Btc riva sproeier start niet

Bodiermen

New Member
Ik heb zojuist een nieuwe sproeier 84 gemonteerd in mijn carb (voorheen 80 en hiermee stotterde hij op vol gas)

Nu start ie helemaal niet meer , weet iemand hier de oplossing voor?

Ik heb geprobeerd:
-benzinetoevoer werkt
-e start langer inhouden zodat de benzine doorkomt
-kickstart

Nu is wel mijn accu half leeg dus moet ik eerst even opladen maar das geen probleem.
Dus eigenlijk alleen de vraag hoezo hij niet start met een nieuwe sproeier?
 
Advertisement - register to remove this

Stotteren bij volgas is meestal al een teken dat het motorblok al te veel benzine krijgt.
Jij zet er nog eens een grotere sproeier in en als je de motor de eerste keer start staat er ook nog eens de choke op.
Dus een kleinere sproeier zou het probleem op kunnen lossen? Dan moet ik denken aan 78-76-74?
Post automatically merged:

Stotteren bij volgas is meestal al een teken dat het motorblok al te veel benzine krijgt.
Jij zet er nog eens een grotere sproeier in en als je de motor de eerste keer start staat er ook nog eens de choke op.
Want kleiner dan 80 kun je nergens vinden of krijgen, locale scooterzaak zei ook dat 80 al aan de kleine kant was juist. Of valt het met een 80 ook goed af te stellen? Zoja hoe moet ik dit afstellen?
 
Want kleiner dan 80 kun je nergens vinden of krijgen, locale scooterzaak zei ook dat 80 al aan de kleine kant was juist. Of valt het met een 80 ook goed af te stellen? Zoja hoe moet ik dit afstellen?
Want kleiner dan 80 kun je nergens vinden of krijgen.... Dat is B-S,,, zijn genoeg Sproeiers in alle maten verkrijgbaar.
locale scooterzaak zei ook dat 80 al aan de kleine kant was...... Iigt aan je Set-Up.
Ik rij zelf met 70CC , 19mm Dellorto , daar zit Sproeier 78 in .
Kijk eens bij K-Parts .... koop een sproeierset , wel ff de schroefdraad (mm) opmeten.
Luchtschroef eerst 1,5 slag open , en sproeier zoeken , daarna fijn afstellen .
NB : Luchtschroef afstellen als de scooter goed warm is .
 
Ik rij zelf met 70CC , 19mm Dellorto , daar zit Sproeier 78 in .
Kijk eens bij K-Parts .... koop een sproeierset , wel ff de schroefdraad (mm) opmeten.
Luchtschroef eerst 1,5 slag open , en sproeier zoeken , daarna fijn afstellen .
NB : Luchtschroef afstellen als de scooter goed warm is .
Dus met luchtschroef op 1,5 slag open de sproeiermaat bepalen?
 
Die 80er sproeier was dit de originele sproeier vanaf fabriek?

Zo ja, kan het ook zijn dat de luchtfilter vies is en de motor dus te weinig lucht krijgt en daardoor te rijk loopt.
 
Ik krijg de indruk dat je mijn bijdrages/vragen niet heel erg waardeert.
Ik zal mijn mond houden!
Nee helemaal niet zelfs, ik waardeer het enorm want ik wil graag die scooter fixen :), uitroepteken was meer voor de zekerheid :). Sorry als het zo overkwam maar iig niet zo bedoeld. Je helpt me enorm
Post automatically merged:

Ik krijg de indruk dat je mijn bijdrages/vragen niet heel erg waardeert.
Ik zal mijn mond houden!
Maar ja idd, de slangetjes zijn allemaal goed aangesloten
Post automatically merged:

Ik krijg de indruk dat je mijn bijdrages/vragen niet heel erg waardeert.
Ik zal mijn mond houden!
Maakt het stotteren met volgas niet verschil met een 4takt, volgens mij dacht je met die reactie dat het over tweetakt ging? Dit topic heeft even iets meer duidelijkheid nodig :) dus vandaar
 
Back
Top