De Peaggio ciao is ongeveer 50 kilo is ook best wel zwaar en is 2e hands. De Sitgo was eerst 2000 euro dat zit nog in 1 of ander youtube filmpje van hooguit een paar jaar geleden de prijsView attachment 78149
Deze is vrij laag qua gewicht. Lichter zal je ze niet snel vinden, als dit te zwaar is zou je een benzine brommer kunnen overwegen,Piaggio ciao bijvoorbeeld
Mijn vraag is nu:
Waarom maken die fabrikanten geen snorfietsen die gebruik maken van het materiaal Chroom molybdeen?
Dat zal met prijs te maken hebben. Deze agm kost 1400. Dan kan er zo eens 1000 bij komen.
en 2400 euro voor een klein smal (dan wel een licht)scootertje zullen weinig mensen op willen/kunnen brengen.
Mijn Niu mqi koste dat al. Dat vond ik al flink geld ondanks dat je een best complete scooter met cruise control hebt. Laat staan voor zo'n smal ding.
Volgens de RDW mag een treeplank slechts 5 cm breder gemaakt worden zonder extraIk denk dat je de vraag al bijna zelf beantwoord. De fabrikanten die zoiets maken maken dat voor een heel specifieke doelgroep. Om het zo licht te krijgen gaat de prijs omhoog.
Voor de reguliere consument zijn de huidige snorfietsen prima qua prijs en gewicht.
Wat is eventueel je bezwaar om de treeplank van de sitgo te verbreden of aan te passen zodat het voor jou geschikt is?
Nee, is nergens meer te vinden.Mijn broer heeft bij de Itek een licht snorscootertje gekocht zoals beneden.
Het is meer een fiets waar je niet op hoeft te trappen.
Het exacte gewicht durf ik niet te zeggen maar is een heel smal en licht dingetje en zal in de buurt komen van het gewicht dat je zoekt.
Een aantal maanden geleden heb ik hem nog zien staan maar of ze hem nu nog hebben, geen idee.
View attachment 78150
Met een speed pedelec moet ik vaak tussen de auto's rijden en dat lijkt me niet prettig.Waarom kies je niet voor een elektrische fiets? (Speed pedelec) Lichter gaat het niet worden.
Chromoly is ook helemaal niet specifiek licht. Het is gewoon een sterke soort staal. Ze kunnen het frame misschien iets lichter uitvoeren omdat het sterk staal is, maar het is absoluut niet licht.
Een licht gewicht frame is gemaakt van aluminium. Maar dat zie je op scooters helemaal bijna nooit.
Ik zie het nut ook niet zo, zeg dat een stalen frame 20kg weegt, en een aluminium frame 10. Dan gaat je scooter bij wijze van spreken van 100, naar 90kg. Schiet je helemaal niets mee op.
Het frame is niet het zware onderdeel van een scooter. Dat is de motor, en in het geval van een elektrische zijn het de accus.
Volgens de RDW mag een treeplank slechts 5 cm breder gemaakt worden zonder extra
keuring. Maak je die treeplank meer dan 5 cm breder dan moet er een individuele typegoedkeuring plaatsvinden dat kost al gauw zo'n 1000 euro. Winkels zijn nauwelijks
bereid om dit gehele proces te doen.
Ja, als je die pagina leest dan lijkt het wel haast toegestaan om een gehandicaptenIk ben wel nieuwsgierig hoe dit zit met de RWD? Volgens mij is de Sitgo geclassificeerd als gehandicaptenvoertuig, en mag je tot 1meter breed zijn. Ik weet niet waar je zelf aan zat te denken qua verbreden voetplank, maar misschien inklapbare stepjes erop en gaan. Zijn je spierproblemen ook medisch? Want ik zou dan ook een aanvraag inschieten bij de WMO, voor een "fietsvoorziening".
Regels voor een gehandicaptenvoertuig met motor
Voor het gebruik van een gehandicaptenvoertuig zijn er een aantal regels. Er zijn verschillende soorten gehandicaptenvoertuigen: gesloten gehandicaptenvoertuigen, gehandicaptenvoertuigen zonder motor en scootmobielen.www.rijksoverheid.nl
1. voor het geld vind ik t een erg kaal en smalle scooter.De Peaggio ciao is ongeveer 50 kilo is ook best wel zwaar en is 2e hands. De Sitgo was eerst 2000 euro dat zit nog in 1 of ander youtube filmpje van hooguit een paar jaar geleden de prijs
is opgedreven.
1.Ik begrijp niet wat je bedoelt met een smal scootertje, wat is er zo erg aan een smal
scootertje het lijkt mij juist beter maar 2.heb alleen ervaring met een Saxonette comfort plus dat is een snorfiets die ook kan fietsen.
Post automatically merged:
Volgens de RDW mag een treeplank slechts 5 cm breder gemaakt worden zonder extra
keuring. Maak je die treeplank meer dan 5 cm breder dan moet er een individuele typegoedkeuring plaatsvinden dat kost al gauw zo'n 1000 euro. Winkels zijn nauwelijks
bereid om dit gehele proces te doen.
Post automatically merged:
Nee, is nergens meer te vinden.
Post automatically merged:
Met een speed pedelec moet ik vaak tussen de auto's rijden en dat lijkt me niet prettig.
Vaak zit er geen gashendel op een speed pedelec en die heb ik wel nodig toch lijkt
dit wel toegestaan. Maar er zijn geen handelaren die een speed pedelec kunnen leveren
met een gashendel.
Chromoly is een sterker soort staal als ze hun best hebben gedaan in de fabriek maar
meer ook niet. Omdat het sterker is heb je er minder van nodig en wordt het produkt
behoorlijk lichter. Sitgo is slechts 15 kilo.
De voetenplank van zo'n Sitgo is 12 cm maar ze hebben een optie voor 17 cm maar ik zou liever de breedte hebben van een fiets dat is ongeveer 35 cm maar 30 kan ook.Sowieso, de breedte zal gemeten zijn bij het stuur. Dat is gewoon de breedte die geregistreerd staat, en ik denk dat ze niet willen dat die dimensie wordt aangepast. Hoeveel wil je de voetenplank breder maken?
Ik heb een aantal jaren een spartamet gehad maar die deed het soms niet en dat is lastig. Misschien dat ik de Saxonette Comfort S die ik nu gebruik laat keuren door de RDW. Want de typegoedkeuring is vervallen sinds 2018. Ik werd daarover een paarWaarom niet weer een spartamet? of de oude opknappen?
Want laten we wel wezen. Als dat al te zwaar zou zijn kan u misschien beter niet meer zoeken naar een snorfiets. Dan beter kijken naar ander vervoer. Lichter dan de spartamet e.d ga je niet vinden.
werkelijk?Nog nooit eerder gehoord dat een goedkeuring vervallen is van een voertuig.De voetenplank van zo'n Sitgo is 12 cm maar ze hebben een optie voor 17 cm maar ik zou liever de breedte hebben van een fiets dat is ongeveer 35 cm maar 30 kan ook.
Post automatically merged:
Ik heb een aantal jaren een spartamet gehad maar die deed het soms niet en dat is lastig. Misschien dat ik de Saxonette Comfort S die ik nu gebruik laat keuren door de RDW. Want de typegoedkeuring is vervallen sinds 2018. Ik werd daarover een paar
maanden geleden geinformeerd. De regels voor de typegoedkeuring zijn veranderd en
zodoende is de typegoedkeuring vervallen. Het kan bij wijze van spreke gaan over een
achteruitkijkspiegeltje.
De voetenplank van zo'n Sitgo is 12 cm maar ze hebben een optie voor 17 cm maar ik zou liever de breedte hebben van een fiets dat is ongeveer 35 cm maar 30 kan ook.
Post automatically merged:
Ik heb een aantal jaren een spartamet gehad maar die deed het soms niet en dat is lastig. Misschien dat ik de Saxonette Comfort S die ik nu gebruik laat keuren door de RDW. Want de typegoedkeuring is vervallen sinds 2018. Ik werd daarover een paar
maanden geleden geinformeerd. De regels voor de typegoedkeuring zijn veranderd en
zodoende is de typegoedkeuring vervallen. Het kan bij wijze van spreke gaan over een
achteruitkijkspiegeltje.
RDW zei het volgende:werkelijk?Nog nooit eerder gehoord dat een goedkeuring vervallen is van een voertuig.
In hoofdstuk 6 van de regeling voertuigen is onderstaande beschreven.Ik zou nog eens goed informeren of ze je bij het RDW begrijpen. Je past niet de breedte aan van het voertuig, want dat blijft hetzelfde (ze meten het breedste punt). Jouw "aanpassing" zal ervoor zorgen dat je nog binnen die reeds goedgekeurde breedte blijft. (Desnoods met opvouwbare stepjes).
Maar ik zou echt contact opnemen met de WMO in jouw gemeente. Als het medisch is dan zou ik eerder deze route ook even goed uitvragen