China scooter versneld uit zichzelf bij vol gas

Hamboo

New Member
Hallo,
Mijn dochter heeft een Nova restrostar scooter uit 2019 met een 139QMB motorblok, E4 dellorto carburateur + ECS. De scooter is begrenst op 25km/h en heeft rond de 3000km gereden. Onderhoud heb ik zelf gedaan, alles is origineel, niet opgevoerd.

Sinds kort versneld de scooter uit zich zelf wanneer er bij vol gas gereden word. Het voelt alsof de begrenzer uitvalt voor een seconde ozfo.
Toerental + snelheid sensor geven beide een correct af. Snelheidsensor signaal loopt via een Lihua signaal omvormer naar de Dellorto ECS. Dit signaal lijkt ook goed.
Wanneer ik op de beide solenoids meet dan staat hier een constante 12V wat betekend dat deze niet geopend worden door de ECS.
Dit zou ook de verklaring zijn waarom de scooter vet loopt, bougie is nl. zwart.

Vreemd is ook dat wanneer ik beide solenoids er uit trek en de scooter start, ik geen foutmelding krijg via het motor-lampje.

Duidt dit op een defecte ECS? Defecte lambda sensor?

Dit probleem trad voor het eerst op nadat ik de akku+spanningsregelaar heb vervangen nadat de scooter niet meer startte. Dit kan echter toeval zijn want ik zie het verband niet.

Hopelijk kan iemand mij hier op weg helpen.

Alvast bedankt.

Gr, Berry
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top