This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter bouten niet los(imbus) neos

Status
Not open for further replies.

sonicsjezer

Well-Known Member
eys
ben nu bezig met me blok uit elkaar halen voor nieuwe krukas maar krijg me bouten niet los zijn half doorgedraaid:S
Ik heb het al met kruipolie geprobeerd maar lukte niet en heb em ook al warm gestookt maar hielp ook niet...
Heeft iemand een idee??

S.S.A

Probeer er een gleufje in te slaan met een beitel en dan met een platte schroevendraaier eruit draaien. Niet te hard met die beitel erop meppen, als ze breken ben je verder van huis

je pakt een dremel, je pakt een snijschijfje je maakt er een gleufje in, je pakt een schroevendraaier je draait hem los.. voila

Kheb er ervaring mee, met van die kutschroefen die niet loswillen en uiteindleijk dol draait..

succes

of je pakt een torks sleuteltje dat net ietsje groter is dan de imbusmaat, die sla je erin met de hamer,, kan je ze er zo uit draaien, moet je wel een goede torks sleutel voor hebben anders gaan die ook kapot.

dan kan je beter de kop van de boutjes eraf boren, met een haakse slijper kun je er niet echt aan he. gewoon een boortje van 5 of 6 pakken en in de bout zelf boren, dan komt het kopje er ook zo vanaf.

uhms...
Me carters krieg ik makkelijk uit mekaar maar van die doorgedraaide imbusshit gaaat moeilijk he:S
En trouwes me oom heeft ze er alleen uitgehaald en ik he net me blok gesplitst
beetje zielige reactie maar ok zal wel :S

ik vind ook dat er erg veel mensen (noobs) met de naam tuning rond lopen slepen terwijl ze er niks van weten... zal wel stoer zijn ofzo.....

naja , boor het kopje eraf en haal het carter van elkaar en pak dan een stevige tang en draai het resterende stuk erui simpel..

mja , met goed gereedschap krijg je de bouten wel goed los , ook al is de imbus slecht , je moet eigenliijk gewoon even de kop iets in elkaar slaan , dan word de passing wat nauwer en dan de sleutel er voorzichtich intikken en losdraaien..

Status
Not open for further replies.