This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carterbout afgebroken… wat nu?

dkdaan

New Member
Dag leden,

dit zal mijn laatste thread zijn over een blokrevisie dat beloof ik jullie XD. Maar zoals de titel al zegt is het een behoorlijk vervelende situatie. Alles verliep top en heb vandaag de twee carterhelften bij elkaar gebracht. Ik heb geen momentsleutel dus ik was van plan de bouten gewoon zo vast terug te zetten zoals ik ze eruit heb gehaald. Alleen was dat denk ik geen goed idee want een van de Carterbouten is afgebroken diep in het carter. Wat is nu mijn beste optie? Ik heb echt heel weinig zin om het hele carter weer te splitsen aangezien mij dit weer tijd en geld gaat kosten. Is er een manier om het overgebleven draad eruit te draaien? Hieronder zien jullie de afgebroken bout vs een normale zodat jullie kunnen zien hoeveel draad erin zit…

Alvast bedankt!

Attachments

• image.jpg
    171.8 KB · Views: 7
Last edited:
Zoals het nu eruitziet , denk ik dat je weinig kunt doen , met die carter helften op elkaar . Denk dat splitsen de verstandigste optie is , waarschijnlijk kun je hem dan met een griptang zo pakken , met een beetje geluk .

Na een beetje gepieker en wat gescheld uiteraard ben ik zelf ook tot de conclusie gekomen dat ik hem gewoon weer moet gaan splitsen… als ik bij het splitsen mijn best doe om alleen het kleine carter deel van de krukas af te tikken kan ik dan de krukas incl lager in het grote deel laten zitten of moet ik dan alle 2 de lagers weer vervangen?

Heb zojuist het blok weer gesplitst. Maar helaas zit het draad diep In het gat van de pasbus (zie foto) en vrees ik dat ik er met een griptang niet bij kom.

ik dacht ergens nog zo’n links tapsetje te hebben liggen(kan ik niet meer vinden) dus daar zal ik het nog mee proberen maar als jullie nog andere suggesties hebben zijn die zeker welkom.

1 van de twee lagers is door het splitsen helaas gaar geworden. Die moet ik weer van mijn krukas af laten trekken. Dit kan toch wel gewoon als de krukas in het blok zit? Anders moet ik de krukas eruit tikken en dan beschadig ik het andere lager weer.

gaatje boren , en linkse tap is dan de oplossing . Lager kan je vanaf deze kant van de krukas aftrekken , zal het andere ;lager niets van merken .
Zou het nieuwe lager , lang verwarmen , zodat deze er zo op zakt .