Caravan stallen? hoe doe ik dat het best

ronnyracingteam

Ronny Himself
Mijn caravan heeft nu stilaan nood aan zijn winterslaap.
nu vroeg ik me af, welke voorzorgen ik best neem, omdat ze buiten moet staan.
dat ze best niet op gras, of grond staat weet ik al.
Handrem niet opzetten, kan anders vastroesten, is me ook verteld
slaapgerief(dekens, kussens,...) heb ik er uitgehaald, gasfles ontkoppeld


Maar doe ik er een zeil over? zet ik er best een luchtontvochtiger in?
af en toe een open zetten om te verluchten
Mischien opkrikken op zijn pootjes om de vering en de banden te ontlasten?
of is dat allemaal niet nodig??

en eventueel nog andere tips?
Het is al een oudje, ze is van '73, dus draag ik er liever zorg voor, omdat ze nog
in vrij goede staat is

Groeten
 
Advertisement - register to remove this

Mijn ouders hebben zo'n zeil gekocht voor over caravans, daarnaast staat er idd een luchtontvochtiger in.. Opkrikken idd om de banden te ontlasten en volgens mij heb je de rest al in orde!

En ohjah, goed wassen voordat je hem wegzet ;)
 
Mijn ouders hebben zo'n zeil gekocht voor over caravans, daarnaast staat er idd een luchtontvochtiger in.. Opkrikken idd om de banden te ontlasten en volgens mij heb je de rest al in orde!

En ohjah, goed wassen voordat je hem wegzet ;)

dat is idd misschien geen slecht idee.
hij staat ook een beetje onder de bomen,
maar iemand heeft met verteld dat als men er een zeil overtrekt, dat het vocht ook niet weg kan? dit is dan niet zo?
 
Doe ook even chloor/water in de watertank als je die erin laat zitten en spoel daarmee ook de leidingen even door.

Anders heb je smerig water en een vieze geur in de caravan volgende zomer.
 
Zoals eerder vermeld, ik kan ze hier bij mij thuis plaatsen, ik vind het niet erg om er iets voor te doen. ik zoek gewoon nog naar mensen die mij kunnen vertellen of ik op nog op dingen moet letten of niet.

Dus kom niet af met, breng ze gewoon weg en laat het doen.

Het enige dat ik me nog voornamelijk afvraag is:
is het nu beter om er een zeil over te hangen of niet.
zo ja, moet dit dan iets speciaal zijn, of mag ik er gewoon
en waterdicht zijl overhangen dat ik hier nog heb liggen?
 
NOOIT NEVER een zeil erover! behalve als het zeil boven je caravan hangt (zoals een afdakje)

Als er vocht onder je zeil gaat zitten als je dat over de caravan hebt liggen verweert en rot heel je dak.
 
aha, dus toch wel wat bijgeleerd.

waarom hangen dan zoveel mensen een zeil over hun moto die buiten staat te wachten totdat het weekend is, en hij mischien nog een uitgelaten wordt?
 
Motor is van metaal dan is dat minder erg. Caravandak zit denk ik zo'n schuimlaag in? Als je daar water in krijgt heb je de poppen aan het dansen.
 
dak van caravan is idd van schuim (wat erin zit)..

word je niet blij van als dat gaat schimmelen..

verstandig is gewoon als je hem buiten stalt niets eroverheen te doen, maar gewoon simpel een vochtvreter in de caravan..
 
Zeil zou ik ook niet doen. Vochtvreter werkt super goed!

Wij zetten hem bij een boer in de stalling, maar dat is verder ook gewoon open. Wel vrij van regen en boomtroep. Maar er komt anders een hoop vocht in.
 
Ik heb dan welliswaar geen caravan maar een vouwwagen, die kunnen wij hier voor 150,- per jaar overdekt stallen, wel wordt verzocht de gasfles eruit te halen.

Verder pompen wij de bandjes altijd wat extra op voor als hij wat langer stil staat om zo de "vierkante" bandjes te voorkomen, zijltje erover en klaar...

De eigenaar verplaatst alle sleurhutten die daar staan ook regelmatig, dus het is wel altijd even zoeken waar hij staat...
 
NOOIT NEVER een zeil erover! behalve als het zeil boven je caravan hangt (zoals een afdakje)

Als er vocht onder je zeil gaat zitten als je dat over de caravan hebt liggen verweert en rot heel je dak.

Dikke BS dus.. Ze hebben daar speciale 'ademende' zeilen voor.. Mijn ouders doen het al jaren en het werkt perfect.. Ding staat ergens achterin onze tuin zonder overkapping.. Gewoon gekocht bij een campingzaak..

En nee, ons dak is er nog uit uitgerot :+

http://www.2dehands.nl/kamperen/caravan_access/afdekzeil/
 
misschien dan toch een gaan kijken achter zon een zeil.
vooral omdat de caravan toch een beetje onder bomen komt te staan.
Dan blijft ze/hij/het (wat het ook moet zijn??) toch een beetje proper.
 
Back
Top