Brommer weigert te lopen!

Allanzoet

HQ, The new style
hey,

We proberen hier een suzuki ts50er schakelbrommer te starten,
hij heeft een nieuwe 50cc cilinder, gister erin gezet, een goede 16mm carb, ori luchtfilter etc, maar als we hem willen aanlopen hoor je de zuiger bewegen maar hij slaat niet aan. de nieuwe bougie vonkt erg goed.

wtf kan dit zijn? we hebben 2 carbs geprobeerd, met geen van beide doet hij het niet. we hebben ook de luchtfilter eraf gehaald, niks.

wat kan dit zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Als het bij die dingen net zo werkt als bij een TSX en je hebt er nu ipv een 50 ori een 50 snel opgelegd, dan ben je heel waarschijnlijk je membraan vergeten.

[edit]
Afgezien daarvan: alle pakkingen d'r op gefrot ?
En misschien is de sproeier veel te groot

En in z'n 2 aanlopen, scheelt irritatie met slippende achterbanden meestal :p
[/edit]
 
het is een ori cilinder, dus geen membraan, pakkingen zitter erop, nieuw, sproeiers waren std, 100, 110, 140 en tussenmaatjes, kleinere.

en we lopen hem in zijn 2 aan.

wtf kan het zijn? dit is echt weird
 
Je weet 100% zeker dat er ook geen ruimte is voor een membraan ofzo ?

choke gebruikt (bedoelde eigenlijk te kleine sproeier ipv te grote in m'n vorige post...) ?
Krijgt ie wel benzine, zit het slangetje nergens dubbelgeklapt, staat het kraantje open ?

Uhmm, verder: zit de zuiger goed om ?, sproeiermaten lijken me mij mikuni (6kantige sproeiers), die heb je meestal in grotere maten nodig dan dell'orto (bijvoorbeeld 200mikuni is 100 dell'orto).
 
er is echt geen ruimte voor een membraan. de cilinder is er goed ingezet volgens me maat, (ik was er toen niet bij)
we hebben 2 carbs geprobeerd, een mikuni 12 en een mikuni 16.
met std sproeier, iets grotere en 100, 110 en 140. idd zeskantige sproeiers.

benzine krijgt hij, er loopt na het kicken steeds benzine uit vlotterbakje en de bougie is nat. een ngk met hittegraad 6.

we hebben de luchtschroef 1 slag open gehad, 2 slagen en 3 slagen, zelfs 4. idem met de stationair schroef.


ik denk zelf dat het de cilinder is, maar ik kan geen verklaring geven. ik denk dat alleen omdat de oude cilinder wel aansloeg, die is vervangen omdat hij 1 van de 2 zuigerveren miste en de ander was gebroken en er zaten krassen in de cilinder.
en met de nieuwe cilinder slaat hij niet eens aan!

ernstig apart dit :p
 
Haal de carb eens los en hang 'm los aan de benzineslang
Kun je kijken of ie niet simpelweg overloopt, meestal start ie dan ook een beetje lastig :p.

Zuiger verkeerd om kan ook nog (gewoon kop d'r aftrekken, weet je het snel genoeg meestal).
 
Probeer eens die brommer aan te laten slaan door benzine in het bougiegat te laten lopen, bougie en kabel erop en lopen maar. Als ie zo in gang komt krijgt ie dus op een of andere manier geen benzine.

Indien dit niet lukt check dan ff de bougie of deze wel vonkt (bougie los uit cilinderkop, bij massa houden en zien of er vonkjes zijn)

Good luck
 
Back
Top