mensen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen voor dat ik mijn speedfight2 de amstel in "rijd".

Ik kwam een week of 2 geleden erachter dat mijn cilinder en zuiger vol met krassen zaten, toen hij niet meer startte. Nieuwe cilinder + zuiger gehaalt erop gezet en draaide goed, er zat alleen wel een tik in, maar op menig fora werd gezegt dat dit geen kwaad kon. (ook heeft mijn drijfstang een heel klein beetje speling horizontaal, kan ook geen kwaad zeggen veel mensen). Nu startte ik mijn scooter eergister ochtend, ging na 2x kicken aan en liep mooi stationair, voor een scooter die met -10 de helenacht buiten heeft gestaan. Rustig laten warm draaien, handschoenen, mp3 aangezet, helm op gezet en een klein beetje gas gegeven waarna die uitsloeg, met rare geluiden. Ik wist er dat er iets erg mis was, maar moest naar school. Dus vandaag me cilinder eraf getrokken om er achter te komen dat deze ALWEER vol met krassen zit.
Één zuigerveer was voor een deel afgebroken en de ander zat vast, ook is de boven kant van mijn zuiger een beetje ingebrand en verkleurd.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want hier word ik echt helemaal gek van, en kom aub niet met je heb hem niet goed ingereden, want harder dan 40 ben ik niet gekomen en ik trok nog langzamer op dan een snorfietser.

Greetz Bobbeh.
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk gewoon vastgelopen door een verkeerd mengsel , verkeerde olie , verkeerd gemonteerd , verkeerde onderdelen (versleten of kapot)

wat je nu moet doen is minimaal het blok los pakken en de krukaslagers en keerringen en pakkingen vervangen , aangezien er waarschijnlijk gewoon rommel in je blok zit , zet je er nu weer een cilinder op is het maar even en het is weer raak.

tja , scooters maken is niet altijd even makkelijk ;) , het belangrijkste is niet te besparen op onderdelen en alles goed in elkaar zetten en zorgen dat je HELE blok in orde is.
 
Back
Top