Kan zelfs zijn doordat je hem omlast, dat hij juist beter gaat presteren met jouw set-up. Maar kan ook slechter gaan presteren. Als jij een speedcilinder hebt en je hebt hier een uitlaat voor die berekend is op de cilinder (als voorbeeld de c16) en je gaat deze aanpassen dan zal je scoot niet optimaal presteren.
Als je een niet te snelle cilinder hebt die niet erg uitlaat afhankelijk is dan kan het zijn dat ondanks het omlassen toch een betere prestatie mogelijk is dan wanneer jij een c16 voor peugeot koopt, maar dat is puur testen.
Verder als jij hem laat lassen zou ik het op een speciale manier laten doen en niet met een normaal lasapparaat anders krijg je een naad aan de binnenkant van je uitlaat wat de stroming van je uitlaatgassen en de sonische geluidsgolven onderbreken.
Tip: laat je uitlaat zo lassen dat ie bovenlangs je blok loopt dan wordt de uitlaat korter en hier is vaak ook een kleine vermogenstoename mee te halen omdat je 1 bocht hebt ipv 2 bochten zoals gewoonlijk is bij peugeot. Dan hangt je demper ook onderste boven.