m2detissaeh
Well-Known Member
Hallo.
Ik ben bezig met m'n sym jet af te stellen in de hoop hem wat sneller en beter te laten rijden. Ik heb m'n orginele uitlaat vervangen door een standaard universele uitlaat van ixil, omdat de orginele scheuren vertoonde en de demping compleet los zat. Uit de nieuwe uitlaat heb ik de prop bij de cilinder en aan het uiteinde eruit gehaald en vervolgens de sproeier aangepast van 72 naar 78.
Ook heb ik de rollen meteen nagekeken en het bleek dat er ongeveer 9,5 gram in zat. Ook vertoonden ze slijtage plekken. Heb geprobeerd met 7,5 gram rollen, maar hij trok ietsje beter, maar de top werd een stuk minder.
Vervolgens 9 gram rollen geprobeerd en reed al wat beter, maar de top blijft toch nog een beetje achter. Hij haalt met moeite de 60 km/u.
Na een beetje rondkijken op internet las ik dat andere sym jets soms wel standaard, onbegrensd, tegen de 70 lopen.
Ook heb ik gehoord dat de cdi unit begrensd is, maar het is mij niet duidelijk of dat alleen bij het hele oude model, of het nieuwe model is. Ik heb het model uit 2004. Nou ben ik gaan kijken naar die cdi unit, en wat ik vond was het kastje met 2 stekkers, waarvan op 1 stekker een groene en een blauw/gele draad zit en op de andere stekker een zwart/rode en 2 zwart/gele draden. Ik heb gehoord dat als ie begrensd zou zijn, dat de groene draad in een lus zou moeten lopen, maar dat is volgens mij niet het geval. Er gaat ook maar 1 groene draad naar binnen.
Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet doen en of ie wel begrensd is.
Wat is nog meer een optie om te veranderen zodat ie tegen de 70 rijdt? Zat zelf al te denken aan een andere cilinder maar weet niet of er wel wat past op de sym. Heb ook weinig zin om bakken met geld neer te leggen. Dat is ie me ook niet meer waard. Kan ik iets doen bij de koppeling? Andere drukveer ofzo?
Dus, alle help is welkom.
Goeten, Matthijs
Ik ben bezig met m'n sym jet af te stellen in de hoop hem wat sneller en beter te laten rijden. Ik heb m'n orginele uitlaat vervangen door een standaard universele uitlaat van ixil, omdat de orginele scheuren vertoonde en de demping compleet los zat. Uit de nieuwe uitlaat heb ik de prop bij de cilinder en aan het uiteinde eruit gehaald en vervolgens de sproeier aangepast van 72 naar 78.
Ook heb ik de rollen meteen nagekeken en het bleek dat er ongeveer 9,5 gram in zat. Ook vertoonden ze slijtage plekken. Heb geprobeerd met 7,5 gram rollen, maar hij trok ietsje beter, maar de top werd een stuk minder.
Vervolgens 9 gram rollen geprobeerd en reed al wat beter, maar de top blijft toch nog een beetje achter. Hij haalt met moeite de 60 km/u.
Na een beetje rondkijken op internet las ik dat andere sym jets soms wel standaard, onbegrensd, tegen de 70 lopen.
Ook heb ik gehoord dat de cdi unit begrensd is, maar het is mij niet duidelijk of dat alleen bij het hele oude model, of het nieuwe model is. Ik heb het model uit 2004. Nou ben ik gaan kijken naar die cdi unit, en wat ik vond was het kastje met 2 stekkers, waarvan op 1 stekker een groene en een blauw/gele draad zit en op de andere stekker een zwart/rode en 2 zwart/gele draden. Ik heb gehoord dat als ie begrensd zou zijn, dat de groene draad in een lus zou moeten lopen, maar dat is volgens mij niet het geval. Er gaat ook maar 1 groene draad naar binnen.
Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet doen en of ie wel begrensd is.
Wat is nog meer een optie om te veranderen zodat ie tegen de 70 rijdt? Zat zelf al te denken aan een andere cilinder maar weet niet of er wel wat past op de sym. Heb ook weinig zin om bakken met geld neer te leggen. Dat is ie me ook niet meer waard. Kan ik iets doen bij de koppeling? Andere drukveer ofzo?
Dus, alle help is welkom.
Goeten, Matthijs