Bromfiets met snor kenteken.

Canarie

zipper
Hoe kan ik ze flashen, dat mijn bromfiets, met oranje stickers als snor door de schouwing komt, en dat ik een snor kenteken krijg. en wat is de boete, wanneer de politie er toch 8ter komt via mn frame nr. ? en wat zijn gewoon de na- en voordelen?

Advertisement - register to remove this

Canarie said:
maarrehm, als ik em bij een bekende laat schouwen, kan hij het dan niet toch als een snor door de keuring laten komen ?

als je dan later een keer aangehouden wordt ofzo, en politie betwijfeld of het een brom of snor is (vanwege snelheid bv), gaan ze toch framenummer checken.... dan is degene die hem geschouwd heeft flink de lul denk ik

Kan niet want bij de schouwing kan een steekproef komen van de RDW , een bekende zal zijn nek niet voor je gaan riskeren om hem toch als Snor te schouwen en je frame nummer geeft ook aan dat het een brom is , dus bij elke kenteken controle ben je de lul .

dusseh...

die controlle als ik wordt aangehouden en ze controleren me, die maakt me niet zo veel uit, ik wordt schaars aangehouden, en als ik een kleur kenteken van een snor heb, zullen ze ook niet gelijk gaan kijken of het wel werkelijk een snor is, want het kan ook een opgevoerde snor zijn, en aan die kenteken denken ze waarschijnlijk wel dat het een snor is...en ik rij bijna altijd rustig..en ALS ik dan wordt aangehouden en ze getten me...sjah...kan gebeuren..

maar ff duidelijk, het KAN in principe wel, om het door de schouwing als snor fiets te laten gaan, en dan kan ik alleen geget worden door de politie, die mn frame nr tsjekt, en door de verzekering die het kan controleren, maar wat ze eigenlijk nooit doen.. ?

Canarie said:
maar ff duidelijk, het KAN in principe wel, om het door de schouwing als snor fiets te laten gaan, en dan kan ik alleen geget worden door de politie, die mn frame nr tsjekt, en door de verzekering die het kan controleren, maar wat ze eigenlijk nooit doen.. ?

Doet je dealer niet, hij pleegt dan namelijk fraude

En voor je framenummer staat een teken waaraan hij m.b.v. een tabel kan zien of het brom of snor is.

Dus je kan het beste een snor frame nemen :)

ja dat is wel zo ja, maarja het moet maar zo...want ik heb al ff gekeken voor een 25 frame....maar ik heb echt geen 1 kunnen vinden...maar als iemand nog 1tje weet...zou wel relax zijn...

he
ik heb dit zelfde ook een hele tijd terug met een vriend gehad.
je kan dit doen maar dan moet de scooter niet harder dan 30km/h lopen dan kun je er wettelijk een snor van maken.

dat niet alleen... je schouwer zend het framenummer naar de RDW en krijgt daarvan kenteken en goedkeuring. De dealer zelf heeft daar geen invloed op.

waarop heeft de dealer geen invloed? de dealer moet toch erbij zeggen of hij een snor of brom heeft geschouwd. dat leest hij op dat blaadje toch..en dan geeft hij dat toch door. en DUS kan hij een foutje maken en per ongeluk snor neerzetten.. maar nu wil je me zeggen dat de RDW elke frame nr gaat tsjekken, of het snor of brom is? ze gingen toch alleen tsjekken of hij eerlijk was of niet?

en nog wat, in mn buddy zitten die stickers dat het een 45 is, en onder 8ter dat kapje bij mn voet, daar ook. die kun je ook nieuw bestellen. als ik die nou nieuw bestel, maar dan van 25. bereik ik daar nog sneaky wat mee?

Canarie said:
waarop heeft de dealer geen invloed? de dealer moet toch erbij zeggen of hij een snor of brom heeft geschouwd. dat leest hij op dat blaadje toch..en dan geeft hij dat toch door. en DUS kan hij een foutje maken en per ongeluk snor neerzetten.. maar nu wil je me zeggen dat de RDW elke frame nr gaat tsjekken, of het snor of brom is? ze gingen toch alleen tsjekken of hij eerlijk was of niet?

nee die raggen ze de computer in (zal nml niet op papier blijven staan) en pc ziet meteen heeey dat famenummer en bloknummer zijn volgens fabriek een bromfiets

worden door fabriek nml lijsten van bijgehouden
en ja die zijn er nog

mijn puch uit 1962 staat ook gewoon in zwitserland op een lijst (hek ooit es kopie van gehad) en daarop staat precies welke kleur type cc etc het is

dus GEEN KANS

dus het is ONMOGELIJK om een brom als snor te verzekeren in de toekomst? lekker dannn, maar als ik die sticker truuk doe dan, hebt geen nut want hij moet toch als een 45 verzekerd worden?

Je krijgt een Brom nooit gekeurd als Snor , er word door de RDW nooit een snor kenteken afgegeven op jouw frame nummer of de dealer hem nu wel of niet goedkeurd.

Het enige wat je kan doen is later met een " geleende " Snor kenteken plaat gaan rijden , staat erg stoer op je strafblad :

Tarief boete kentekenplaat vals
Het rijden met vervalste kentekenplaten kan een boete opleveren tot maximaal € 4.500 of een hechtenis tot maximaal 6 maanden.

Gewoon een Snor kopen dus of brommer blijven rijden !

Last edited:
Back