Carb verwarming voor AC?

Status
Not open for further replies.
Hey,

Heb nu een vraagje, heb er laatste tijd steedts meer last van dat mijn carb vastvriest onder het rijden, en dat ik 0,5-2 seconde langer doorrij met volgas, wat totaal niet prettig is als je wil gaan remmen!!!!

Daarom had ik al eens eerder gevraag hier @ forum wat nu te doen bij AC.

Melf kwam toen met oplossing, boor wat gaten in je zwarte koelkap om je cilinder. Vond ik wel slim want is ook warme lucht.

Maar ik heb nu powerfilter, en zat mij af te vragen, omdat ik toch echt weer terug wil naar originele filter. kan ik in mijn originele filter gaten boren, daar een slangetje in doen, en naar die kap op je cilinder doen (daar ook gat in en andere uiteinde van slangetje). Dan komt er dus warme lucht in je carb terecht.

Nu heb ik wat vragen:
- Word de cilinder niet te warm omdat hij eigenlijk zijn eigen lucht elke keer her gebruikt
- Moet ik het originele gat van het filter afdichten?
- Zal dit gaan werken?
- Heeft dit in de zomer geen nadelen dat hij dan te warm kan worden?

Tjeerd

Advertisement - register to remove this

stel je maakt dit...en de carb zuigt dus zijn lucht aan viavia door dat slangetje, dan is dat niet de cilidner zijn eigen lucht.

dat deze lucht (iets) warmer is komt doordat de koelfan de lucht aan de andere kant (rechter kant) van de scooter tegen de cilinder aan blaast, en deze cilinder is natuurlijk warm.

maar, de lucht die de carb aanzuigt is dan dus gewoon verse lucht...de lucht die de cilinder gebruikt heeft gaat gewoon weg via de uitlaat.

misschien verhelpt dit systeem wel het vastvriezen, het is in ieder geval niet zo dat deze 2e hands lucht echt 10tallen grades warmer is dus bang voor warmlopers ofzo hoef je niet te zijn.

oke heb topic weer even geopend.

Ik ga het dit weekend maken (zal ook even foto's maken).

Maar moet even 1 ding weten.
Wat is de afmeting van de inlaat in het luchtfilter? dus het gat, zonder zo'n klein (prop) buisje er in.

Want wil er een slang in doen die net iets groter is. En aangezien ik morgen pas mijn nieuwe luchtfilter thuis krijg (heb nu nog powerfilter). En ik het zondag wil gaan doen, heb ik geen tijd om het zelf morgen op te meten.

Kan daarom iemand vanavond nog zo lief zijn om het op te meten voor mij???? :love:

-edit

iemand is erg lief geweest en zegt 4,5 cm dus thnx!

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back