carterdeksel stralen/afbijt schuren o.i.d ?

kalemafkees87

Well-Known Member
mensen,

ik heb 2 carterdeksels mina hori die ik kaal wil hebben omdat de poedercoat los laat.
nu vraag ik mij of op welke manier dit het beste zou gaan, poedercoat stralen is lastig heb ik gelezen.
zou afbijt werken? of is een chemisch bad de enigste manier?
schuren is een monnikenwerk .
smal plamuurmesje o.i.d ook al geprobeert

p.s ook de zoekfunctie leverde niks op

Advertisement - register to remove this

ik heb geen ervaring met poedercoat maar een vriend van me gebruikte juist (verlopen) remvloeistof als afbijt voor zijn modelauto's (zelf gebouwd) met een foutje in de lak. dompelde het deel met de zakker onder in een bakje en het viel er zo van af.
tegenwoordig (hij bouwt op bestelling en herstelt ook fouten van hobbyisten) gebruikt hij een speciaal afbijtmiddel.

Dat heb ik nog wel staan . Voor lak werkt dat idd wel . Is serieuze rotzooi die remvloeistof. Ik ga eens proberen of dit met poedercoating ook lukt .

Thanks

Als het niet werkt zou je het beste kunnen laten glasparelstralen. Met afbijt op poedercoating werkt niet dat maakt het alleen maar een smerige bende van. En anders schuren of met een staalborsteltje welke op.de boormachine gaat en dan laatste keer ff met een fijner schuurpapiertje 240 ofzo overheen dan is het weer netjes

Thanks . Ik ken een bedrijf waar ik zelf kan stralen. Ik zal eens bellen naar hun . Jij zegt specifiek glasparel? Is grover te drastisch omdat het aluminium is ?

Als het niet werkt zou je het beste kunnen laten glasparelstralen. Met afbijt op poedercoating werkt niet dat maakt het alleen maar een smerige bende van. En anders schuren of met een staalborsteltje welke op.de boormachine gaat en dan laatste keer ff met een fijner schuurpapiertje 240 ofzo overheen dan is het weer netjes
dan zou ìk een nylon borstel proberen: als je met staal door de poedercoat heen bent, vliegt het alu er ook af! (nylon is ook veilig op onze dunwandig alu roeisloep)

Staalborstel geef je krassen op alu.. Zou ik ook niet doen.

En stralen kan op diveren manieren. En ligt ook aan welk medium je gebruikt.. Er is niet alleen korrund en glasparels te verkrijgen, eigenlijk nog zoveel meer.

Heb zelf een zak met walnootschalen staan.. Misschien werkt dat wel goed op alu.

Of je zorgt dat je het carterdeksel redelijk schoon krijgt en daarna nog eens een straalbeurt over heen gaat om alles eraf te krijgen.

Probeer het met een caramelschijf.
double-speedy_caramelschijf_stickerverwijderaar_ng-2013-1.jpg

Staalborstel geef je krassen op alu.. Zou ik ook niet doen.
Heb denk ik zeker 30 kickstartdeksel zo gedaan de afgelopen 3 jaar. Je hoeft ook niet als een gekkie met je volle gewicht erop te hangen om het eraf te krijgen natuurlijk. En je hebt ook fijnere van die borstels voor de boormachine, zelfs met andere soort haren dan die dikke staaldraden.
De naam "staalborstel" is dan misschien niet helemaal de juiste maar je komt met deze en een beetje zweet op je voorhoofd al een heel eind hoor

Attachments

• Snapchat-1701032424.jpg
    Snapchat-1701032424.jpg
    231.5 KB · Views: 18
Heb denk ik zeker 30 kickstartdeksel zo gedaan de afgelopen 3 jaar. Je hoeft ook niet als een gekkie met je volle gewicht erop te hangen om het eraf te krijgen natuurlijk. En je hebt ook fijnere van die borstels voor de boormachine, zelfs met andere soort haren dan die dikke staaldraden.
De naam "staalborstel" is dan misschien niet helemaal de juiste maar je komt met deze en een beetje zweet op je voorhoofd al een heel eind hoor

Heb het zelf bij me vertandings deksel gedaan licht zoals je zegt.. Krassen zitten zo erop.. Zelfd met zo`n bronze borstel.
Post automatically merged:

Goede input..

Alleen hoe lang gaat zoiets mee? Na 1 uur borstelen al een vuilnisbakje?

Zou moeten kunnen volgens de details op amazon:

TOEPASSING: reinigen slijpen en opruwen van hout. Verwijderen van lakverf en coatings van hout, OSB-platen, aluminium en composietplaten. Geschikt voor het matteren, polijsten en structureren van stalen non-ferrometalen en aluminium

Back