Cil tunen + uitlaat omlassen

WW-70

Member of SRC Tuning Team
Hey mensen,
ik wil dus mijn ori 50cc laten tunen, hij moet fel lopen en toeren kunnen draaien, welke stage adviseren jullie? En wat gaat me dat ongeveer kosten? En wat kan ik met de cilinderkop laten doen?

Ook heb ik een Polini 4 race omgelast hier liggen en een Tecnigas Next( met een vrij lange flensbuis ).. Aangezien die Polini 4 Race een beetje baggere kwaliteit is wil ik de tailpipe van hem laten verlassen op de Tecnigas Next ( omdat ik pas een nieuwe demper heb en gene meer voor de Tecnigas ) en de bocht van de Tecnigas laten inkorten tot op de lengte van de Polini, is dit een goed idee?

Graag jullie reacties! ( geen reacties over een andere cil kopen want er is alleen nog een 70cc te krijgen en die is me iedere keer warmgelopen )

Greetz,
Gavin!
 
Advertisement - register to remove this

ik zou zeker die uitlaat doen zoals jij het zegt! wat een masterlijk plan :|

en cilinder stage masterlijk! :|

lees eerst eens wat meer rond op het forum en kijk dan eens of je het nog wil weten. :L
 
als die 70 elke keer is warmgelopen doe je geloof ik toch wat fout :rolleyes:

en zoals A-Bizar zegt: leer eerst eens wat basisdingen door wat te rond te kijken/lezen hier op het forum...

maar een SYM Jet toeren draaien? beter niet al te veel dan..
 
Mag ik vragen waar jij hebt gehoord dat een Polini 4 Race van slechte kwaliteit is?? Hij is in ieder geval vele malen beter dan die Technigas van je.

Wat het tunen betreft, dat kan je denk ik het beste met een tuner overleggen wat het beste is.

Met het lassen heb ik niet helemaal begrepen wat je bedoelt
 
Originally posted by Ossje
Mag ik vragen waar jij hebt gehoord dat een Polini 4 Race van slechte kwaliteit is?? Hij is in ieder geval vele malen beter dan die Technigas van je.


Nou dat hoort hij van verstandige mensen die er zelf een paar 'versleten' hebben. Een ForRace is van SelfDestruct kwaliteit. Die demper stort al in elkaar als je ernaar kijkt, zelf ooit eentje gehad?
Overigens ff serieus, die Next is (net als ForRace) standaard prima voor getunede 50cctjes. Die kan je dus zo laten, zorg alleen voor een goede demper.

Ga niet aan die dingen zagen, dan verneuk je ze alleen maar. Prop en goede demper op die Tecnigas en gaan.
 
Last edited:
vraag je ook eens een keer iets krijg je van die domme kinderachtige antwoorden(**) dat had ik van scooter-freaks verwacht niet van jullie, flauw zeg!

Ik wou dus die tailpipe van de Polini over laten lassen op de Tecnigas omdat ik daar pas een demper voor heb gekocht en die dingen zijn duur genoeg.. En die Polini forrace is me al 2 keer gebroken, vandaar dat ik zeg dat het een bagerre uitlaat is!

En ik kan dus alleen de ori cilinder krijgen en een 70cc versie van Polini.. En die Polini loopt te snel warm, dus wil ik die 50cc laten tunen.. Krijg er nu al 90km/h uitgekwetst, maar wil nog iets hoger!

Dus graag normale tips en niet van die kinderachtige niveau1 antwoorden graag!

Wat kan ik dus nu het beste doen? Die tailpipe laten verlassen of gewoon met de Tecnigas zo rijden? Want die Polini is niet echt heel erg sterk en klote materiaal om te laten lassen! ( mensen die een Polini forrace hebben weten wat ik bedoel )

Greetz,
Gavin!
 
90 km p/u met orgi cil? doe je goed. En dat ie te snel warmloopt licht misschien wel aan je afstelkunsten en niet aan de cilinder. En van het verlassen van uitlaten worden ze nooit echt beter van. Probeer iets als een dr70, 17,5 mm en een gia shot oid
 
ja, dat is het probleem, kan geen DR krijgen voor dat SYM ( morini ) blok.. Alleen ori 50cc en Polini 70cc en Malossi 70cc..

Ik rijdt nu met die Polini forrace, 19mm DO, Multivar met 4gram rollen, gele Malossi drukveer.
Wat raden jullie me aan van sproeier en rollen enzo..
Heb nu 76 sproeier( bougie is lichtbruin van kleur ).

Greetz,
Gavin!
 
Originally posted by WW-70

Wat raden jullie me aan van sproeier en rollen enzo..
Heb nu 76 sproeier( bougie is lichtbruin van kleur ).

je zegt het zelf bougie lichtbruin ... niks aan je sproeier doen dus rollen kan je altijd veranderen... daar zijn geen vaste regels voor .
 
Originally posted by WW-70
ja, dat is het probleem, kan geen DR krijgen voor dat SYM ( morini ) blok.. Alleen ori 50cc en Polini 70cc en Malossi 70cc..

Ik rijdt nu met die Polini forrace, 19mm DO, Multivar met 4gram rollen, gele Malossi drukveer.
Wat raden jullie me aan van sproeier en rollen enzo..
Heb nu 76 sproeier( bougie is lichtbruin van kleur ).

Greetz,
Gavin!


Mja... gewoon zelf leren dat ding af te stellen he. Vindt eerst eens uit waarom jouw cylinders altijd warmlopen, daarna kan je je weer serieuzer gaan bezighouden. Als de ForRace is omgelast door een beetje slim persoon en hij het dus doet zoals ie zou moeten, dan heb je daar een goede uitlaat aan.
Die Next is veel te lang inderdaad, dus als je die wilt inkorten doe dat niet lukraak maar vergelijk hem met een 'goede' versie, dus maak hem even lang als de Minarelli.
 
Originally posted by steppy spy
beter tune je een betere cilinder, een std cc heeft namelijk geen potentie

steppy shut up man, van een standaard cilinder valt genoeg te maken.. er is welis waar verschil in een std aerox of std sym cilinder, maar je kan er heus wel wat meer uithalen.
 
wie gaat er nou een uitlaat omlassen das toch zonde man dat ook nooit goed wezen want je zet ze ergens onder waar het niet onderhoord



****off**** he als je er verschillende kleuren vonkjes indoet krijg je een regenboog kleurende rook uit de uitlaat:D
 
Iemand die geen goede uitlaat voor zijn blok kan kopen?

Loop toch niet zo loos te blaten zonder dat je je in de zaak hebt verdiept. Ik blaat ook wel eens loos, maar ik compenseer het gelukkig.
 
Hoe bedoelen jullie dat nou? De Tecnigas Next bocht even lang maken als die For Race in dit geval? Moet ik dan de originele bocht in laten korten? En wat voor effect krijg ik dan?

En dus ik kan gewoon mijn cilinder laten tunen om er nog net iets meer uit te halen?

Greetz,
Gavin!
 
Je moet nooit twee totaal verschillende uitlaten gaan vergelijken.

Wat wel kan in overduidelijk 'in elkaar geprutste uitlaten' zoals JOUW Next (die qua bocht duidelijk erg verschilt van een Minarelli next) is de lengte aanpassen aan de goede versie.

Die bocht van jou is veel te lang. Zorg dus dat de bocht hetzelfde wordt als de Minarelli next. Laat die ForRace voor wat het is, een Next is op zich best goed.

Als je daarna je cylinder laat doen ben je goed op weg.
En laat die cylinder nou niet doen door knakkers die 50 euro of meer vragen voor een klusje dat zo gepiept want dat gaat echt nergens over natuurlijk, daar koop je bijna een nieuwe cylinder voor.
 
Last edited:
ja, dat weet ik, was van plan om het bij Boss in Beek of Koopmans te laten doen..
Maar wat raden jullie me aan?
Die Tecnigas opknappen en daarmee op een getunede cil rijden met 19mm carb. of die ForRace opknappen, verbeteren en die in combinatie met een getunede cil. en 19mm carb. gebruiken?

Greetz,
Gavin!
 
Dat zal op zich niet zoveel uitmaken, als je ze maar GOED laat opknappen. Dus ga naar iemand die snapt hoe het werkt en laat een van beide pijpen opknappen.
 
Back
Top