Carterdeksel Designs!

foto%20007.jpg

hmmz, bekende veer :D, maare ik ga binnenkort ook frezen in mijn carterkap, probeer het gewoon, als het niet lukt zien we wel weer verder.

Neo's OWNAGE said:
Ik kwam laatst bij de gamma, was daar een ferm in de aanbieding voor 15€ en een set van weenie hoeveel freesjes, opzetstukjes voor 9€...!!!
En dit is dus cker geen taiwan zooi ofzo, bij de ferm krijg je zelfs een flexibele slang, werkt allemaal top, zelfs BETER dan mijn dremel!
Echt om aan te raden, die set van 50€ waar xsracer het over heeft lijkt me echt geldverspilling, maar goed, dat zal wel een aardige set zijn dan en wellicht van betere kwaliteit.
Suc6 ermee iig, hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
Vandaar dat ik een verzameling van 4 kapotte Ferms heb :P Dingen zijn gaar man , knopjes die lostrillen of dat hij compleet vastloopt...

meten :)
het zit logisch in mekaar, je hebt door de bevestiging van je waterpomp je huis verdeeld in 3 delen, en daar heb ik zeg maar 2 driehoeken uit gehaald (die rond meelopen met het deksel)

tip: teken het er even op voor je begint.

ik heb de ook die ferm met extra accesoire set gekocht :|
{! de mijne was wel degelijk troep!!!!
heb welgeteld 2 dagen gedaan met de helft van mn opzet stukjes :X

dremel imitatie koffertjes kopen? 3 jaar fabrieks-garantie, op de dremel zelf en de opzetstukjes (niet die polijst en slijp dingen.. die gaan gewoon op en kan niet voorkomen worden)
:rolleyes: pm..

Bas@ICE said:
Vandaar dat ik een verzameling van 4 kapotte Ferms heb :P Dingen zijn gaar man , knopjes die lostrillen of dat hij compleet vastloopt...

Nja... dan gebruik ik hem misschien nog te kort :P
Tot zover doet ie het iig perfect, maar dan ook echt perfect...
Misschien heb je het over een ander type ofzo, ik heb denk ik wel de nieuwste, ook degene die dus 15€ is.
Mja, de één zal meer geluk hebben dan de ander.

Er zit wel dergelijk verschil in die gare imitatie dremels.
Je hebt ze van verschillende merken: Ferm, Hema, Kinzo

Die dingen gaan gewoon altijd mol. Lagers branden op waar je bijstaat. Opzetstukkjes die spontaan uit elkaar springen. Verlengstuk kan je beter meteen de sloot in slingere.

Je kan beter 50 euro investeren inm een echte goeie dremel. Of eentje van Proxxon. Die blijven vaak jaren heel. (vooral die proxon)

Wat schijfjes betreft en freesjes. Dat is echt per merk en per freesje verschillend. Sommige freesjes zijn in 1 keer bot, andere gaan tijden mee.

Boren & Vijlen is goedkoper ;) en kan net zo mooi worden

als die dingen kapot gaan.. waarom zit er dan 3 jaar garantie op? :rolleyes:
zit garantie bewijs alles bij, en die van mij gaat nu al ruim een jaar mee... niets geen problemen mee gehad.
merk is trouwens Top Craft, geen taiwan zooi dus denks.

top craft is in tegen deel tot ferm wel van een veel betere kwaliteit, vriend van me heeft 2 even oude dremels, en die ferm is al helemaal gaar, die topcraft is nog perfect, en dat opzetstuk doet het ook erg goed, top craft is voor low budget wel aanrader denk ik, en proxon heeft wel meer leuke gereedschapjes trouwens, slijpmachientjes etc

maar nu ga ikj te offtopic denk ik?

mijn carterdeksel: eerst gaten boren en dan met decoupeerzaag uitzagen en met een freesje en een paar vijlen afwerken.

@ de mensen die echt grote stukken eruit hebben wat doen jullie met die "ribben" @ achterkant, laten jullie die zitten of vijlen jullie die ook weg?

bewerktcarterdeksel7tk.jpg.th

Last edited:
Back