Carb probleem

Oscar.

Captain Slow!
Ik heb al sinds een tijdje een probleempje met m'n runner.

De vlotterbak lijkt niet goed bij te vullen ofzo.
Als ik even stil heb gestaan en ik rijd weg dan gaat het perfect maar wanneer ik een tijdje volgas heb gereden en ik ga bijv door een bocht en ik geef gas dan verzuipt ie.

Ook als ie een tijdje op z'n zijstandaard staat dan moet ik even recht op gaan staan en dan gaat het weer goed.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
 
Advertisement - register to remove this

Dat heb k ook allemaal al geprobeerd.

Ook net tijdens het rijden, 5 min volgas en dan opeens bwoaaaap. En dan doet ie helemaal niks meer. Ook niet starten ofzo, dan verzuipt ie direct.
En dan even een minuutje wachten en er is niks meer aan de hand:?

Morgen haal ik hem er af, volledig uitelkaar en dan hoop ik dat het verandering geeft:)
 
ok dat zal ik dan ook even doen. Bougi is trouwens nieuw. Als de scooter koud is en op z'n zijstandaard heeft gestaan dan moet ik ook even wachten voordat ik kan rijden. Op de middenbok heb ik daar geen enkel last van. Iemand vertelde mij dat m'n vlotter mischien lek kan zijn, maar dan zou die toch constant benzine moeten leveren?
 
17,5 op een runner.;)

Ja maar tijdens het rijden verzuipt ie dus ook he!
Dus in principe heeft die zijstandaard er niks mee te maken.

Het gaat er gewoon om dat als ik bijv uit een bocht weg trek dat ie dan eventjes verzuipt dan opeens doortrekt.
En zo ook als ik 5 min volgas rijd dat ie dan opeens in toeren zakt en dan uitvalt.
Dan moet ik een minuutje wachten en dan kan ik hem weer starten:?

Bovendien is de scooter van m'n broer geweest en die had daar ook nooit last van.

Er staat ook al 27000 km op..
 
nou dat is dus het rare ervan, dat doet ie niet.

Gister heb ik de carb schoongemaakt maar het heeft geen verschil gegeven.

Ik denk toch wel dat het met de vlotter te maken heeft. Dat ie mischien niet meer naar beneden wil/kan? Hij gaf ook geen enkele tegendruk toen ik hem indrukte:?
Daarom ga ik de vlotter iets verzwaren..
Mischien helpt dat wel:)
 
Last edited:
dit kan wel een probleem zijn met de vlotter , maar dan eerder met de vlotternaald , of dat de vlotter gewoon lek is , echter zal ie dan meestal lekken.

dus daarom denk ik eerder dat je het ergens anders moet zoeken zoals afstelling , of onsteking oid.
 
M'n koelslang is er wel ooit is afgesprongen en toen kwam de temp meter dik in het rood te staan..
Mischien is die wel warm gelopen dan:? Maar dan zou die toch altijd slecht moeten rijden..
 
Nou ik heb vandaag een yasuni R erop gezet en een malossi multivar.

Hij rijd nu echt perfect! trekt in een keer door naar de 90, ook de bocht uit enzo.

Maarrrr, als ik stationair sta te draaien en ik geef dan gas, dan verzuipt ie.
Ik moet dan een beetje met m'n gas spelen en dan opeens komt ie op toeren.
Als ik heel ligt mijn gas open houd blijft ie goed draaien.

Ik heb alleen nog niks met m'n stationair schroef gedaan dus mischien dan het daar gewoon aan ligt maar het lijkt me toch sterk dat ie daardoor ''verzuipt'':?

Maargoed, morgen ga ik ff stationair proberen af te stellen en dan hoop k toch dat het goed komt:)


Ik denk dat het probleem toch door de uitlaat kwam. Binnen in is die namelijk helemaal verrot, alles wat in de uitlaat zit zat los, echt een soort samba effect:D

Wat ik ook opmerkelijk vond was dat toen ik hem startte met de yasuni dat ie echt onwijs hard rookte! T stond echt blank, maar nu rookt ie amper:+
 
Back
Top