C16 omlassen

maxrunner

Maxrunner
Ik ben met een zenith bezig en nu kan ik voor een goedkoop prijsje een Pia Bidalot C16 krijge , die kan ik laten omlassen voor mijn zenith . Nu is mijn vraag verliest die C16 ze prestaties niet , want je verlengt een deel van de bocht waar de conusen van de uitlaat niet op berekend zijn toch ?
 
Advertisement - register to remove this

ja tuurlijk gaan de berekeninge naar de balle maar als hij toch goedkoop is zou ik het toch proberen.. misschien pakt het helemaal niet slecht uit.. en probeer het een beetje opnieuw te berekenen
 
Je hoeft eigenlijk alleen de flens aan te passen of een nieuwe flens maken. De uitlaat kan verder hetzelfde blijven, maar de meesten kiezen ervoor om de tailpipe ook er anders op te lassen.
 
Kan zelfs zijn doordat je hem omlast, dat hij juist beter gaat presteren met jouw set-up. Maar kan ook slechter gaan presteren. Als jij een speedcilinder hebt en je hebt hier een uitlaat voor die berekend is op de cilinder (als voorbeeld de c16) en je gaat deze aanpassen dan zal je scoot niet optimaal presteren.
Als je een niet te snelle cilinder hebt die niet erg uitlaat afhankelijk is dan kan het zijn dat ondanks het omlassen toch een betere prestatie mogelijk is dan wanneer jij een c16 voor peugeot koopt, maar dat is puur testen.
Verder als jij hem laat lassen zou ik het op een speciale manier laten doen en niet met een normaal lasapparaat anders krijg je een naad aan de binnenkant van je uitlaat wat de stroming van je uitlaatgassen en de sonische geluidsgolven onderbreken.

Tip: laat je uitlaat zo lassen dat ie bovenlangs je blok loopt dan wordt de uitlaat korter en hier is vaak ook een kleine vermogenstoename mee te halen omdat je 1 bocht hebt ipv 2 bochten zoals gewoonlijk is bij peugeot. Dan hangt je demper ook onderste boven.
 
Back
Top