e keurmerk uitlaat

Advertisement - register to remove this

alleen moeten de uitlaatgassen wel horizontaal uit de uitlaat komen(dus recht naar achteren). anders gaan ze daar over zeuren en kun je mogelijk een boete krijgen daarvoor.
 
nicoz said:
alleen moeten de uitlaatgassen wel horizontaal uit de uitlaat komen(dus recht naar achteren). anders gaan ze daar over zeuren en kun je mogelijk een boete krijgen daarvoor.

Mmmm vaag...
Een vriend van me heeft een SR Ditech(met std terugloop) en dat komt ook niet horizontaal eruit....
 
Als je dempertuutje naar achteren wijst, komen de gassen er toch ook horizontaal uit :D

Denk niet dat ze gaan zeiken als je niet te hard gaat en niet te veel herrie maakt btw.
 
witte_zip said:
de uitlaat is dan wel een hebo gara

Post is een foto, kan ik je precies vertellen of het mag (mbt met de horizontale uitstroomrichting) Alleen moet je uitlaat officieel wel voorzien zijn van een keurmerk, maar hier doen ze in de praktijk niet moeilijk over..
 
IXIL twinner vonden ze fantastisch de politie :) mooi geluid zeiden ze...

p.s Unforgiven nl

avatar15021_1.gif


ik kan uren ernaar staren.. :)
 
Unforgiven_nl said:
Post is een foto, kan ik je precies vertellen of het mag (mbt met de horizontale uitstroomrichting) Alleen moet je uitlaat officieel wel voorzien zijn van een keurmerk, maar hier doen ze in de praktijk niet moeilijk over..


dat is echt dom gelul over de uitlaatgassen , ook al komt het er ondersteboven recht naar voren en met dubbele salto uit..

dan zou een vrachtwagen of Jeep met een pijp naar boven ook verboden zijn..

en daarbij komt dat veel goedgekeurde uitlaten de demper ook niet naar achter hebben...

in principe maakt het geen fuck uit wat voor pijp , als de scooter maar niet te hard loopt en niet boven de 97 DB uitkomt..
 
melf #50 said:
dat is echt dom gelul over de uitlaatgassen , ook al komt het er ondersteboven recht naar voren en met dubbele salto uit..

dan zou een vrachtwagen of Jeep met een pijp naar boven ook verboden zijn..

en daarbij komt dat veel goedgekeurde uitlaten de demper ook niet naar achter hebben...

in principe maakt het geen fuck uit wat voor pijp , als de scooter maar niet te hard loopt en niet boven de 97 DB uitkomt..
je hebt altijd gelijk melf, maar nu niet , als de uitlaatgassen niet horizontaal eruit komen krijg je een boete van 40 euro moest ik ook dokken toen ik nog met mijn metrakit uitlaat reed.

*en bij een sr ditech std uitlaat komen de uitlaatgassen er wel horizontaal uit


*EDIT: hier een verouderde link daar staat het ook, het is verhoogd naar 40 euro..
http://speedfightwrc.tmfweb.nl/wetgeving_boete_overige.htm
 
Last edited:
zo'n bekeuring zou ik voor een rechtbank laten komen , aangezien het geen donder uitmaakt hoe de uitlaatgassen eruit komen , dan zou je het winnen.

heb je wel eens op een vrachtwagenuitlaat of sidepipes voor een americaan gelet? die zijn volkomen legaal! dus als je dan op een bromdfiets zit en daar een bekeuring voor zou kunnen krijgen zou dat pure onzin zijn , daarom geloof ik eerder dat politie agenten onder elkaar dat min of meer bedacht hebben.

en noem mij eens 1 reden op waarom dat niet zou mogen..


[EDIT] ik dus nu offiecieel een E-mail gestuurd naar een afdeling van de politie die over de verkeershandhaving in Nederland gaat.

nu wachten op een mailtje terug...
 
Last edited:
dit was dus het antwoordt (wat nog niks duidelijks geeft )

Geachte heer,

Indien uw uitlaat naar opzij wijst, moet dit op het kenteken vermeld staan en dus bij het Rijksdienst voor het wegverkeer doorgegeven zijn. Indien de uitlaat opzij is bevestigt moet hij wel naar achteren wijzen.

Met vriendelijke groet,

Politie Kennemerland



aangezien een kenteken niet van toepassing is op een bromfiets ....
 
melf #50 said:
.

en noem mij eens 1 reden op waarom dat niet zou mogen..
misschien omdat het dan op het asfalt gericht staat en het sneller vies word :s geen idee maar ik heb er een keer een waarschuwing voor gehad, en de andere keer bekeurd... klinkt raar maar waar, trouwens elke standaard uitlaat (van een scooter) uitmonding staat ook horizontaal, ook die van een ditech.

**edit: Mij mk onderlangse uitlaat toendertijd stond vrijwel recht naar beneden gericht..**
 
Last edited:
ik ga er iig nog achteraan , aangezien het gewoon onzin zou zijn dat je daarvoor een bekeuring zou moeten krijgen. zoals ik al zei is het bij vele busjes vrachtwagens en andere voertuigen zo dat de uitlaat opzij wijst en niet naar achter

zou het btw wel strafbaar zijn heb je er hele simpele oplossingen voor op het moment dat je bent aangehouden , je zorgt er gewoon voor dat je een stukje kvs slang oid bij je hebt en je zet die met een slangklem op de demper en laat m naar achter wijzen bv doormiddel van tie-wrap oid..
 
Artikel 5.6.11 Voertuig regelement

3. De uitstroomrichting van de uitlaatleiding moet horizontaal en evenwijdig aan het mediaanlangsvlak van het voertuig zijn.
 
melf #50 said:
ik ga er iig nog achteraan , aangezien het gewoon onzin zou zijn dat je daarvoor een bekeuring zou moeten krijgen. zoals ik al zei is het bij vele busjes vrachtwagens en andere voertuigen zo dat de uitlaat opzij wijst en niet naar achter

offtopic:
nee dit is totaal geen onzin want het mag niet, simpele reden:
- Je uitlaat gassen gaan richting straat, en trekt de grond in, wat krijg je? Bovemverontreiniging.
En bij busjes is dit zo maar staat op kentekenbewijs uit mijn hoofd of ergens anders vermeld. Mocht jij dan dus ook een andere uitlaat er op zetten op je auto en het staat nergens word je auto afgekeurd met je apk...


ontopic:
Het mag dus niet, maar het word vaak wel gedoogd, en als je een boete voor opvoeren krijgt of iets anders dan waarschuwen ze je vaak, maar als je zelf moeilijk doet, kunnen ze je er gewoon een boete voor geven. Ook voor een andere terugloopuitlaat, om de simpele reden die ze dan geven: "het is niet origineel". Maar mocht er dan wel op een terugloopuitlaat een keurmerk zitten kunnen ze je geen boete geven, maar met een keurmerk staat de uitlaat altijd naar achteren gericht en niet naar de grond.
 
Back
Top