This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

CE Keurmerk

kelxtuner

Dna Bokser
Hey Forummers!

ik ben opzoek naar een site waarin alles staat over CE-keurmerk van een uitlaat.

het zit nl zo;
via een vriend had ik gehoord dat er scooter controle zou komen, hartstikke leuk natuurlijk, me scooter rijd toch std alleen toen werd ik aangehouden en heb ik een boete gekregen omdat de uitlaat (snake 2 - runner) een terugloop uitlaat is. het maakte meneer agent ook niet uit of ik hem zo had gekocht of niet, het was zijn mening die telde!

hierop wil ik NATUURLIJK bezwaarschrift schrijven, maar het zou handig zijn als ik het natuurlijk zou kunnen onderbouwen.'

als je toevallig een site weet of ergens waar ik inlichtingen kan krijgen zou ik het graag van jullie horen!

Zelfs mijn std uitlaat word aangezien als terugloop ( nrg mc3 ) mja je begint er niks tegen want das weer zoiets nieuws , boete voor terugloop uitlaat :|

Ik heb er natuurlijk geen een gehad want dan word ik echt niet goed , als ze dat voor een snelle uitlaat aanzien!

Ja idd!

en meneertje de agent die wou hem echt uitschrijven, maar ik denk dat ik wel even een mailtje stuur naar piaggio/gilera nl.

heeft er iemand toevallig een yas r laatst gekocht? als het goed is zit daar een boekje bij met zo'n keurmerk. zou namelijk wel handig zijn!

ik heb een yas R gekocht.. zat geen boekje bij of zow.. al1 tekening om hem inelkaar te zetten..maar is wel een legale uitlaat.. ( met begrensers er natuurlijk in)

19SLIDER86 said:
ik heb een yas R gekocht.. zat geen boekje bij of zow.. al1 tekening om hem inelkaar te zetten..maar is wel een legale uitlaat.. ( met begrensers er natuurlijk in)

Dat had je gedacht

Geen enkele terugloop uitlaat is legaal ookal zijn ze goedgekeurd!

Ze zien het als een terugloop uitlaat aan en zonder bewijs dat hij is goedgekeurd heb je er dus niks aan!

Kweet dat het raar is maar het is zo

Ze moeten er iets bijgeven zodat je kan aantonen dat zo;n uitlaat mag

Maarja er zijn natuurlijk mensen die de begrensers eruit halen en dan alsnog zogenaamd legaal rondtuffe maar die worde dan weer op de rollerbank gepakt

Tsja de nederlandse wet = KUT

ik dacht dat er ook gewoon zon "bewijsje" zat bij de R hoor.. Ik weet et zelf niet, ookal hek ereen maar voor mij maakt da nie uit aangezien die onbegrensd is. Maar ik zou idd piaggio nederland en even dit probleem voorleggen. Beetje vaag dat de politie dit soort nu gaat doen..

Hangt er vanaf hoe de uitstoot is bij de uitlaat, bij rechte uitlaten gaat de rookontwikkeling recht naar achter ofzo (Leo goedgekeurd/ std pot enzo) Bij terugloper zit dat tuutje natuurlijk niet recht naar achter, en daardoor andere uitstoothoek.

Ik weet het toevallig nog omdat ik het wel eens gelezen had, dat ze daarvoor de boete uitschrijven

ik las dit op scootparts

De TNT uitlaat is geschikt voor zowel 50 als 70cc cilinders en is daar dus vrij uniek in. Ze worden geleverd met montagemateriaal en uitlaatpakking maar zonder sproeier, rollen of trekveren. We raden je wel aan deze te wijzigen! Ook zijn de TNT uitlaten goedgekeurd voor de openbare weg. Begrensd dus! Door de las in de bocht even een klap met een schroeivedraaier te geven haal je het buisje eruit en heb je de explosieve TNT pijp! Simpel dus......

die zegt dat ze goedgekeurt zijn....

Ik heb ondertussen nog niks terug gehad van gilera, wel heel vervelend!
maar kan gebeuren..

verder over dat verhaal van die tnt, zoiets had ik idd ook over de yas R gelezen.. als je dan evt. ergens de Ce Keuringen zou kunnen downloaden zou het helemaal mooi zijn.

maar ondertussen moet ik binnenkort weer naar school tussen al die controles door terwijl me scooter gewoon standaard is! en straks wel de boetes ervan krijgen:s