Carterdeksel Designs!

Dennis

ToetToet
Post hier foto's van je bewerkte carterkap!

en hoe je het gedaan hebt etc,

ik heb zelf aan aantal gaatjes geboord, en wil nog wat wegfrezen, maar zou niet echt weten met wat voor freesje het zou moeten

Advertisement - register to remove this

gebruik gewoon van die versterte slijp schijfjes om te slijpen.. die werken het makkelijkts. met een freesje wordt het nooit echt recht en kan je makkelijk uitschieten oid.

wel is het handiger om een freesje te gebruiken bij bochten/rondingen oid. en daarvoor kan je gewoon een HSS-freesje (volgensmij heette die zo) gebruiken.

heb ze hier wel liggen, mocht het echt nodig zijn zoek ik het nummer wel op of wil ik er wel een foto van maken voor je.

en dieselmanic, aan jouw opmerking ook niet ;)

Xs-racer said:
gebruik gewoon van die versterte slijp schijfjes om te slijpen.. die werken het makkelijkts. met een freesje wordt het nooit echt recht en kan je makkelijk uitschieten oid.

wel is het handiger om een freesje te gebruiken bij bochten/rondingen oid. en daarvoor kan je gewoon een HSS-freesje (volgensmij heette die zo) gebruiken.

heb ze hier wel liggen, mocht het echt nodig zijn zoek ik het nummer wel op of wil ik er wel een foto van maken voor je.

en dieselmanic, aan jouw opmerking ook niet ;)

nee dat is zo, maar dat we een dremel nodig hebben weten we allemaal wel, met die opmerking komt dennis toch helemaal niet verdeR? maargoed heb je misschien een foto van dat freesje? ik zou wel eens willen weten hoe die eruit ziet:) (die voor die rondingen etc)

ik heb gewoon de dremel gebruikt met slijpschijfjes en daarna met kleine ijzervijltjes afgewerkt en dit is het resultaat:

63-variokap3.jpg

Mijn deksel, ben vandaag bezig geweest met gaten maken voor wat koeling.
tevens ben ik bezig met een doorlopende lijn,(rechterkant)
vierkantje is weg, wil ik 1 geheel van maken,

en in het midden, (die lange balk) wil ik wat uitfrezen)

voor het slijpen, de versterke slijpschijfjes gebruiken. die zijn zwart en versterkt met glasvezel volgensmij. die bruine voor hout gebruik je er een stuk of 20 van per uur... dus zonde geld:p
die ik bedoel zijn voor keramiek en tegels.
het HSS-freesje:

*edit, zo'n klein kut ding duidelijk op een foto krijgen is best klote :|

een gewone boor heeft een spitse punt dieselmaniac, deze niet. de bovenkant is afgevlakt ;) en dát is het verschil.
kijk maar in eht boekje, HSS freesje, grafeer puntje en boortje staat er.. en kijk naar verschil in afbeelding (links freesje, rechts boortje)

boortje kost denk ik zo rond de 5-6 euro als je los koopt.
beter koop je zo'n setje van dremel.. kost je dan wel 50 euro ofzo, maar ben je relatief gezien goedkoper uit :)

dat zijn dus de slijpschijfjes voor hout.. die ik bedoel zijn deze :
ze breken NIET... gaan alleen langzaam op. gekocht voor 10 euro per 5 stuks.
met 5 van die schijfjes kan je zeker 3 tot 4 carterkappen mee bewerken :)

en denn1s.. ik kan voordelig aan complete dremel look a like setjes komen.. voor een leuke prijs en 3 jaar garantie. pm me als je een foto wilt en evt meer info.

Last edited:
carterkapDSCN0400.jpg

dremel met slijpfreesje, (soort slijpschijfje maar dan met tandjes, 8 euro), en paar kleine freesjes om af te werken.

ook nog vijl en babyzaagje gebruikt :)

Ik kwam laatst bij de gamma, was daar een ferm in de aanbieding voor 15€ en een set van weenie hoeveel freesjes, opzetstukjes voor 9€...!!!
En dit is dus cker geen taiwan zooi ofzo, bij de ferm krijg je zelfs een flexibele slang, werkt allemaal top, zelfs BETER dan mijn dremel!
Echt om aan te raden, die set van 50€ waar xsracer het over heeft lijkt me echt geldverspilling, maar goed, dat zal wel een aardige set zijn dan en wellicht van betere kwaliteit.
Suc6 ermee iig, hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

ik heb gewoon gaten erin geboord, en toen stukken eruit gehaald, en daarna met een grote vijl bewerkt (heel sommige dingen nog met een dun freesje (hard metaal)

resultaat:

aeroxevopower-indus12.JPG

bloknieuw.JPG

aeroxevopower-zijkant.JPG

Ik had toen ook voor me waterpomp zo'n dremelfreesje gekocht (zal nr. ff zoeken), nou pff, stond je nog uren te slijpen. Wat gaat dat traag zeg. En terwijl je met een doodgewone vijl, zo door dat zachte alu gaat.

Schijfjes ging al stuk beter, ik had alleen ook die rode en die dingen breken erg snel af ja.

Iemand al een diamentfreesje geprobeerd? Die LIJKEN mij wel okay, maar waren iets te prijzig om zomaar even uit te proberen. Misschien dat iemand dat hier wel gedaan heeft?

Back