Brommer voor lange mensen?(190+)

gewoon. Niels

New Member
Hoi hallo allemaal, mijn naam is Niels, bijna 17 en heb zometeen dus mijn autorijbewijs en mag hiermee ook een brommer/scooter rijden.

Uiteraard ga ik geen scooter rijdeng want dat vind ik geen zak aan en vind ik zelf niet zo mooi klinken en eruitzien als een schakel.
Nou heb ik een klein probleem. Ik ben 190 lang en groei nog steeds, en heb een broeklengte van 36 of 38 lang oftewel erg lange benen. ik zie hier wel wat topics over online maar vooral hele erge oude topics. 2018 en ouder. Ik vroeg mij af wat is nou een beetje een leuke schakelbrommer om lekker mee te rijden, voornamelijk korte afstand maar als het moet ook lang voor een lang iemand als ik?
Ikzelf en een beetje gaan kijhken en vind brommers als een aprilia schakel, derbi of rieju wel erg mooi. Wat is een model dat een beetje degelijke lengte heeft tussen het zadel en de voetsteun?
Alvast bedankt,
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

je vind er geen zak aan en je wil er toch 1?
Sorry typfoutjes gemaakt, ik bedoel een scooter. Mijn fout
Post automatically merged:

dat vermoeden heb ik ook. alleen er komen genoeg gekkere dingen voor hier.. :tearsofjoy:
Sorry t
Iets teveel geknipt en geplakt, daardoor klopt de zin niet meer.
Ik vermoed dat hij op Scooterforum komt vertellen dst hij geen scooter wil maar een schakel brommer.
Sorry typfoutn
 
Met scooters kun je nog enkele kanten op met de div. merken die hier in Nl. verkrijgbaar zijn.
Dit zijn over het algemeen loge slagschepen die best veel wegen volledig aangekleed maar voldoende ruimte hebben en/of bieden.
Met een schakelfiets gaat dit gewoonweg niet lukken zonder het e.e.a. aan te passen dus ben je aangewezen op de beschikbare types en modellen die momenteel hot/actueel zijn.

Het beste advies is dan ook om dealers en/of scooter/bromfietsshops te bezoeken in de woonplaats of omliggende contreien om op de div. schakelfietsen te gaan rijden om het e.e.a. te kunnen vergelijken!
 
zoveel schakel ervaring is hier niet ... en ? wat zoek je ??
Race Model . Enduro Model ? Cafe Racer ??
Je input is Nul comma Nul namelijk .
 
zoveel schakel ervaring is hier niet ... en ? wat zoek je ??
Race Model . Enduro Model ? Cafe Racer ??
Je input is Nul comma Nul namelijk .
Het maakt mij vrijwel niks uit. Dat is het meer. Een beetje een comfortabele houding vind ik wel prettig, als ik zie dat mensen van 180 hun benen bijna tegen hun billen aan hebben zie ik dat niet zo zitten met me 1,90. Maar ik vind endure wel leuker maar als er een caferacer met lengte is neem ik dat ook zeker aan.
 
Het maakt mij vrijwel niks uit. Dat is het meer. Een beetje een comfortabele houding vind ik wel prettig, als ik zie dat mensen van 180 hun benen bijna tegen hun billen aan hebben zie ik dat niet zo zitten met me 1,90. Maar ik vind endure wel leuker maar als er een caferacer met lengte is neem ik dat ook zeker aan.
Een brommer blijft nou eenmaal klein, als ik de brommer nu zie waar ik op mijn 16e op reed en vergelijk met de motor die ik nu heb dan is zo'n brommer maar een iel ding.
Kijk eens bij fourstrokebarn.
 
Zoek je een 'cross' model of 'buikschuiver' model? De merken die je hebt opgenoemd hebben beide. Een buikschuiver model lijkt me geen fijne optie voor jou gezien je lengte.

Dus we praten nu even over de 'cross' modellen.

Een derbi en aprilia vind ik allebei erg klein in vergelijking met andere brommers zoals rieju, beta, sherco en motorhispania (Dit zijn de enige 6 merken die ik heb gereden).

Een van de grootste schakelbrommer die je kan krijgen is een motorhispania ryz oud model. Zadelhoogte is ongeveer 94cm als ik me niet vergis Zie de foto in verhouding met een Derbi.
IMG_8805.png
 
Zoek je een 'cross' model of 'buikschuiver' model? De merken die je hebt opgenoemd hebben beide. Een buikschuiver model lijkt me geen fijne optie voor jou gezien je lengte.

Dus we praten nu even over de 'cross' modellen.

Een derbi en aprilia vind ik allebei erg klein in vergelijking met andere brommers zoals rieju, beta, sherco en motorhispania (Dit zijn de enige 6 merken die ik heb gereden).

Een van de grootste schakelbrommer die je kan krijgen is een motorhispania ryz oud model. Zadelhoogte is ongeveer 94cm als ik me niet vergis Zie de foto in verhouding met een Derbi.
IMG_8805.png
Hah bedankt, zat zelf ook al te denken aan een bèta RR track of een geïmporteerde Rieju MRT Pro met straatvanden (In Nederland word de pro alleen offroad geleverd). En nee ik denk ook dat buikschuivers niet zo prettig zijn. Bedankt!
 
Ik rijd zelf sinds kort een rieju mrt 3.0 trophy. Naar mijn mening is dit de fijnste schakelbrommer die je kan krijgen. Zijn alleen wel prijzig maar heb je ook wat. Op marktplaats zijn ze soms nog wel te vinden voor een leuke deal. Zeker een aanrader.
 
l/
Een brommer blijft nou eenmaal klein, als ik de brommer nu zie waar ik op mijn 16e op reed en vergelijk met de motor die ik nu heb dan is zo'n brommer maar een iel ding.
Kijk eens bij fourstrokebarn.
Ligt er aan ... Vroeger was een Yamaha FS1 een aardige brommer , zelf vond ik het nix ...
Een Zundapp 517 was toch een aardige brommer , heb diverse gehad , Laatste Zundapp die ik had was een 529 , DAT was / is toch een aardige Brommer , zeker in vergelijking met een Yamaha FS1 , als je die nu zie zie , is dat een Iel Brommertje , waar toen snelheden van 90 / 100 mee behaalt werden ....
 
Ik rijd zelf sinds kort een rieju mrt 3.0 trophy. Naar mijn mening is dit de fijnste schakelbrommer die je kan krijgen. Zijn alleen wel prijzig maar heb je ook wat. Op marktplaats zijn ze soms nog wel te vinden voor een leuke deal. Zeker een aanrader.
Waarom vind je deze zo fijn dan? Volgens mij is die net zo hoog als de mrt Pro (87cm zithoogte) ik had gezien dat de Derbi RR 90cm is
 
Derbi RR? Bedoel je beta rr? Volgens mij is de zithoogte hetzelfde. Je kan een beta of rieju overigens ook gewoon testen bij een brommerzaak, kijken of het lekker zit.
 
Derbi RR? Bedoel je beta rr? Volgens mij is de zithoogte hetzelfde. Je kan een beta of rieju overigens ook gewoon testen bij een brommerzaak, kijken of het lekker zit.
J sorry beta idd. Had ook wel gezien dat de Derbi drd pro nog iets hoger was maar die dingen zijn een beetje controversieel on qualiteit enz en kan nou niet echt een duidelijk antwoord vinden of t echt zo is
 
Back
Top