Brute PC

ge-edit, tnx, ben er nu zo onderhand wel beetje uit. Alleen ik snap nog steeds de keuze van het moederbord niet helemaal.

Wil er graag eentje die perfect werkt met me quad core processor, wil het echt netjes hebben. Prijs maakt eventjes niet zoveel uit. Wil graag een goed setje.

Ik lees ook allemaal goede recensies over de Asus Maximus formula?
 
Last edited by a moderator:
Geen idee, ben net 2 dagen in de scéne :p

Maar geloof jullie, denk dat ik voor dat bordje ga.

Wat is een van de best bewezen op de quad-core, die ook een beetje betaalbaar is?

Toch de maximus formula?
 
Ik zou voor de Maximus Formula als moederbord gaan ja, of de P5E, bijna hetzelfde bord.

Als processor zou ik een E8400/E8500 nemen, deze clocken echt zeer gemakkelijk over, 4Ghz is geen probleem.

Als je echt games speelt loont Quad Core pas vanaf een Q9450, deze is +- 250 euro, toch een stukje duurder.
 
De maximus formula is inderdaad een top bord. Kan zo snel geen betere verzinnen inderdaad. Hoop plezier aan gehad :D
 
Ik zou voor de Maximus Formula als moederbord gaan ja, of de P5E, bijna hetzelfde bord.

Als processor zou ik een E8400/E8500 nemen, deze clocken echt zeer gemakkelijk over, 4Ghz is geen probleem.

Als je echt games speelt loont Quad Core pas vanaf een Q9450, deze is +- 250 euro, toch een stukje duurder.

Dit is precies waarom ik zei dat quadcore rommel @games is.
Van dat geld kan je een duo core kopen die beter is in games.

Wat je zegt klopt wil je een goede quadcore voor games mag je er veel voor betalen.
Een duo core is stukken goedkoper werkt misschien alleen iets trager
met sommige desktop applicaties.

Een q6600 is echt niet beter als een e8200/e8400 @ games.

Mijn advies koop een e8400 of e8500 dat is een goede cpu met een redelijke prestatie
voor zijn geld.
 
Maar zomaar roepen dat een quadcore rommel is games kan niet, er zijn niet veel dualcores sneller als mijn QX9650 @ 4,4ghz bijvoorbeeld. Ik snap je punt wel, omdat je hem nu pas hebt onderbouwd. Maar het is meer een mening als een feit.
 
Maar zomaar roepen dat een quadcore rommel is games kan niet, er zijn niet veel dualcores sneller als mijn QX9650 @ 4,4ghz bijvoorbeeld. Ik snap je punt wel, omdat je hem nu pas hebt onderbouwd. Maar het is meer een mening als een feit.

Ik weet dat de snellere quadcores wel goed zijn.
Verder blijft een duocore gewoon het beste voor een budget van 700/800.
Als nou is alle 4 de cores werden gebruikt in games was ik wel wat positiever erover.
Moet wel zeggen dat mijn q6600 go redelijk goed presteerde
had ook over de 13000 bij 3dmark 06.
Maar @ games was die gewoon minder mijn e8200 op zelfde moederbord
niet overgeclocked had een lagere 3dmark score maar presteerde weer
beter @ games.

Oftewel neem een duocore ne geen quadcore behalve als je budget groter is
of je ook nog desktop applicaties gaat draaien zoals photoshop en dat soort programma's.
 
Acer Predator Crusher:

Aspire G7700 PREDATOR - CRUSHER

Intel® Core™ 2 Extreme QX9650 CPU

Legitieme Windows Vista® Home Premium 64-bit SP1

2 x 2GB 1066MHz RAM = 8 gig werkgeheugen

2 x 640GB + 1 * 150GB (Raptor disk) Vaste schijven

DVDRW + BD ROM

3 wegs compatibel NVIDIA nForce 780i SLI moederbord

2 x G9800GTX 512MB DDR3 Grafische kaarten = 1024 mb videogeheugen

Vloeibare koeling CPU Thermische oplossing

Logitech Gaming - G11 toetsenbord en G5 muis

2 x Gigabit Ethernet

750W Voeding

acer-predator-gaming-desktop.jpg


ik geloof dat hij wel €3000 kost :D
 
Dit is precies waarom ik zei dat quadcore rommel @games is.
Van dat geld kan je een duo core kopen die beter is in games.

Wat je zegt klopt wil je een goede quadcore voor games mag je er veel voor betalen.
Een duo core is stukken goedkoper werkt misschien alleen iets trager
met sommige desktop applicaties.

Een q6600 is echt niet beter als een e8200/e8400 @ games.

Mijn advies koop een e8400 of e8500 dat is een goede cpu met een redelijke prestatie
voor zijn geld.

Quad core is geen rommel in games, een Q9450 is altijd sneller dan een E8500, in welke game dan ook.

Quad Core's die dus daaronder zitten zijn als nog geen rommel maar niet de beste keuze. Als je de Q9450 niet kan betalen moet je gewoon een E8400/E8500 halen. Als je wel het geld hebt is de beste keuze een Q9450 of hoger. :)
 
Als je voor de maximus formula wilt gaan.. koop dan gewoon een P5e! Dit is een maximus formula alleen zonder de (nutteloze? persoonlijk;)) extra's. Zoals een aan/reset knop op het moederbord en een lcd schermpje (dat kan wel handig zijn). maar je betaald dan ook gelijk 70 euro minder ;)

Kijk maar in het overclock topic daar zie je het bewijs van mijn boardje (P5e is een sticker over maximus formula heen)
 
Back
Top