This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

brandstofmeter slaat uit en even later terug naar E..

Ronscoot

New Member
Scooter gy6 retro killerbee custom van 2009


Recent nw motorblok gemonteerd. Na een tijdje Accu leeg en elektrische starter niet werkend.. alleen maar kickstarter werkt.

Nw. accu, maar nog geen elekrische start.. nw solenoid, nog nix.. bedrading bekeken .. een breuk van de solenoid naar startknop. Gerepareerd en elektrische starter werkt.. brandstofmeter geeft uitslag maar als motor loopt, gaat deze terug naar ruststand E..

Als ik multimeter op accupolen zet, krijg ik +/- 14 volt.. met gas geven loopt het niet op.

Wat kan het probleem zijn dat brandstofmeter terugloopt en zo niet goede waarde aangeeft?

Loop ik risico dat het mijn nw accu leegtrekt?



Graag hulp! Mijn dank.
 
Wat kan het probleem zijn dat brandstofmeter terugloopt
Meestal is dit een massaprobleem.
De meeste Chineesjes gebruiken de kleur groen voor de massa-bedrading.
Dus de weerstand van alle groene draden meten tov de min-pool accu.
Met de meter op het laagste Ohm-bereik mag je geen hogere weerstand meten dan 0,3 Ohm.
Ook het frame en motorblok meten tov de min-pool accu want ook deze dienen goed aan massa te liggen.
 
Last edited: