Dus een kleinere sproeier zou het probleem op kunnen lossen? Dan moet ik denken aan 78-76-74?Stotteren bij volgas is meestal al een teken dat het motorblok al te veel benzine krijgt.
Jij zet er nog eens een grotere sproeier in en als je de motor de eerste keer start staat er ook nog eens de choke op.
Want kleiner dan 80 kun je nergens vinden of krijgen, locale scooterzaak zei ook dat 80 al aan de kleine kant was juist. Of valt het met een 80 ook goed af te stellen? Zoja hoe moet ik dit afstellen?Stotteren bij volgas is meestal al een teken dat het motorblok al te veel benzine krijgt.
Jij zet er nog eens een grotere sproeier in en als je de motor de eerste keer start staat er ook nog eens de choke op.
Want kleiner dan 80 kun je nergens vinden of krijgen, locale scooterzaak zei ook dat 80 al aan de kleine kant was juist. Of valt het met een 80 ook goed af te stellen? Zoja hoe moet ik dit afstellen?
Want kleiner dan 80 kun je nergens vinden of krijgen.... Dat is B-S,,, zijn genoeg Sproeiers in alle maten verkrijgbaar.
Ik rij zelf met 70CC , 19mm Dellorto , daar zit Sproeier 78 in .locale scooterzaak zei ook dat 80 al aan de kleine kant was...... Iigt aan je Set-Up.
Dus met luchtschroef op 1,5 slag open de sproeiermaat bepalen?Ik rij zelf met 70CC , 19mm Dellorto , daar zit Sproeier 78 in .
Kijk eens bij K-Parts .... koop een sproeierset , wel ff de schroefdraad (mm) opmeten.
Luchtschroef eerst 1,5 slag open , en sproeier zoeken , daarna fijn afstellen .
NB : Luchtschroef afstellen als de scooter goed warm is .
Ze verkopen geen setjes voor euro 4, diegene van de foto die ik nodig hebBeter 1 setje kopen , als je 1 of 2 sproeiers koop plus verzendkosten schiet niet op .
Jaa origineel, luchtfilter hiervoor nog grondig schoongemaakt en nieuw filter ingedaan.Die 80er sproeier was dit de originele sproeier vanaf fabriek?
Zo ja, kan het ook zijn dat de luchtfilter vies is en de motor dus te weinig lucht krijgt en daardoor te rijk loopt.
Bougiekleur was lichtgrijs dus vandaar mijn gedachte een grotere sproeier.Stotteren bij volgas is meestal al een teken dat het motorblok al te veel benzine krijgt.
Jij zet er nog eens een grotere sproeier in en als je de motor de eerste keer start staat er ook nog eens de choke op.
Het is dus een Euro4.Ze verkopen geen setjes voor euro 4,
Jaa!!Het is dus een Euro4.
Heeft jouw Riva een Dellorto ECU/CLC dus met elektronisch geregelde carburateur?
En zo ja,, zitten de slangetjes naar de luchtklepjes nog goed aangesloten?
Ik krijg de indruk dat je mijn bijdrages/vragen niet heel erg waardeert.Jaa!!
Nee helemaal niet zelfs, ik waardeer het enorm want ik wil graag die scooter fixenIk krijg de indruk dat je mijn bijdrages/vragen niet heel erg waardeert.
Ik zal mijn mond houden!
Maar ja idd, de slangetjes zijn allemaal goed aangeslotenIk krijg de indruk dat je mijn bijdrages/vragen niet heel erg waardeert.
Ik zal mijn mond houden!
Maakt het stotteren met volgas niet verschil met een 4takt, volgens mij dacht je met die reactie dat het over tweetakt ging? Dit topic heeft even iets meer duidelijkheid nodigIk krijg de indruk dat je mijn bijdrages/vragen niet heel erg waardeert.
Ik zal mijn mond houden!