CDI-begrenzing vs Aerox?

>Ik heb een Hyosung SF50 gehad (nieuw), volledig standaard.
>Trok goed op(voor standaard)
>Enige begrenzing is naar mijn weten CDI-begrenzing
>Topsnelheid na verloop van tijd 55 a 60.

>Nu heb ik een gloednieuwe yamaha aerox '04 (2500km), en qua trekkracht is dat nog niet de helft van die hyosung. Topsnelheid is rond de 50.

1) waarom?!
2) hoe beter optrekken ZONDER BOVEN DE 60 te gaan?
3) originele CDI eruit, begrensde CDI erin, en de rest van de begrenzingen eruit?
4) zou een simpele leovince ZX (die braafjes legaal is (belgie)) zonder resonantiebuis tot betere resultaten leiden que trekkracht? snelheid?

nogal frustrerend dat onbekende 1600€ dure scoot beter reed dan een 2300€ populaire scoot :s

help
 
Advertisement - register to remove this

Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat de zogenoemde ´euro-begrenzer´ behoorlijk effectief is:D

Je moet hem dan wel alleen gebruiken in het geval van controles, en er niet constant mee gaan rijden. Wat ik gemerkt heb is dat als de begrenzer aanstaat je blokje behoorlijk heet wordt, dit volgens mij door het aangepaste ontstekingstijdstip (verbeter me als het niet zo is) en dat is niet echt wat je wilt natuurlijk!

*edit* Zelf heb ik een Typhoon maar dat maakt denk ik niet veel uit, heb ook gehoord van goede ervaringen met Aerox.
 
Ik bezit een MBK Nitro (Yamaha Aerox) die nog volledig std is. ik vraag me af of ie lekker zou lopen met een leovince ZX pijpje eronder, zonder iets aan sproeier, gewichtjes, rollen, ... te veranderen. hoe snel zou ie dan ongeveer gaan denken jullie ? en zou dat iets aan men optrekken kunnen verbeteren ?
 
ik geloof dat je vraag absoluut geen betrekking heeft tot dit topic, maar goed..

Als ie nog standaard is, zitten de begrenzers er nog in?
Zoja, kan ie zelfs nog slechter gaan lopen dan met originele uitaat als je verder nix veranderd..
 
Flexi said:
Ik bezit een MBK Nitro (Yamaha Aerox) die nog volledig std is. ik vraag me af of ie lekker zou lopen met een leovince ZX pijpje eronder, zonder iets aan sproeier, gewichtjes, rollen, ... te veranderen. hoe snel zou ie dan ongeveer gaan denken jullie ? en zou dat iets aan men optrekken kunnen verbeteren ?

Op deze vraag is trouwens al beantwoord (zie ergens bovenaan).

ZX pijpje gaf bij mijn eerste aerox enkel betere trekkracht met weggenomen prop.

Met prop kon ik beter fietsen.
 
Je kunt voor een beetje extra trekkracht de vertanding van een Aprilia SR Urban KIT, de mina verticaal versie proberen, dit is een kortere vertanding dus iets meer trekkracht maar je mist dan iets op topsnelheid,

Je kunt dan de uitlaat begrensing verwijderen, maar probeer het eens met de vario ring ( maybe wel veel toeren ), je moet de scoot wel helemaal opnieuw afstellen

Ik zou zeggen probeer het eens, en laat weten hoe het uitpakt..

Veel Suc6, Vaporized@XtremeSR
 
Vaporized@XtremeSR said:
Je kunt voor een beetje extra trekkracht de vertanding van een Aprilia SR Urban KIT, de mina verticaal versie proberen, dit is een kortere vertanding dus iets meer trekkracht maar je mist dan iets op topsnelheid,

Je kunt dan de uitlaat begrensing verwijderen, maar probeer het eens met de vario ring ( maybe wel veel toeren ), je moet de scoot wel helemaal opnieuw afstellen

Ik zou zeggen probeer het eens, en laat weten hoe het uitpakt..

Veel Suc6, Vaporized@XtremeSR

dan draait de scooter ongeveer 14.000tpm met std setup...
 
Een scooter heeft maar 1 afstelling en dat is de goede afstelling, je kunt hem niet afstellen op trekken of top, dat is gelul.
en 60 rijden en hard optrekken kan ook niet.
de ene optie is, maar dat is heel slecht.

een hele zware drukveer monteren,(als je een snelle uitlaat hebt) en dan zware rollen erin, dat ie in het begin goed trekt, maar door de zware/sterke drukveer komt ie niet boven de 60 uit. maar dan zit je met het nadeel dat ie bij de 40 al overtoeren gaat draaien.

mzl
 
Bart Hoedemaker said:
Een scooter heeft maar 1 afstelling en dat is de goede afstelling, je kunt hem niet afstellen op trekken of top, dat is gelul.
en 60 rijden en hard optrekken kan ook niet.
de ene optie is, maar dat is heel slecht.

een hele zware drukveer monteren,(als je een snelle uitlaat hebt) en dan zware rollen erin, dat ie in het begin goed trekt, maar door de zware/sterke drukveer komt ie niet boven de 60 uit. maar dan zit je met het nadeel dat ie bij de 40 al overtoeren gaat draaien.

mzl

kan wel , afstellen op optrekken of op snelheid , ligt eraan hoe je de ringen plaatst , wat voor onderdelen je gebruikt voor het afstellen en wat voor vario..
 
Back
Top