Carb verwarming en e-choke

Samzip070

New Member
Hallo ik heb een zip 2takt, het gasblijft hangen na een tijdje rije waarschijnlijk omdat de carb verwarming niet is aangesloten. Ik heb een dollereto 20,5 mm carb. En de e-choke ook niet maar ik heb geen idee waar ik dat zou moeten doen. Zie nergens waar het in past bij mijn kabelboom. Het bouwjaar is 2008 maar er zit een fast rider blok onder uit 1998 met 2011 kabelboom. Weet iemand hier meer over?
 
Advertisement - register to remove this

Beetje wazige post, zeg je dat je een e choke hebt maar dat deze niet is aangesloten en je geen aansluiting voor de choke op je kabelboom hebt?
 
Beetje wazige post, zeg je dat je een e choke hebt maar dat deze niet is aangesloten en je geen aansluiting voor de choke op je kabelboom hebt
Ja precies en als er wel een aansluiting is bij mijn kabelboom kan ik hem niet vinden.
Ook had ik dus het probleem dat mijn gas soms blijft hangen als ik een tijdje heb gereden in het koude weer.
 
Dat zou betekenen dat je continu met een je choke aan rijdt en dus met een relatief rijk mengsel.

Zijn deze problemen recent ontstaan of reed hij voorheen wel goed?
 
het gasblijft hangen na een tijdje rije
Wat bedoel je precies?
Blijft de scooter in toeren hangen of blijft de gasschuif/gaskabel hangen?

Naar mijn weten heeft een zip helemaal geen carburateurverwarming enkel een elektrische choke.
Deze dient dan aangesloten te worden op een connector die ergens moet los liggen met een zwarte en grijze draad.
Indien deze niet meer aanwezig is door gebeun van de vorige eigenaar(s) zou je een nieuwe choke-voeding kunnen trekken vanaf de grijze draad bij je spanningsregelaar of de grijze draad van de connector van je lichtschakelaar.
 
Wat bedoel je precies?
Blijft de scooter in toeren hangen of blijft de gasschuif/gaskabel hangen?

Naar mijn weten heeft een zip helemaal geen carburateurverwarming enkel een elektrische choke.
Deze dient dan aangesloten te worden op een connector die ergens moet los liggen met een zwarte en grijze draad.
Indien deze niet meer aanwezig is door gebeun van de vorige eigenaar(s) zou je een nieuwe choke-voeding kunnen trekken vanaf de grijze draad bij je spanningsregelaar of de grijze draad van de connector van je lichtschakelaar.
Nee dat zit er inderdaad niet ik heb namelijk een dellorto 20,5 mm carb met verwarming en e-choke. Het gas schuif probleem is opgelost de kabel bleef ergens hangen maar nu stottert mijn scooter met alles meer dan minimaal gas. Met minimaal gas haalt hij rustig 60. Het is 70cc, met powerfilter, sproeier 124. Maar voorheen reedt hij wel gewoon goed zonder te stotteren met dezelfde setup. Alleen toen ik de carb eraf haalde en er weer terug op zette stottert hij bij gas geven. Enige idee?
 
Nee dat zit er inderdaad niet ik heb namelijk een dellorto 20,5 mm carb met verwarming en e-choke. Het gas schuif probleem is opgelost de kabel bleef ergens hangen maar nu stottert mijn scooter met alles meer dan minimaal gas. Met minimaal gas haalt hij rustig 60. Het is 70cc, met powerfilter, sproeier 124. Maar voorheen reedt hij wel gewoon goed zonder te stotteren met dezelfde setup. Alleen toen ik de carb eraf haalde en er weer terug op zette stottert hij bij gas geven. Enige idee?
valse lucht.
 
Kan zijn dat er eerst valse lucht getrokken werd vandaar misschien ook die enorm grote sproeier, maar dat kan even goed komen door dat stomme "powerfilter".
Nu je de carb eraf hebt gehad en opnieuw gemonteerd hebt, is misschien het eventuele probleem met de valse lucht opgelost maar zit er nogsteeds een veel te grote sproeier in, die waarschijnlijk was afgestemd op die extra valse lucht die getrokken werd.
 
Probleem is opgelost carb was dood waarschijnlijk te rijk gemixt een keer. Zit nu een nieuwe 20,5 mm in met normale luchtfilter en sproeier 88, nu alleen nog lichtere rollen en dan is ie af :p. Bedankt voor alle reacties!
 
Back
Top