Bromfietscertificaat praktijkexamen eens/oneens ?

Praktijkexamen eens / oneens?

  • Eens

    Votes: 3 13.6%
  • Oneens

    Votes: 19 86.4%

  • Total voters
    22
  • Poll closed .

j3llyguy

Well-Known Member
Vanaf Januari 2010 zul je praktijkexamen moeten doen en zullen de kosten voor zo'n certificaatje oplopen tot 400 euro. Ik ben het ermee eens dat er veel ongelukken zijn maar zoals het betere afgewezen voorstel het theorie examen zodanig aanpassen zodat er meer aandacht is voor de gevaren en je daarop attent maken. zou een stuk beter zijn. betaal je opeens 350 euro meer omdat de overheid dat wil. daar gaan je plannen voor je gepimpte scooter.

eens/oneens? Ik wil graag weten wat jullie ervan denken
 
Advertisement - register to remove this

Vanaf Januari 2010 zul je praktijkexamen moeten doen en zullen de kosten voor zo'n certificaatje oplopen tot 400 euro. Ik ben het ermee eens dat er veel ongelukken zijn maar zoals het betere afgewezen voorstel het theorie examen zodanig aanpassen zodat er meer aandacht is voor de gevaren en je daarop attent maken. zou een stuk beter zijn. betaal je opeens 350 euro meer omdat de overheid dat wil. daar gaan je plannen voor je gepimpte scooter.

eens/oneens? Ik wil graag weten wat jullie ervan denken


mee eens

er rijden al genoeg wegpiraten rond....

of gewoon leeftijd verhogen naar 18 jaar en gewoon een autorijbewijs halen om brommer mogen te rijden....
 
mee eens

er rijden al genoeg wegpiraten rond....

of gewoon leeftijd verhogen naar 18 jaar en gewoon een autorijbewijs halen om brommer mogen te rijden....

Mua dat van 18 is wat overdreven misschien, maar ben het wel eens met die praktijkcursus.
Maar dan meer om het feit dat het onaantrekkelijker word, wegpiraten worden sommigen toch wel..
 
met dat praktijk examen, ben ik het wel eens. moeten ze er wel wat meer aandacht aanbesteden.
in mijn theorie boek staat wat je tijdens dat examen moet doen! DAT ZE DAAR 350 EURO VOOR VRAGEN:(:(:(

je krijgt een brommertje, je rijd 20 meter moet afstappen motor uitzetten 10 meter lopen omdraaien en met 30 km/h terug rijden.

dat is het praktijk examen!:|

zorg er dan voor dat het leuk blijft, maximaal 100 euro.

en maak een soort aangepast boete systeem, bijv heb je je rijbewijs korter dan 6 maanden en je gaat bijv 80km/h op de roller dat ze dan je rijbewijs inemen.

of als je word gepakt omdat je rijd als een idioot dat je gwn je rijbewijs kwijt raakt.

wegpiraten harder aanpakken, en niet de goede onder de kwade laten lijden.
 
Die achterlijke snelheids limieten afschaffen en wegpiraten extreem beboeten zodat ze er van moeten huilen en minstens nog maanden in de schuld zitten omdat ze die boete moeten betalen. Praktijkexamen voor zo een bedrag zal er hoogstens voor zorgen dat er meer mensen zonder rijbewijs op een brommer/scooter stappen, dus oneens.

Edit: eens met hieronder.. ze willen weer meer geld en zoeken dan een plek om het te halen, en vervolgens een leuk verhaal om het aan het publiek (De burgers..) te presenteren. En ja veiligheid/milieu zijn de hot items op het moment dus maken ze daar gebruik van he
 
Last edited:
mee eens

er rijden al genoeg wegpiraten rond....

of gewoon leeftijd verhogen naar 18 jaar en gewoon een autorijbewijs halen om brommer mogen te rijden....

het rijgedrag kun je mijns inziens niet beinvloeden met een paar praktijklessen... zelfde als met autorijbewijs. Iedereen heeft geleerd netjes te rijden, maar ik durf te wedden dat de helft hier regelmatig te hard rijdt (ikzelf ook wel).
Het beste is de 16-jarigen bewust te maken van de gevaren, dus zelf verantwoordelijk rijden, dit leer je niet met praktijkles...
Het is gewoon weer ordinaire geldklopperij; vervolgens hebben ze een reden bedacht dat het veiliger zou zijn blabla...
 
Eens met boven mij.

Ben het eens met het aanpakken van weg piraten.
maar oneens met de 450 en oneens met de snelheids limieten.
zoals Lodyx al zei: meer mensen gaan zonder rijbewijs rijden.
Dat zag ik direct al aankomen.
Gewoon een systeem ala duitsland gebruiken.
Daar heb je 4 motor rijbewijzen als ze dat nu doen voor onze scooters....
- Rijbewijs 1: je mag met een snor maximaal 25 of met een scooter max 50
- Rijbewijs 2: Je mag met een scooter maximaal 70
- Rijbewijs 3: Je mag met een scooter 70 CC rijden
- Rijbewijs 4: je mag met een scooter maximaal 100 rijden.

En dat je pas voor een volgende rijbewijs mag gaan een half jaar boeteloos na je laatste.
Dat zou heel veel helpen imo
 
Daarom dat is de hele bedoeling.
En wie gaat er dan voor zijn 4? Dan gaan mensen of voor hun motor of voor hun auto.
met motor mogen ze dan 250cc ipv misserige 70.

Is ook maar een voorbeeld van een systeem hoor wat ik er neer gezet heb.
Kan ook zijn:

Rijbewijs AM-1: Snor only
Rijbewijs AM-2: Scooter 50cc tot 60 KM
Rijbewijs AM-3: Scooter 70cc tot 80 KM
Rijbewijs AM-4: Scooter 70cc tot 100 KM

Oid
Zeg het maar.
i.m.o veel beter systeem dan 350 euro betalen voor een paar rondjes rijden.
Examens moeten dan ook verschillen

Rijbewijs AM-1: Snor theorie
Rijbewijs AM-2: Scooter theorie - buiten de bebouwde kom op het fiets pad
Rijbewijs AM-3: Scooter theorie - buiten de bebouwde kom op de weg.
Rijbewijs AM-4: Rijexamen van 50 euro ofzo.
 
Gewoon een systeem ala duitsland gebruiken.
Daar heb je 4 motor rijbewijzen als ze dat nu doen voor onze scooters....
- Rijbewijs 1: je mag met een snor maximaal 25 of met een scooter max 50
- Rijbewijs 2: Je mag met een scooter maximaal 70
- Rijbewijs 3: Je mag met een scooter 70 CC rijden
- Rijbewijs 4: je mag met een scooter maximaal 100 rijden.

En dat je pas voor een volgende rijbewijs mag gaan een half jaar boeteloos na je laatste.
Dat zou heel veel helpen imo

ff een kleine correctie hier op aanbrengen.
Rijbewijs 1 mag je al vanaf je 15 op rijden ;)
Rijbewijs 2 moet je 16 zijn maar wel een certificaat hebben en 50 rijden
Rijbewijs 3 moet je als het goed is ook 16 zijn en max 125cc met een sneleid van 80 kmh
Rijbewijs 4 is daar een algemeen motorrijbewijs
 
ff een kleine correctie hier op aanbrengen.
Rijbewijs 1 mag je al vanaf je 15 op rijden ;)
Rijbewijs 2 moet je 16 zijn maar wel een certificaat hebben en 50 rijden
Rijbewijs 3 moet je als het goed is ook 16 zijn en max 125cc met een sneleid van 80 kmh
Rijbewijs 4 is daar een algemeen motorrijbewijs


We hoeven hun rijbewijzen ook niet over te nemen
maar gewoon een soort gelijk systeem.
 
Back
Top