Sym jet 14 25cc cdi?

Pixel_214

New Member
Ik heb een 25cc sym jet 14 e5 (bouwjaar 2020)
Ik wil de cdi vervangen maar ik weet niet welke werkt en welke niet.. het heeft een cdi met modelnummer *zie foto* en ik denkt dat deze 8 polig is.IMG_20210902_185534.jpg
 
Advertisement - register to remove this

deze scooter heeft geen cdi maar een ecu.
Als je de garantie wilt behouden kan je er beter niet zelf mee gaan klooien
Waarom wil je de ecu vervangen?
 
Ik heb een 25cc sym jet 14 e5 (bouwjaar 2020)
Ik wil de cdi vervangen maar ik weet niet welke werkt en welke niet.. het heeft een cdi met modelnummer *zie foto* en ik denkt dat deze 8 polig is.View attachment 61874
Volgens mij werkt deze scooter met een ECU ipv een CDI, is overigens een 50cc en geen 25cc maar dat maakt verder niet uit, Waarom wil je eigenlijk de cdi vervangen?
 
Volgens mij werkt deze scooter met een ECU ipv een CDI, is overigens een 50cc en geen 25cc maar dat maakt verder niet uit, Waarom wil je eigenlijk de cdi vervangen?
Aha dat wist ik niet.. ik wou deze vervangen om ongeveer 35kmu te gaan zodat ik makelijker fietsers kan inhalen en sneller op school kan geraken omdat ik anders zeer vroeg moet opstaan
 
Aha dat wist ik niet.. ik wou deze vervangen om ongeveer 35kmu te gaan zodat ik makelijker fietsers kan inhalen en sneller op school kan geraken omdat ik anders zeer vroeg moet opstaan
Ik weet het niet 100% zeker, maar misschien zit er ook een vario ring in, als je dan een gladde bus koopt of de varioring eruit haalt, tikt hij denk ik wel de 34/35 aan. Maar dat zou je zelf even moeten nakijken
 
Dan kan je wel gedag zeggen tegen je garantie. Als hij toch zn onderhoudsbeurten niet gehad heeft maakt het natuurlijk niet meer uit.

En verwacht maar niet dat je veel langer kan slapen als je 10kmph sneller gaat.
Garantie is al weg dankzij tweede hands enzo dus dat maakt niet veel uit :p en 10kmu gaat inderdaad niet veel veranderen is er een ecu die jullie aanraden? Of kun je deze niet kopen..
 
Ik heb daar al antwoord op gegeven....

2e hands heeft niks met garantie te maken. De scooter zelf heeft garantie, niet de koper.
♂️ Ben een beetje dom
Post automatically merged:

Ik weet het niet 100% zeker, maar misschien zit er ook een vario ring in, als je dan een gladde bus koopt of de varioring eruit haalt, tikt hij denk ik wel de 34/35 aan. Maar dat zou je zelf even moeten nakijken
Is er een specifieke gladde bus? En heb ik dan geen vario blokkeer sleutel nodig?
 
♂️ Ben een beetje dom
Post automatically merged:


Is er een specifieke gladde bus? En heb ik dan geen vario blokkeer sleutel nodig?
Is wel een speciale maat ervoor ja, Wat die maat is zou ik ook niet weten. Je hebt inderdaad ook een vario blokeer sleutel nodig, of een slagmoer sleutel. Nooit een zuigerstop gebruiken bij een 4 takt!
 
Ik weet het niet 100% zeker, maar misschien zit er ook een vario ring in, als je dan een gladde bus koopt of de varioring eruit haalt, tikt hij denk ik wel de 34/35 aan. Maar dat zou je zelf even moeten nakijken
Ligt eraan wat er in de ECU geprogrammeerd staat.
Als je de ring eruit haalt of een smallere erin en het werkt niet dan moet je de ECU laten aanpassen.
Want staat PAR77_VAL=1 dus op 1 dan gaat hij stotteren op de ingestelde snelheid van PAR70.
En als nog nooit de ECU is aangepast staat PAR 70 bij een snor meestal op 28Km/h.
En haal je de ring eruit dan gaat hij stotteren bij 28Km/h en niet harder.
 
Ligt eraan wat er in de ECU geprogrammeerd staat.
Als je de ring eruit haalt of een smallere erin en het werkt niet dan moet je de ECU laten aanpassen.
Want staat PAR77_VAL=1 dus op 1 dan gaat hij stotteren op de ingestelde snelheid van PAR70.
En als nog nooit de ECU is aangepast staat PAR 70 bij een snor meestal op 28Km/h.
En haal je de ring eruit dan gaat hij stotteren bij 28Km/h en niet harder.
En waar kan ik die ecu laten programeren of bij wie? Want ik denk dat dat zelf doen onmogelijk is..
 
Dat kan je bij een scooterboer die de apparatuur en verstand van heeft.
Ik heb het destijds bij myscootershop.nl laten doen.
Later heb ik zelf de kabels en dongel besteld en heb mij met nog een member hier er al behoorlijk in verdiept.

Maar ik lees nu dat jij een Euro 5 hebt.
Wat ik allemaal geschreven heb in dit topic is voor een Euro 4.
Dus geld niet voor jou.
 
Last edited:
Back
Top