Brute PC

I

Intercooler

Guest
Juuw mensen,

Ik mag voor de overgang een eigen pc uitzoeken voor max 700/800 eurie's.
Beeldscherm & toetsenbord hebben we hier allemaal, zoek alleen een pc.

Alleen nou wil ik natuurlijk het beste voor dat geld, pc zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen & te internetten.

Ben een volledige leek op het gebied van computers. Wat is het beste op dit moment? Welke pc is een beetje fatsoenlijk, en welke zijn rotdinger.

Heb al wat lopen zoeken, maar ik word doodgegooid met allerlei cijfers en merken waar ik de ballen van snap :p Weet iig dat geforce nette videokaarten bouwt, en hoe meer mb hoe beter :p

Zoiets leek mij iig wel leuk:
http://link.marktplaats.nl/177516593

Hoop dat jullie me beetje kunnen helpen,

Alvast tnx ;)
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Er is leuker spul te krijgen voor het geld. Post uit het grote computer topic van mij;

http://core.tweakers.net/reviews/91...best-buy-guide-editie-juli-2008-pagina-3.html

beetje daar op gebaseerd;

900euri_pc.jpg


Als je alles bij 1 zaak bestel kom je dan wel rond de €900 uit. Ik heb alleen geen idee hoe goed dat moederbord is, en een CPU koeler mist, maar er zijn hier genoeg mensen met een recente intel die je daar wat advies over kunnen geven.

Neem een wat goedkopere processor (E8400/Q6600/Q9300) en je hebt een snellere pc als die @ marktplaats.
 
Neem iniedergeval geen quadcore quadcore is rommel @ games.
Een e8400 duo core is wel goed.
Neem iniedergeval een videokaart erbij die niet lager is dan een 8800gts/gtx.
En minimaal 2gb geheugen.

Meeste pc's worden op marktplaats veels te duur verkocht.
Sommige mensen vragen 200 euro voor een pentium 2 pc.

Je kan ook naar www.alternate.nl gaan en pc builder aanklikken dan
kan je een pc naar wens maken en je kan kiezen dat hun het voor je inelkaar zetten.
Als je wilt kan ik je er wel bij helpen.
Voor 700/800 heb je een best wel goede computer.
 
http://link.marktplaats.nl/162354623

Zoiets ziet er voor mij dan weer goed uit, ik kan zelf niet zo heel veel verder kijken dan alleen de videokaart & moederboard.

Rudy, als ik alles zelf in elkaar moet gaan zetten dan raak ik echt de kluts kwijt :p

en als ik het iemand anders laat doen kom ik denk ik boven mijn budget uit. Als ik zo op alternate kijk dan kan ik maar een paar dingen instellen, en de rest weet ik echt niet wat het allemaal is, er is zo verschrikkelijk veel keus, ik weet zelf niet echt wat het beste is.
 
Zet aub Marktplaats uit je hoofd :D

Ik zou bij alternate bv iets inelkaar laten zetten. Dus losse componenten, en dan kan je inderdaad iets veel leukers bouwen.
 
Neem iniedergeval geen quadcore quadcore is rommel @ games.

Wat een onzin... Waarom?

Sowieso quadcore nemen anders loop je al snel achter de feiten aan. Koop er ook een legale Vista bij zodat je geen gezeik hebt met updates ed. Vista Premium NL is al te koop voor 80-90 euro.
 
Ik denk ook dat je beter gewoon een fatsoenlijke dualcore kan halen (E8200 of E8400) ipv een quadcore. Van het geld wat je daarmee bespaart, heb je een sneller geklokte cpu, en kan je een leukere videokaart halen :)
 
k ik heb een setupje gemaakt op alternate, zal ik hier zsm posten, eerst ff tafeldekken :p
 
Ik denk ook dat je beter gewoon een fatsoenlijke dualcore kan halen (E8200 of E8400) ipv een quadcore. Van het geld wat je daarmee bespaart, heb je een sneller geklokte cpu, en kan je een leukere videokaart halen :)

Dat het niet in het budget past is een ander verhaal, maar het is geen 'rommel in games'.
 
NVIDIA GeForce 9600 GT, 1024 MB, 256 bit, PCIe x16 2.0
NVIDIA nForce 790i Ultra SLI, 1.600 MHz, 1x PCIe x16, 2x PCIe x16 2.0, Sockel 775
Intel® Core™ 2 Duo E8400 ''Wolfdale''
OCZ StealthXStream 500W
Thermaltake Swing behuizing
Procase CardReader '' CFI, CFII, SM, MMC, SD, MD, MS, MSP, USB Mainboard, 3,5" intern, USB-Powered''Sony
NEC Optiarc AD-7200S
Antec TriCool
Harddisks 3,5 inch SATA
Seagate Barracuda 7200.11 500 GB
OCZ 2 GB DDR3-1333 Kit

Dan kom ik in totaal op 938 euro uit op alternate.nl

Als processor zie ik ook de AMD Phenom x4 Quad 9850 staan, voor 199 euro & 4x2500 Mhz. Wat is het mogelijke voordeel van deze op de Dual core hierboven?

En wat is het verschil eigenlijk tussen dual core tov quadcore?
 
Last edited by a moderator:
9600GT zou ik niet nemen, 4850 is stukken sneller en maar weinig duurder. DDR3 geheugen is geld verspilling. Ik zou lekker een bordje met DDR2 geheugen nemen (2*2Gb).
Ik zou er ook lekker een Samsung F1 hdd in stoppen (grote afhankelijk van je budget) die zijn stukken sneller :).

Dat het niet in het budget past is een ander verhaal, maar het is geen 'rommel in games'.

Slaat inderdaad ook nergens op. In mijn post had ik ook staan dat ik een wat goedkopere cpu zou nemen om het budget te drukken; Q9300/E8400.
 
ik weet niet waar jullie al die ruimte voor gebruiken maar ik kan me hiero met 250 gig makkelijk redden :)

zou zowieso de HD4850 nemen, en betere prijs/kwaliteit voor dat geld is er niet!

als ik nu zou moeten kiezen voor dd2-of ddr3 zou ik stiekem toch wel eens gaan neigen naar de ddr3, wordt iig steeds goedkoper en bijna alle moederborden gaan op ddr3 over, dus mocht je ooit eens je moederbord willen vervangen is er geen ddr2 moederbord meer te krijgen en moet je dan alsnog nieuw geheugen kopen.
 
Ik ken genoeg mensen die altijd zeggen dat ze genoeg hebben aan een x hdd grote, maar een jaar later alsnog alles vol hebben zitten. Die F1 hdd's zijn sowieso erg snel en een hdd kleiner dan een 500gb kopen is gewoon stom aangezien je per gig meer betaal voor een kleinere hdd ;).
Ik heb hier overigens 2500Gb en krijg dat nog probleemloos vol ;).


Ik ben net even in die configger van alternate aan het spelen geweest;
Complete PC (Assemblagekosten)
Club 3D HD4850,
Core™ 2 Duo E8400,
Real Power M520, 520w voeding
Centurion 534 kast
SH-S203P (dvd fikker)
P45 Neo3-FR,
SpinPoint F1 640Gb
4 GB DDR2-800 Kit OCZ
Kom je totaal op €775 zonder besturing systeem (kost een €80-90 geloof ik?).
Je zou kunnen kiezen voor een Q6600 quadcore voor ongeveer hetzelfde geld, of voor een nieuwere generatie quadcore Q9300/Q9450 die een 60-80 euro duurder zijn.

*knip*
Als processor zie ik ook de AMD Phenom x4 Quad 9850 staan, voor 199 euro & 4x2500 Mhz. Wat is het mogelijke voordeel van deze op de Dual core hierboven?

En wat is het verschil eigenlijk tussen dual core tov quadcore?

Je moet een dualcore zien als 2 ouderwetse processoren in 1 behuizing. Een dualcore is in de meeste programma's tegewoordig 2x zo snel als een single core.
Een Quadcore heeft 4 processor kernen en is daardoor in theorie bijna 4x zo snel als een single core. Probleem is alleen dat lang niet alle programma's werkelijk gebruik maken van alle 4 de cores. De meeste games gebruiken het nog niet, maar dit komt vanzelf. De zwaardere software zoals videobewerk programma's maken wel gebruik van alle 4 de cores waardoor ze stukken sneller zijn :).

De Intel's zijn op een zelfde clockferquentie sneller als de AMD's die in sommige gevallen nog duurder zijn ook.
Die AMD 9850 @ 2,4Ghz kost ~€200 en is slomer als een intel Q6600 @ 2,4ghz die ongeveer €160 kost. De keuze hier tussen lijkt me dan snel gemaakt ;).
 
Last edited:
Ik ben net even in die configger van alternate aan het spelen geweest;
Complete PC (Assemblagekosten)
Club 3D HD4850,
Core™ 2 Duo E8400,
Real Power M520, 520w voeding
Centurion 534 kast
SH-S203P (dvd fikker)
P45 Neo3-FR,
SpinPoint F1 640Gb
4 GB DDR2-800 Kit OCZ
Kom je totaal op €775 zonder besturing systeem (kost een €80-90 geloof ik?).
Je zou kunnen kiezen voor een Q6600 quadcore voor ongeveer hetzelfde geld, of voor een nieuwere generatie quadcore Q9300/Q9450 die een 60-80 euro duurder zijn.

Leuk systeem dat, alleen zou ik eerder voor een Asus P5Q gaan. Hoewel ik de MSI P45 nog niet heb getest... de MSI P35 vind ik persoonlijk wat minder.
 
Dus:

Videokaart: Club 3D HD4870, ipv GigaByte GeForce 9600GT
Processor: Q9450 ipv Core2 Duo E8400
Voeding: Real Power M520, 520w voeding ipv OCZ StealthXStream 500W
Behuizing: Centurion 534 kast ipv Thermaltake Swing
Brander: SH-S203P ipv Sony NEC Optiarc AD-7200S
Moederbord: P45 Neo3-FR, / Asus P5Q (deluxe?) ipv XFX N790
Harde schijf: SpinPoint F1 640Gb ipv Seagate Barracuda 7200.11
Geheugen: 4 GB DDR2-800 Kit OCZ ipv OCZ 2 GB DDR3-1333 Kit
Extra koeling: Artic cooler freezer 7 pro

Klinkt opzich best nice, alleen nog 2 dingen, de videokaart staat dat hij 512 Mb is, die van Geforce is toch 1gb, is die dan niet 2x zo goed?

En over het moederbord, waarom de P45 Neo3-FR ?
 
Last edited by a moderator:
Nee, dat hij meer geheugen heeft betekend niet dat hij beter is.

Ook je extra koeling, de Freezer 64 pro gaat niet werken! Deze is niet voor socket 775. Dat moet de Freezer Pro 7 zijn. :)
 
Back
Top