carterstang probleem

lcstunt

Well-Known Member
Ik heb het probleem dat ik mijn blok aan het reviseren ben en ik heb het carter in elkaar gezet, maar de lager was uit het kleine carterhelft en heb die er vergeten in te zetten toen ze nog uiteen waren de carters.Hoe zou ik dit nu het beste oplossen, heb al de lager in de diepvries gelegd en de plaats waar de lager zit warmgeblazen met zo'n warmteblazer om verf af te doen maar tevergeefs... Integendeel heb zelf al het lagervlak beschadigd met hem erin te kloppen :( Zou ik het boeltje best naar de dealer brengen of wat zou ik nog kunnen doen?
 
Advertisement - register to remove this

effe zorgen dat de lager schaal helemaal glad is. met heel licht schuurpapier het randje dat je er in hebt geslagen weg proberen te werken (voor zover het kan).
Dit is wel belangrijk anders zit hij de volgende keer zo weer scheef.

verder. als het lager gewoon nog goed is dan kan je die gewoon weer in de vriezer leggen en de schaal flink verhitten om het opnieuw te proberen.

Je moet er in iedergeval niet op gaan slaan. Als hij scheef zit moet je het lager er gewoon weer voorzichtig uit tikken en het opnieuw proberen.
 
ok al bedankt voor de vlugge reacties :D
Maar de cilinder, krukas, lager,ontstekig,.. zit er al op dus zou die extrame warmte daar geen gevolgen voor hebben?En het is met vloeibare pakking tussen de carterhelften dus zou die niet smelten oid?
 
onsteking zit er al op en krukass ook ?....

hoe wil je dan ooit het lager erin gaan krijgen van het klijne carterhelf , leg even speciefiek uit hoe je blok er nu bij licht gesplitst ja/nee of je de as eruit hebt liggen over nog in 1 van de 2 carterhelften

carterstang?... is het een lager van de stang voor het subrfame op je blok ?...
 
Last edited:
Nope, gewoon persen.

Het ie veel makkelijker. Ga naar de dichtbijzijne auto garage, daar zullen ze het vast wel kunnen. Dan moetje een dop (diameter van de lager pakken) en een verlangstuk van een ratel. Moet kunnen. Heb ik ook zo gedaan! :)

Suc6!
 
Ik bedoel de as tussen het subrame, niet de krukas. Daarvan is de lager van het kleine carterhelft eruit en het blok is al dicht. Dus krukas, cilinder,ontsteking ... zit er al allemaal op. Dus zou het niet kwaad kunnen voor de krukas, vloeibare pakking die tussen de 2 helften zit, en alle andere stuff als ik dit zou opwarmen tot zo'n 80 - 100 °C ?
 
lcstunt said:
Ik bedoel de as tussen het subrame, niet de krukas. Daarvan is de lager van het kleine carterhelft eruit en het blok is al dicht. Dus krukas, cilinder,ontsteking ... zit er al allemaal op.

echt duidelijker wordt je er niet op iig:rolleyes:

maar het is nu wel duidelijk dat je het hebt over de as, om het blok aan het subframe te hangen.
 
Nou.. Dit heb ik ook gedaan, nog geen week geleden.. Misschien moeilijk te begrijpen maar het lukte prima bij mij.

Haal die buis er tusse nuit. Je pakt een stuk dik schroefdraad, ongeveer 20+ cm lang.. Je pakt 2 doppen, eentje de diameter van het gat, war d elager in moet, en eentje groter voor de andere kant (buitenkant blok). De pakt 2 bouten, eentje maak je vast, ringetje teen aan, en daar tegen een dop. Die op zetje in het gat van de diameter van de lager zeg maar (natuurlijk eerst lager erin duwen :+). Je kant die andere dop, zet die tegen de andere kant (weer die buitenkant :p), en zet daar weer een ring tegenaan, en daar weer een moer.

Et voilá, je hebt je eigen 'pers'. En nu, draai je de binnenste bout aan, en hou je de buitenste tegen. En zo pers je die lager naar binnen.

Het ging bij mij perfect :)
 
Back
Top