brommer loopt niet fatsoenlijk

Tygodols

New Member
goedemiddag,
ik heb zelf een zip uit 2009
met een dr70
17.5 mm dellortho carb en yasuni r ontsgrenst.
sinds vandaag doet de brommer raar start normaal en loopt fatsoenlijk stationair maar na een paar honderd meter rijden begint hij te stotteren en wordt het steeds erger en uiteindelijk moet ik stoppen 2 min uitzetten en dan rijdt hij weer fatsoenlijk voor een paar minuten.
wat zou dit kunnen zijn?
mvg
Tygo
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Als je toch de carburateur gaat schoonmaken controleer dan gelijk de werking van de vlotter en vlotternaald.
Kijk ook gelijk je luchtfilter na, want ik krijg eigenlijk de indruk dat de brommer juist verzuipt of te rijk loopt.
Zou me wel raar lijken dat hij te rijk staat rij er al 2 maanden mee en liep altijd fatsoenlijk. Maar ga zo carburateur schoonmaken en zal dan luchtfilter en vlotter/ naald controleren
Post automatically merged:

Net carb schoongemaakt en luchtfilter en vlotter nagekeken en weer eronder gezet. Na 5 minuten was probleem weg en heb ik nog eens 5 minuten gereden en geen problemen meer hopelijk was het dit.
Alvast bedankt voor de hulp!
Rijdt eens met de dop los gedraaid ( niet met volle tank) , blijft hij dan wel goed is je ontluchting verstopt.
Als hij stopt heb je dan wel een goed vonk ? Reserve bougie mee , hoef je de warme er niet uit te draaien.
 
Ontluchting had ik al gecontroleerd en deze werkt ook. Had vanmorgen toen het gebeurde op school in de werkplaats een nieuwe bougie in de bougiedop gezet en gekeken of de vonk goed was dat was ook in orde.
 
Als je toch de carburateur gaat schoonmaken controleer dan gelijk de werking van de vlotter en vlotternaald.
Kijk ook gelijk je luchtfilter na, want ik krijg eigenlijk de indruk dat de brommer juist verzuipt of te rijk loopt.
 
Als je toch de carburateur gaat schoonmaken controleer dan gelijk de werking van de vlotter en vlotternaald.
Kijk ook gelijk je luchtfilter na, want ik krijg eigenlijk de indruk dat de brommer juist verzuipt of te rijk loopt.
Zou me wel raar lijken dat hij te rijk staat rij er al 2 maanden mee en liep altijd fatsoenlijk. Maar ga zo carburateur schoonmaken en zal dan luchtfilter en vlotter/ naald controleren
Post automatically merged:

Net carb schoongemaakt en luchtfilter en vlotter nagekeken en weer eronder gezet. Na 5 minuten was probleem weg en heb ik nog eens 5 minuten gereden en geen problemen meer hopelijk was het dit.
Alvast bedankt voor de hulp!
 
Last edited:
Solution
Back
Top