carter verchromen invloed prestaties?

kielserat

kielserat
ik was aan het denken om men carters te laten verchromen om zo de looks van men scooter te optimaliseren, maar nu is men vraag:

heeft het verchromen van je carters invloed op de prestaties van het carter/ invloed op de prestaties van het hele blok?

ik snap wel dat het blok sneller warm zal worden, maar of dit dan kan resulteren in prestatie verlies...?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

inderdaad, maar het is ook niet gewoon aluminium..

maar raar dat ze op die website van scootparts wel carters van gietijzer verkopen... of ze liegen :!

Elk soort staal is een legering.
Het zal NOOIT zuiver ijzer/aluminium/titnium/magnesium/.... zijn.

Of wat wil je bedoelen met 'niet gewoon alu'?



Op elke website zul je fouten tegenkomen hoor.
 
Elk soort staal is een legering.
Het zal NOOIT zuiver ijzer/aluminium/titnium/magnesium/.... zijn.

Of wat wil je bedoelen met 'niet gewoon alu'?



Op elke website zul je fouten tegenkomen hoor.


de discussie begon ermee dat iemand zei dat carters van aluminium waren.. toen zei ik van niet..
DUS concludeerde ze dat ik dacht dat hij van gietijzer was, maar dat heb ik echter niet gezegd.

maar inderdaad legering is het juiste woord :p
 
ijzer kan ook scheuren, geen enkel materiaal is een wondermiddel :p.
Al hadden ze van mij toch al wel al het schroefdraad al bij de constructie mogen vervangen door helicoils. Verschikkelijk, dat aluminium.
 
de discussie begon ermee dat iemand zei dat carters van aluminium waren.. toen zei ik van niet..
DUS concludeerde ze dat ik dacht dat hij van gietijzer was, maar dat heb ik echter niet gezegd.

maar inderdaad legering is het juiste woord :p

Ok legering dan , beetje om moeilijk te doen niet? De rest van de wereld noemt het materiaal van zo een carter namenlijk gewoon aluminium.
 
Back
Top