Carburateur afstellen 2takt

Niek123

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik ben bij dit forum terecht gekomen omdat ik mijn carburateur van een 2takt scooter niet fijn afgesteld krijg. En dan gaat het eigenlijk alleen om het stationair lopen. Als ik mijn scooter stationair afstel, en ik denk dat hij goed staat dan loopt die na een tijd vol gas rijden weer te hoog stationair, het wiel wil dan gaan draaien... Als ik dan even goed de rem in knijp dan wil hij wel weer iets rustiger lopen.

Ik heb hem nu weer iets terug gedraaid, maar nu slaat hij na ongeveer 15 seconden stationair lopen weer af. Ook loopt hij stationair een beetje onregelmatig voor mijn gevoel. Wat kan het zijn?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Op welke plekken kun je valse lucht hebben?

Dat is na de carburateur en voor de uitlaat. (dus niet bij een gaatje in de uitlaat)Dit zijn de meest voorkomende plekken:

>tussen de carburateur en het spruitstuk

>tussen het spruitstuk en de cilinder

>tussen het blok en de voet van je cilinder

>tussen de pet en de cilinder

>bij de linker krukas keerring

Op al deze plekken zit een pakking/ keerring let er altijd op dat deze netjes plat zijn (niks dubbel gevouwen) dat ze heel zijn, en niet heel erg dik. Het is verstandig om een nieuwe pakking te gebruiken.

Bron: scooterhulp.nl
 
Op welke plekken kun je valse lucht hebben?

Dat is na de carburateur en voor de uitlaat. (dus niet bij een gaatje in de uitlaat)Dit zijn de meest voorkomende plekken:

>tussen de carburateur en het spruitstuk

>tussen het spruitstuk en de cilinder

>tussen het blok en de voet van je cilinder

>tussen de pet en de cilinder

>bij de linker krukas keerring

Op al deze plekken zit een pakking/ keerring let er altijd op dat deze netjes plat zijn (niks dubbel gevouwen) dat ze heel zijn, en niet heel erg dik. Het is verstandig om een nieuwe pakking te gebruiken.

Bron: scooterhulp.nl

Dankje
 
Back
Top